컨벤션기획자와 서비스공급자의 사업관계 유형에 따른 파트너십 및 성과 차이 분석 연구

논문상세정보
' 컨벤션기획자와 서비스공급자의 사업관계 유형에 따른 파트너십 및 성과 차이 분석 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • businessrelationshiptype(사업관계유형)
  • partnership(파트너십)
  • professional convention organizer(컨벤션기획자)
  • service supplier(서비스공급자)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5 0

0.0%

' 컨벤션기획자와 서비스공급자의 사업관계 유형에 따른 파트너십 및 성과 차이 분석 연구' 의 참고문헌

  • 화주기업과 물류서비스 공급업체의 파트너쉽 유형과 물류서비스 만족도에 관한 실증연구 -중국 진출 한국 제조업체를 중심으로-
    유창권 무역학회지 33 (4) : 103 ~ 118 [2008]
  • 항공사와 여행사의 유통관계특성이 갈등과 파트너십 성과에 미치는 영향 연구
    권명옥 한국항행학회논문지 16 (1) : 131 ~ 144 [2012]
  • 파트너십 관계유형에 따른 아웃소싱의 성과분석
    연경화 품질경영학회지 36 (1) : 49 ~ 61 [2008]
  • 컨벤션도시의 이해관계집단간 협력네트워크 연구 - 사회연결망 분석을 중심으로 -
    우금주 관광학연구 34 (5) : 33 ~ 53 [2010]
  • 컨벤션기획사와 호텔기업간 파트너쉽 결정요인과 성과와의 관계
    홍성화 관광학연구 27 (1) : 163 ~ 179 [2003]
  • 컨벤션 서비스 공급업자들 간 자원 교류를 위한 네트워크 분석 - 사회 연결망 이론(Social Network Theory)을 적용하여 -
    김영미 관광학연구 34 (8) : 83 ~ 106 [2010]
  • 지속가능 관광개발의 파트너십 및 네트워크와관광거버넌스 간의 구조관계 연구
    유정우 관광학연구 32 (3) : 37 ~ 60 [2008]
  • 물류 아웃소싱 관계유형과 물류성과에 관한 실증연구
    김희수 무역학회지 32 (4) : 221 ~ 239 [2007]
  • Tourism supply chain management : A new research agenda
    Zhang X. Tourism Management 30 [2009]
  • The resource exchange network formed by convention service suppliers in Daegu
    김영미 컨벤션 연구 11 (1) : 71 ~ 85 [2011]
  • The effects of characteristics of partners on strategic alliance performance in the SME dominated travel sector
    Pansiri, J. Tourism Management 29 [2008]
  • The effectiveness of regional marketing alliances : A case study of the Atlantic Canada tourism partnership 2000-2006
    Reid, L. J. Tourism Management 29 [2008]
  • Successful relationships between hotels and agencies
    Medina-Munoz, D. Annals of Tourism Research 27 (3) [2000]
  • Social exchange behavior in logistics relationships : a shipper perspective
    Moore, K. R. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management 29 (2) [1999]
  • Managing in complex business networks
    Ritter, T. Industrial Marketing Management 33 [2004]
  • MICE기획자와 서비스공급자의 사업관계에 관한 탐색: 컨벤션기획자의 관점을 중심으로
    이혜련 무역전시연구 8 (2) : 89 ~ 108 [2013]
  • Government-nonprofit partnership: A defining framework
    Brinkerhoff, J. M. Public Administration and Development 22 [2002]
  • Distribution channels for convention tourism : Association conventions in Wellington, New Zealand
    Smith, K. A. Journal of Convention &Event Tourism 8 (1) [2006]
  • Conceptual tools for evaluating tourism partnerships
    March. Tourism Management [2009]
  • Comparison of partnership style for public IT outsourcing success
    Chung, Mi Ri Journal of Samsung SDS Journal of IT Services 4 (2) [2007]
  • Collaborative destination marketing : A case study of Elkhart county, Indiana
    Wang, Y. Tourism Management 28 [2007]
  • Co-option
    Brandenburger, A. M. Double Day [1997]
  • Business relating business: Managing organisational relations and networks
    Wilkinson, I Edward Elgar [2008]
  • An Analytical Framework of Information Systems Outsourcing
    Nam, Gi Chan The Journal of MIS Research 6 (2) [1996]
  • ATwo-Level Investigation of Information Systems Outsourcing
    Chaudhury Nam Nam, K. Rao Communications of the ACM 39 (7) [1996]
  • A human ecological approach to tourism interactions
    Fennell, D. A. The International Journal of Tourism Research 5 (3) [2003]
  • A Study on the Determinants of Logistics Outsourcing Types and Performance-Focused on the fabric export companies
    Lee, Jong Hark. Korea Trade Review 27 (2) [2008]