블로그 이용자의 자기표현이 심리적 안녕감에 미치는 영향

논문상세정보
' 블로그 이용자의 자기표현이 심리적 안녕감에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • blog
  • perceived interactivity
  • psychological well-being
  • self-presentation
  • social media
  • 블로그
  • 소셜 미디어
  • 심리적 안녕감
  • 자기표현
  • 지각된 상호작용성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 블로그 이용자의 자기표현이 심리적 안녕감에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국형 블로그에 대한 이용자의 지각된 상호작용성수준이 사이트 태도 및 블로그 이용 정도에 미치는 영향
    강태중 한국광고홍보학보 8 (3) : 7 ~ 36 [2006]
  • 인터넷트렌드
  • 인터넷의 지속적 사용의도에서 주관적 안녕감에 대한 탐색적 분석
    권순재 한국IT서비스학회지 8 (4) : 1 ~ 16 [2009]
  • 인터넷 미디어의 상호작용성(Interactivity) 차원 연구미디어양식별 이용자의 인식특성에 따른 차이분석 중심으로
    권상희 한국방송학보 21 (2) : 46 ~ 97 [2007]
  • 인스턴트 메신저 매개 경험 분석: 고프만(Goffman)의 '인상관리' 관점에서
    박석철 사이버커뮤니케이션학보 27 (1) : 5 ~ 51 [2010]
  • 웹 개인미디어에서의 사이버 자기표현
    김유정 한국언론학보 52 (6) : 78 ~ 99 [2008]
  • 오프라인과 온라인 대인관계가 사회자본형성과 주관적 안녕감에 미치는 영향: SNS 사용자를 중심으로
    권정혜 사이버커뮤니케이션학보 30 (2) : 5 ~ 32 [2013]
  • 어린이의 인터넷?컴퓨터게임 몰입에 미치는 자기통제성의 매개 역할과 어머니의 개방적 커뮤니케이션의 영향
    나은영 한국언론학보 50 (2) : 116 ~ 147 [2006]
  • 심리학적 관점에서의 소셜미디어
    나은영 제38대 한국언론학회 제1차 기획연구, 한국사회의 정치적 소통과 SNS [2012]
  • 심리적 안녕감의 구성개념분석; 한국 성인 남녀를 대상으로
    김명소 한국심리학회지 : 사회 및 성격 15 (2) : 19 ~ 39 [2001]
  • 소셜미디어 이용실태
    DMC미디어
  • 소셜 미디어의 이용동기가 소셜 미디어의 상호작용과 사용자 만족에 미치는 영향에 관한 실증연구
    오은해 경영연구 27 (1) : 49 ~ 74 [2012]
  • 소셜 미디어 이용 동기가 사회 자본에 미치는 영향
    최 영 한국방송학보 25 (2) : 241 ~ 276 [2011]
  • 소벨 테스트 계산기(Free Sobel Test Calculator for the Significance of Mediation)
  • 상호작용성과 상호작용, 태도, 관여도: 새로운 광고 효과 측정방법에 대한 제언
    원우현 한국광고홍보학보 9 (1) : 223 ~ 252 [2007]
  • 블로그의 자기표현에 대한 유형별 분석 - 상상계, 상징계, 실재계를 중심으로 -
    박화진 커뮤니케이션디자인학연구 33 : 74 ~ 84 [2010]
  • 블로그의 미디어적 기능과 한계 : 블로그 이용자의 블로그 이용행태와 평가를 중심으로
    김영주 한국언론학보 50 (2) : 59 ~ 89 [2006]
  • 블로그에서 자기표현적 글쓰기와 읽기 선호도가 대인적 및 사회적 신뢰에 미치는 영향에 관한 연구 : 블로그에서 공감경험의 매개적 효과를 중심으로
    장현미 한국언론학보 56 (2) : 48 ~ 71 [2012]
  • 블로그(Blog) 미디어 연구 블로그 이용 및 만족과 인지 행태에 관한 연구
    권상희 한국방송학보 19 (2) : 419 ~ 460 [2005]
  • 블로그 이용자의 자발적 자기정보공개의 동기요인과결과요인에 관한 연구
    이두희 광고학연구 17 (5) : 227 ~ 240 [2006]
  • 블로그 이용 동기가 저널리즘 역할인식과 활동에 미치는 영향
    박노일 한국언론학보 52 (1) : 334 ~ 358 [2008]
  • 블로그 동기와 이용자 규모에 대한 인식이 블로그 운영과 지속의사에 미치는 영향: 상호작용적 매체 이용자로서의 블로거 연구
    김은미 한국방송학보 25 (6) : 168 ~ 209 [2011]
  • 방송 · 통신 융합과 수용자의 미디어 이용행태의 변화
    이수영 방송통신연구 (58) : 145 ~ 175 [2004]
  • 미디어 심리학
    나은영 한나래 [2010]
  • 미니홈피와 비공식적 공적 생활의 조건:공/사 경계의 조율
    이항우 한국사회학 40 (3) : 124 ~ 154 [2006]
  • 박사
  • 댄스 스포츠 참여자의 신체 이미지와 심리적 안녕감 및 자아실현의 관계
    이서연 동국대학교 대학원 [2008]
  • 대학생의 여가몰입이 심리적 안녕감 및 자아실현에 미치는 영향
    박철호 관광연구저널 25 (2) : 213 ~ 231 [2011]
  • 당신이 페이스북(SNS)에 빠져드는 이유
    김효정 브레인미디어
  • 박사
  • 기업블로그의 대화 커뮤니케이션이 고객만족도와 충성도에 미치는 영향 : 인지된 상호작용성과의 비교를 중심으로
    남화정 홍보학연구 15 (2) : 40 ~ 82 [2011]
  • 공감의 시대
    Rifkin, J. 민음사 [2010]
  • Two conceptions of hapiness: Contrasts of personal expressiveness (eudaimonia) and hedonic enjoyment
    Waterman, A. S. Journal of Personality and Social Psychology 64 : 678 ~ 691 [1993]
  • The transparent self
    Jovard, S. M. Van Nostrand [1964]
  • The structure of psychological well-being revisited
    Ryff, C. D. Journal of Personality and Social Psychology 69 : 719 ~ 727 [1995]
  • The presentation of self in everyday life
    Goffman, E. A double day Anchor Original [1959]
  • The network society: Social aspects of new media
    Van Dijk, J. Sage [1999]
  • The blame game: The moderating role of attribution between self-efficacy and performance on attitude toward Internet sites
    Lee, J. Proceedings of the Conference of the American Academy of Advertising : 98 ~ [2002]
  • The Moderator-mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic and Statistical Consideration
    Baron, R. M. Journal of personality and social psychology 51 : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The Future of Interactive Marketing
    Deighton, J. Harvard Business Review 74 (6) : 151 ~ 162 [1996]
  • Sociological Methodology 1982
    Sobel, M. E. Wiley : 290 ~ 312 [1982]
  • Self-disclosure as a function of self-concept and sex
    Shapiro, A. Journal of Personality Assessment 41 (2) : 144 ~ 149 [1977]
  • Self-Consciousness and Self-Disclosure on Social Networking Sites and Psychological Outcomes
    이규동 상품학연구 31 (1) : 49 ~ 63 [2013]
  • Searching for the Holy Grail, Images of interactive television
    Van Dijk, J. New Media and Society 3 (4) : 443 ~ 465 [2001]
  • SPSS and SAS procedures for estimating indirect effects in simple mediation models
    Preacher, K. J. Behavior Research Methods, Instruments, & Computers 36 : 717 ~ 731 [2004]
  • SNS에서 글쓰기가 공감경험과 친사회행동에 미치는 효과:페이스북 이용자를 중심으로
    장현미 한국언론학보 58 (3) : 5 ~ 35 [2014]
  • SNS상에서의 자기표현행위가 오프라인 대인관계 및 지속사용의도에 미치는 영향 분석 연구
    마은정 지식경영연구 14 (2) : 25 ~ 48 [2013]
  • Perceived interactivity and attitude toward web sites
    Wu, G. Proceedings of the Conference of the American Adademy of Advertising : 254 ~ 262 [2000]
  • Organizing for interactivity
    Day, George S. Journal of Interactive Marketing 12 (1) : 47 ~ 53 [1998]
  • Nightiy@NBC. Com : Audience Scope and the Perception of Interactivity in Viewer Mail on the Internet
    Newhagen, J. E. Journal of Communication 45 (3) : 164 ~ 175 [1996]
  • Networked interactivity
    Rafaeli, S. Journal of Computer Mediated Communication 2 (4) [1997]
  • Measures of perceived Interactivity : An exploration of the role of direction of communication, users control, and time in shaping perception of interactivity
    McMillan, S. J. Journal of Advertising 31 (3) : 29 ~ 42 [2002]
  • Internet paradox revisited
    Kraut, R. Journal of Social Issues 58 (1) : 49 ~ 74 [2002]
  • Internet and web use in the united states: Baselines for commercial development. Special Selection on Internet in the Home
    Hoffman, D. L. Communication of the ACM 30 : 36 ~ 46 [1996]
  • Interactivity is in the eye of the beholder: Function, perception, involvement, and attitude toward the website
    McMillan, S. J. Proceedings of the Conference of the American Academy of Advertising : 71 ~ 78 [2000]
  • Interactivity and revisits to webstes: A theoretical framework
  • Interactivity Reexamined : A Baseline Analysis of Early Business Web Sites
    Ha, L. Journal of Broadcasting & Electronic Media 42 (4) : 457 ~ 474 [1998]
  • Interactive advertising and presence : A framework
    Lombard, M. Journal of Abnormal and Social Psychology 46 : 38 ~ 50 [2001]
  • Improving the quality of online presence through interactivity
    Chen, K. Information and Management 42 (1) : 217 ~ 226 [2004]
  • Hitting the agenda reset button for the Internet: The problem of matching research with development
    Newhagen, J. E. Paper presented at the International Communicaion Association Conference [1998]
  • Happiness is Everything, or Is It? : Explorations on the Meaning of Psychological Well-Being
    Ryff, C. D. Journal of Personality and Social Psychology 57 : 1069 ~ 1081 [1989]
  • Handbook of New Media
    McMillan, S. J. Sage : 162 ~ 182 [2002]
  • Effects of structural and perceptual factors on attitudes toward the website
    McMillan, S. J. Journal of Advertising Research 43 : 400 ~ 409 [2003]
  • Does the internet increase, decrease, or supplement social capital? : Socoal networks, participation, and community commitment
    Wellman, B. American Behavioral Scientist 45 (3) : 436 ~ 455 [2004]
  • Developing a scale to measure the interactivity of websites
    Liu, Y. Journal of Advertising Research 43 (2) : 207 ~ 216 [2003]
  • Defining virtual reality dimensions determining telepresence
    Steuer, J. Journal of Communication 42 (4) : 73 ~ 93 [1992]
  • Commercial scenarios for the Web: Opportunities and challenges
    Hoffman, D. L. Journal of Computer-Mediated Communication 1 (3) [1995]
  • Broadening the boundaries of interactivity: A concept explication
    Kiousis, S. Paper presented at the Association for Education in journalism and Mass Communication Annual Conference [1999]
  • Bloggers: A Portrait of the Internet’s New Storytellers
    Lenhart, A Pew Internet & American Life Project [2006]
  • Assessing well-being: The collected works of Ed Diener, social indicators research series Vol. 39
    Diener, E. Springer : 213 ~ 231 [2009]
  • Advertising in the interactive television: How audiences’ interactions with ads affect perceptions of programs and brands
    Lee, J. H. Michigan State University [2003]
  • Advancing Communication Science: Merging Mass and Interpersonal Processes
    Rafaeli, S. Sage : 110 ~ 134 [1988]
  • A Four-Part Model of Cyber-Interactivity : Some Cyber Places Are More Interactive Than Others
    McMillan, S. J. New Media & Society 4 (2) : 271 ~ 291 [2002]