연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
논문 : 고등학교 지구과학 수업의 담화적-인식적 기제 탐색
오필석 ( Phil Seok Oh )
안유민 ( Yumin Ahn )
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
오필석 ( Phil Seok Oh )
안유민 ( Yumin Ahn )
주제어
classroom discourse
discursive-epistemicmechanism
earthsciencelesson
epistemicfunction
담화적-인식적 기제
수업 담화
인식적 기능
지구과학 수업
참고문헌( 28)
유사주제 논문( 38)
classroom discourse 24건
수업 담화 7건
인식적 기능 2건
discursive-epistemicmechanism 1건
earthsciencelesson 1건
epistemicfunction 1건
담화적-인식적 기제 1건
지구과학 수업 1건
인용/피인용
논문 : 고등학교 지구과학 수업의 담화적-인식적 기제 ...
' 논문 : 고등학교 지구과학 수업의 담화적-인식적 기제 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
classroom discourse
discursive-epistemicmechanism
earthsciencelesson
epistemicfunction
담화적-인식적 기제
수업 담화
인식적 기능
지구과학 수업
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
46
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
classroom discourse
25
0
0.0%
discursive-epistemicmechanism
2
0
0.0%
earthsciencelesson
2
0
0.0%
epistemicfunction
2
0
0.0%
담화적-인식적 기제
2
0
0.0%
수업 담화
8
0
0.0%
인식적 기능
3
0
0.0%
지구과학 수업
2
0
0.0%
계
46
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 논문 : 고등학교 지구과학 수업의 담화적-인식적 기제 탐색'
의 참고문헌
초등 과학수업 실태 점검 및 개선 방안 연구
곽영순
한국지구과학회지 32 (4) : 422 ~ 434
[2011]
초등 과학 교사들의 교사 공동체 내에서의 학습의 특징과 인식적 믿음의 변화
오필석
초등과학교육 33 (4) : 683 ~ 699
[2014]
인식 행위로서 수업 담화 분석: 초등 과학 수업을 중심으로
오필석
초등과학교육 32 (3) : 269 ~ 284
[2013]
담화양상과 의미형성전략에 관한 초임 교사의 중등 과학수업 사례 탐색
김혜리
한국지구과학회지 31 (6) : 647 ~ 655
[2010]
Why minimal guidance during instruction does not work : An analysis of the failure of constructivist, discovery, problem-based, experiential, and inquiry-based teaching
Kirschner, P. A.
Educational Psychologist 41 : 75 ~ 86
[2006]
Understanding of Science Classrooms in Different Countries through the Analysis of Discourse Modes for Building ‘Classroom Science Knowledge’ (CSK)
오필석
한국과학교육학회지 33 (3) : 597 ~ 625
[2013]
Transfer of learning from a modern multidisciplinary perspective
Hammer, D.
Information Age Publishing : 89 ~ 120
[2005]
The science classroom as a site of epistemic talk : A case study of a teacher’s attempts to teach science based on argument
Christodoulou, A.
Journal of Research in Science Teaching 51 : 1275 ~ 1300
[2014]
Talking science : Language, learning, and values
Lemke, J. L.
Ablex : 261 ~
[1990]
Qualitative research methodology 1: Bricoleur (2nd ed.)
Kim, Y. C.
Academy Press : 700 ~
[2012]
Practical work in school science: Which way now?
Millar, R.
Routledge : 16 ~ 31
[1998]
Practical work in school science: Which way now?
Wellington, J.
Routledge : 312 ~
[1998]
Next generation science standards for states, by states
NGSS Lead States
The National Academies Press : 324 ~
[2013]
Meaning making in secondary science classrooms
Mortimer, E. F.
Open University Press : 141 ~
[2003]
Laboratory work as scientific method : Three decades of confusion and distortion
Hodson, D.
Journal of Curriculum Studies 28 : 115 ~ 135
[1996]
Individual and sociocultural perspectives on learning in science education
Leach, J.
Science & Education 12 : 91 ~ 113
[2003]
Explaining variations in how classroom communities adapt the practice of scientific argumentation
Berland, L.
The Journal of the Learning Sciences 20 : 625 ~ 664
[2011]
Experiment and the meaning making
Gooding, D.
Springer : 311 ~
[1990]
Epistemology, practical work and academic skills in science education
Kirschner, P. A.
Science & Education 1 : 273 ~ 299
[1992]
Epistemology of science vs. epistemology for science
Russ, R. S.
Science Education 98 : 388 ~ 396
[2014]
Epistemologies in practice: Making scientific practices meaningful for students
Berland, L.K.
Journal of Research in Science Teaching
Epistemologically authentic inquiry in schools : A theoretical framework for evaluating inquiry tasks
Chinn, C. A.
Science Education 86 : 175 ~ 218
[2002]
Epistemic cultures: How the sciences make knowledge
Knorr-Cetina, K.
Harvard University Press : 329 ~
[1999]
Encyclopedia of Science Education
Sandoval, W. A.
Springer : 393 ~ 398
[2015]
Discursive modes and their pedagogical functions in model-based inquiry(MBI)classrooms
Campbell, T.
International Journal of Science Education 34 : 2393 ~ 2419
[2012]
Conducting talk in secondary science classrooms : Investigating instructional moves and teachers’ beliefs
Pimentel, D. S.
Science Education 97 : 367 ~ 394
[2013]
Classroom discourse: The language of teaching and learning
Cazden, C. B.
Heinemann : 230 ~
[2001]
10학년 과학 교과서 지구 분야에 등장하는 과학적 모델 분석
오필석
한국지구과학회지 28 (4) : 393 ~ 404
[2007]
' 논문 : 고등학교 지구과학 수업의 담화적-인식적 기제 탐색'
의 유사주제(
) 논문