연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
초등 저학년 읽기학습부진아동의 형태소인식과 읽기능력
김순호(Soon Ho Kim)
정경희(Kyunghee Jung)
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김순호(Soon Ho Kim)
정경희(Kyunghee Jung)
주제어
Compound
derivation
Morphological awareness
Poor reader
Transparency
읽기부진아동
투명도
파생어
합성어
형태소인식능력
참고문헌( 42)
유사주제 논문( 15,109)
교육학 14,718건
derivation 92건
transparency 83건
합성어 82건
파생어 56건
morphological awareness 24건
compound 22건
투명도 17건
읽기부진아동 8건
형태소인식능력 5건
poor reader 2건
인용/피인용
초등 저학년 읽기학습부진아동의 형태소인식과 읽기능 ...
' 초등 저학년 읽기학습부진아동의 형태소인식과 읽기능력' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
compound
derivation
morphological awareness
poor reader
transparency
읽기부진아동
투명도
파생어
합성어
형태소인식능력
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,745
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
0.0%
주제어
compound
23
0
0.0%
derivation
93
0
0.0%
morphological awareness
25
0
0.0%
poor reader
3
0
0.0%
transparency
84
0
0.0%
읽기부진아동
9
0
0.0%
투명도
18
0
0.0%
파생어
57
0
0.0%
합성어
83
0
0.0%
형태소인식능력
6
0
0.0%
계
15,120
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 초등 저학년 읽기학습부진아동의 형태소인식과 읽기능력'
의 참고문헌
학습부진아동의 문식성 연구
박순길
특수아동교육연구 14 (2) : 27 ~ 51
[2012]
초등학생의 단어인지와 읽기유창성에 대한 예측변인 연구
김애화
초등교육연구 24 (1) : 227 ~ 303
[2011]
초등학교 저학년 읽기부진아동의 읽기능력 및 읽기관련변인에 대한 종단연구
정부자
언어치료연구 20 (1) : 103 ~ 121
[2011]
초등 중학년의 한글 문식성 발달에 대한 인지심리학적 이해
조증열
한국초등국어교육 (45) : 335 ~ 350
[2011]
초등 읽기부진 아동의 읽기특성
김미배
배소영
Communication Sciences and Disorders 17 (4) : 565 ~ 581
[2012]
유치원, 초등 2·4학년의 낱말재인 및 음운인식 능력
김미배
언어치료연구 16 (2) : 89 ~ 107
[2007]
언어심리학
조명한
학지사
[1991]
언어기반읽기 평가
배소영
학지사
[2015]
수용․표현 어휘력검사
김영태
서울장애인종합복지관
[2009]
다문화가정 아동의 메타언어 특성
권미지
언어치료연구 18 (4) : 139 ~ 150
[2009]
난독증 선별 체크리스트를 이용한 난독증 위험학생, 읽기기초부진학생 및 읽기보통이상 성취학생의 읽기 특성 연구
강옥려
김윤옥
변찬석
우정한
학습장애연구 11 (3) : 93 ~ 116
[2014]
기초 학력검사
박경숙
국립특수교육원
[2008]
Verbal and visual problems in reading disability
Eden, G. F.
Journal of Learning Disabilities 28 (5) : 272 ~ 290
[1995]
Validity of alternative approaches to the identification of LD: Operationalizing unexpected underachievement
Fletcher, J. M.
Paper presented at the National Research Center on Learning Disabilities Responsiveness-to-Intervention Symposium
[2003]
Using multiple measures of morphological awareness to assess its relation to reading
Apel, K.
Topics in Language Disorders 33 : 42 ~ 56
[2013]
Toward a comprehensive view of the skills involved in word reading in grade 4, 6, and 8
Roman, A.
Journal of Experimental Child Psychology 102 : 96 ~ 11
[2008]
Three-year course of learning disorders in special education students classified as behavioral disorder
Mattison, R. E.
Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry 41 (12) : 1454 ~ 1461
[2002]
The use of morphological knowledge in spelling derived forms by learning-disabled and normal students
Carlisle, J. F.
Annals of Dyslexia 37 : 92 ~ 108
[1987]
The role of phonological opacity in reading achievement
Winsor, J.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 43 : 50 ~ 61
[2000]
The role of morphological awareness in children's vocabulary acquisition in English
McBride-Chang, C.
Applied Psycholinguistics 26 : 415 ~ 435
[2005]
The role of morpheme recognition and morphological awareness in dyslexia
Elbro, C.
Annals of Dyslexia 46 : 209 ~ 240
[1996]
The influence of morphological awareness on the literacy development of first grade children
Wolter, J. A.
Language Speech and Hearing Services in School 40 : 286 ~ 298
[2009]
The importance of morphological awareness in Korean-English biliteracy acquisition
Wang, M
Contemporary Education Psychology 34 : 132 ~ 142
[2009]
The emergence of linguistic awareness: A cognitive framework
Van Kleeck, A.
Merrill-Palmer Quarteerly 28 : 237 ~ 265
[1982]
Test of word finding
German, D. J.
Pro-Ed
[2000]
Rethinking reading comprehension
Vellutino, F.
The Guilford Press
[2003]
Reading complex words: Cross-language studies
Mann, V.
Kluwer Academic Publisher : 1 ~ 25
[2003]
Reading and learning disabilities
Kaluger, G.
Charles E. Merrill Publishing Company
[1990]
Promoting morphological awareness in children with language needs: Do the common core state standards pave the way?
Gabig, C.
Topics in Language Disorders 33 (1) : 7 ~ 26
[2013]
Morphological aspects of language processing
Carlisle, J. F.
Erlbaum : 189 ~ 209
[1995]
Metalinguistic awareness in first graders : A qualitative perspective
Kemper, R.
Journal of Psycholinguistic Research 22 (1) : 41 ~ 57
[1993]
Literacy: An international handbook
Nagy, W.
Westview Press : 155 ~ 160
[1999]
Learning disabilites: Characteristics, identification and teaching strategies
Bender, W. N.
Allyn and Bacon
[1998]
Handbook for research in early literacy
Scarborough, H. S.
Guilford : 97 ~ 110
[2001]
Growth in phonological, orthographic, and morphological awareness in grades 1 to 6
Berninger, V.
Journal of Psycholinguistic Research 39 : 141 ~ 163
[2010]
Generality of Learned Helplessness in Man
Hiroto, D. S.
Journal of Personality and Social Psychology 31 : 311 ~ 327
[1975]
Effects of priming on the naming accuracy of preschoolers with word finding deficits
McGregor, K. K.
Journal of Speech and Hearing Research 39 : 1048 ~ 1058
[1996]
Development of morphophoneimic segments in children's mental representations of word
Jones, N.
Applied Psycholinguistics 12 : 217 ~ 239
[1991]
Cognitive profiles of reading disabled children : Comparison of language skills in phonology, morphology, and syntax
Shankweiler, D.
Psychological Science 6 : 149 ~ 156
[1995]
Chuldren's morphological awareness and reading ability
Kirby, J.
Reading and Writing 25 : 389 ~ 410
[2012]
Children's morphological knowledge : Links to literacy
Deborah, M. C.
Reading Psychology 29 : 289 ~ 314
[2008]
1-3학년 학령기 아동의 형태소인식과 읽기능력
정경희
Communication Sciences and Disorders 19 (1) : 21 ~ 30
[2014]
' 초등 저학년 읽기학습부진아동의 형태소인식과 읽기능력'
의 유사주제(
) 논문