상품시장 경쟁이 재무분석가의 이익예측에 미치는 영향

' 상품시장 경쟁이 재무분석가의 이익예측에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • analyst forecast
  • forecast accuracy
  • forecastdispersion
  • forecastoptimism
  • product market competition
  • 낙관적예측성향
  • 상품시장 경쟁
  • 예측정확성
  • 예측치분산
  • 재무분석가
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,349 0

0.0%

' 상품시장 경쟁이 재무분석가의 이익예측에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 회계이익의 지속성이 재무분석가의 이익예측오차와 이익예측정확성에 미치는 영향
    정석우 회계학연구 30 (2) : 209 ~ 235 [2005]
  • 지주회사 전환 기업의 재무 분석가 이익 예측 특성
    김상일 회계ㆍ세무와 감사 연구 54 (2) : 441 ~ 472 [2012]
  • 지분율 괴리도가 재무분석가의 이익예측치오차에 미치는 영향
    선우혜정 회계학연구 35 (2) : 1 ~ 34 [2010]
  • 재무분석가의 특성이 이익예측정확성에 미치는 영향
    안윤영 회계학연구 31 (4) : 1 ~ 23 [2006]
  • 재무분석가의 분석기업 결정과 예측특성에 영향을 미치는 요인
    정석우 회계학연구 28 (4) : 61 ~ 84 [2003]
  • 재무분석가 및 분석대상기업의 기업집단소속여부에 따른 이익예측치 및 투자추천의견의 특성
    정석우 회계ㆍ세무와 감사 연구 (44) : 27 ~ 55 [2006]
  • 이익조정이 재무분석가의 이익예측치에 미치는 영향
    임태균 회계ㆍ세무와 감사 연구 (44) : 311 ~ 334 [2006]
  • 외국인투자자와 정보비대칭 간의 관계
    안윤영 회계학연구 30 (4) : 109 ~ 131 [2005]
  • 애널리스트의 정보공급활동에 대한 결정요인과 자본시장에서의 역할
    김경순 회계학연구 37 (4) : 37 ~ 82 [2012]
  • 시장경쟁정도와 기업의 배당에 관한 연구
    류두진 기업경영연구 19 (3) : 255 ~ 277 [2012]
  • 시장경쟁은 기업에 어떠한 영향을 미치는가?: 산업집중도와 기업가치 및 부채비율의 관계에 관한 실증연구
    류두원 경영학연구 42 (2) : 435 ~ 456 [2013]
  • 상품시장에서의 경쟁과 기업지배구조의 상호작용이 투자와 배당에 미치는 영향
    박경서 재무연구 24 (2) : 483 ~ 522 [2011]
  • 산업별 회계정보의 품질에 대한 실증연구
    김성환 회계학연구 36 (3) : 179 ~ 215 [2011]
  • 산업 내 경쟁정도와 실제이익조정 - 기업지배구조와의 상호작용을 중심으로 -
    신일항 회계학연구 39 (3) : 57 ~ 90 [2014]
  • 내부자 거래와 재무분석가 이익예측 특성의 상관성 연구
    손성규 한국증권학회지 38 (3) : 393 ~ 422 [2009]
  • 기업지배구조의 상호관계 및 기업성과에 관한 연구
    조성빈 한국개발연구 28 (2) : 131 ~ 177 [2006]
  • 기업의 부문구조와 재무분석가 이익예측의 관련성
    조중석 국제회계연구 24 (24) : 249 ~ 268 [2008]
  • 경영자지분율과 재량발생액간의 관계, 그리고 시장경쟁효과
    송길성 경영학연구 42 (6) : 1589 ~ 1627 [2013]
  • Using analysts’ forecasts to measure properties of analysts’ information environment
    Barron, O. The Accounting Review 73 (4) : 421 ~ 433 [1998]
  • The relative informativeness of analysts' stock recommemdations and earnings forecast revision
    Francis, J. Journal of Accounting Research 35 : 193 ~ 211 [1997]
  • The relation between corporate financing activities, analysts' forecasts and stock returns
    Bradshaw, M. T. Journal of Accounting and Economics 42 (1-2) : 53 ~ 85 [2006]
  • The influence of product market dynamics on a firm’s cash holdings and hedging behavior
    Haushalter, D. Journal of Financial Economics 84 : 797 ~ 825 [2007]
  • The Walk-down to Beatable Analyst Forecasts : The Role of Equity Issuance and Insider Trading Incentives
    Richardson, S. Contemporary Accounting Research 21 (4) : 885 ~ 924 [2004]
  • The Market Mechanism as an Incentive Scheme
    Hart, O Bell Journal of Economics 14 (2) : 366 ~ 382 [1983]
  • Separation of Ownership and Control
    Fama, E. Journal of Law and Economics 26 : 301 ~ 325 [1983]
  • Rationality and Analysts’ Bias
    Lim, T. The Journal of Finance 56 (February) : 369 ~ 385 [2001]
  • Product Market and Corporate Investment : Theory and Evidence
    Akdogu, E. Journal of Banking and Finance 35 : 439 ~ 453 [2012]
  • Product Market Power, Industry Structure and Corporate Earnings Management
    Datta, S. Journal of Banking and Finance 30 : 1 ~ 13 [2013]
  • Product Market Competition, Efficiency and Agency Cost: An Empirical Analysis
  • Product Market Competition and Agency Conflicts : Evidence from the Sarbanes Oxley law
  • Managerial Incentives and Product Market Competition
    Schmidt, K Review of Economic Studies 64 (2) : 191 ~ 213 [1997]
  • International Diversification and Analysts’ Forecast Accuracy
    Duru, A. The Accounting Review 77 (2) : 415 ~ 433 [2002]
  • Information and Diversity of Analyst Opinion
    Barry, C. Journal of Financial and Quantitative Analysis 27 : 169 ~ 183 [1992]
  • Information Intermediaries and the Pricing of Accruals
  • Earnings predictability and bias in analysts’ earnings forecasts
    Das, S. The Accounting Review 73 (2) : 277 ~ 294 [1998]
  • Earnings Predictability and the Directing of Analysts’Earnings Forecast Errors
    Eames, M. J. The Accounting Review 78 (3) : 707 ~ 724 [2003]
  • Earnings Changes, Analysts' Forecasts and Stock Prices
    Niederhoffer, V. Financial Analysts Journal : 65 ~ 75 [1972]
  • Dispersion in Analysts' Earnings Forecasts as a Measure of Uncertainty
    Barron, O. Journal of Accounting, Auditing and Finance 13 (Summer) : 245 ~ 270 [1998]
  • Corporate governance, product market competition, and equity prices
    Giroud, X. Journal of Finance 66 (2) : 563 ~ 600 [2011]
  • Corporate Payout Policy and Product Market Competition
    Grullon, G. [2007]
  • Corporate Governance and Competition Published in Corporate Governance : Theoretical and Empirical perspectives
    Allen, F. Cambridge University Press : 23 ~ 94 [2000]
  • Corporate Disclosure Policy and Analyst Behavior
    Lang, M. H. The Accounting Review 71 (4) : 467 ~ 492 [1996]
  • Bad news travels slowly: Size, analyst coverage and the profitability of momentum strategies
    Hong, H. Journal of Finance 55 : 265 ~ 295 [2000]
  • Analysts’ Forecasts as Earnings Expectations
    O’Brien, P. Journal of Accounting and Economics 10 (1) : 53 ~ 83 [1988]
  • Analyst Forecast Accuracy: Do Ability, Resources, and Portfolio Complexity Matter?
    Clement, M. Journal of Accounting and Economics 21 (June) : 285 ~ 303 [1999]
  • Analyst Following and Institutional Ownership
    O’Brien, P. Journal of Accounting and Economics 28 : 55 ~ 76 [1990]
  • An Estimation of Hypotheses Concerning Earnings Forecasting Errors
    Eddy, E. Quarterly Journal of Business and Economics 32 (2) : 22 ~ 37 [1992]
  • Agency Problems and The Theory of The Firm
    Fama, E. Journal of Political Economy 88 : 199 ~ 307 [1980]
  • A Simple, Positive Semi-Definite, Heteroscedasticity and Autocorrelation Consistent Covariance Matrix
    Newey, W. K. Econometrica 55 (3) : 703 ~ 708 [1987]