서비스접점 기술을 고려한 제품-서비스 통합시스템 설계 방안

' 서비스접점 기술을 고려한 제품-서비스 통합시스템 설계 방안' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • pss (product service system
  • service design
  • service encounter technology
  • universal design
  • 보편적설계
  • 서비스 설계
  • 서비스접점 기술
  • 제품-서비스 통합 시스템
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,716 0

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' 서비스접점 기술을 고려한 제품-서비스 통합시스템 설계 방안' 의 참고문헌

  • 제품개성과 소비자 자아이미지의 상호일치성이 디자인 가치 및 제품애착에 미치는 영향
    최혜미 대한경영학회지 20 (1) : 265 ~ 288 [2007]
  • 전주 한옥마을 경쟁력 강화를 위한 디자인 서비스요소제안
    정종훈 한국디자인학회 학술발표대회논문집 : 162 ~ 163 [2014]
  • 전주 막걸리 단 디자인 개발 연구
    조재상 Archives of design research 26 (2) : 293 ~ 318 [2013]
  • 적정서비스 지수 개발을 위한 서비스 제공량의 정량화에 관한 연구
    김형식 한국과학예술포럼 14 : 135 ~ 143 [2013]
  • 장애학생을 위한 보편적 학습 설계의 적용에 대한 온라인 학습 콘텐츠의 분석 연구 - 에듀넷의 사이버가정학습을 중심으로 -
    손지영 특수교육재활과학연구 50 (4) : 39 ~ 63 [2011]
  • 유니버설디자인 측면에서의 이동화장실에 관한 연구
    류승석 디지털디자인학연구 10 (4) : 229 ~ 239 [2010]
  • 유니버설디자인 관점 샤워기 디자인을 위한 가이드라인 - 기존 제품의 사용성 평가 및 욕실 사용정황 조사를 중심으로
    이호숭 디자인학연구 23 (3) : 149 ~ 160 [2010]
  • 신제품개발전략과 보상제도가 신제품개발성과에 미치는 영향
    김봉기 대한경영학회지 18 (2) : 599 ~ 627 [2005]
  • 신제품 개발 단계에서 사업부 기능 간 협력이 신제품 개발역량과 개발성과에 미치는 영향
    문윤지 대한경영학회지 24 (4) : 2105 ~ 2120 [2011]
  • 소비자의 제품디자인 평가요소와 제품구매와의 관련성 분석 - 실버세대를 중심으로 -
    김영석 디지털디자인학연구 12 (4) : 353 ~ 365 [2012]
  • 사용성 요인이 스마트폰 사용자의 만족도와 충성도에 미치는 영향* : 사용 기간의 조절효과를 중심으로
    박지형 대한경영학회지 25 (2) : 811 ~ 831 [2012]
  • 버스정류장의 유니버설 디자인 적용도 평가에 관한 연구: 국내외 버스정류장 사례를 중심으로
    박지은 한국실내디자인학회 학술발표대회논문집 15 (1) : 107 ~ 111 [2013]
  • 가로 휴게시설물의 유니버설디자인 적용성 평가 연구: 벤치를 중심으로
    박민지 한국실내디자인학회 학술발표대회논문집 15 (3) : 176 ~ 179 [2013]
  • Using protocol analysis to evaluate the usability of a commercial web site
    Benbunan-Fich, R. Information and Management 39 : 151 ~ 163 [2001]
  • The role of perceived usability, reputation, satisfaction and consumer familiarity on the website loyalty formation process
    Casalo, L. Computers in Human Behavior 24 : 325 ~ 345 [2008]
  • The principles of universal design: Version 2.0
    Connell, B. The Center for Universal Design [1997]
  • The dimensions of industrial new product success and failure in state enterprises in the people’s republic of china
    Song, X. M. Journal of Product Innovation Management 11 : 105 ~ 118 [1994]
  • The Role Played by Perceived Usability, Satisfaction and Consumer Trust on Web Site Loyalty
    Flavian, C. Information & Management 43 (1) : 1 ~ 14 [2006]
  • The Dimensions of Industrial New Product Success and Failure
    Cooper, R. G. Journal of Marketing 43 : 93 ~ 103 [1979]
  • Teaching every student in the digital age: Universal design for learning
    Rose, D. H. Association for Supervision and Curriculum Development [2002]
  • Screening all newborns for hearing loss using transient evoked otoacoustic emissions
    White, K. R. International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology 28 : 203 ~ 217 [1994]
  • SERVQUAL,: a Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]
  • Product Development Performance
    Crawford, C. M. Harvard Business School Press [1991]
  • Principles of Marketing
    Kotler, P. Prentice-Hall [1999]
  • Planning-Design Training and universal design
    Turk, Y. A. Procedia-Social and Behavioral Sciences 141 : 1019 ~ 1024 [2014]
  • New measurement scales for evaluating perceptions of the technology-mediated customer service experience
    Froehle, C. M. Journal of Operations Management 22 (1) : 1 ~ 22 [2004]
  • New Product Management
    Scheuing, E. E. Merrill Publishing Co [1989]
  • Measuring perceived website usability
    Wang, J. Journal of Internet Commerce 6 (4) : 97 ~ 112 [2007]
  • Masscustomization: The New Frontier in Business Competition
    Pine, B. J. Harvard Business School Press [1993]
  • Marketing/R&D interaction in new product development: Implications for new product success rates
    Hise, R. T. Journal of Product Innovation Management 7 (2) : 142 ~ 155 [1990]
  • Designing Universal design of Instruction(UDI): Definition, principles, guidelines, and examples
    Burgstahler, S. DO-IT, University of Washington [2009]
  • Customer Behavior
    Engel, J. F. The Dryden Press [1982]
  • Curriculum planning for all learners:Applying universal design for learning (UDL) to a high school reading comprehension program
    Meo, G. Preventing School Failure 52 (2) : 21 ~ 30 [2008]