아트인퓨전이 패키지와 제품에 대한 소비자 평가에 미치는 영향

논문상세정보
' 아트인퓨전이 패키지와 제품에 대한 소비자 평가에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
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논문영향력 요약
주제
  • art infusion
  • artmavenism
  • artreputation
  • price level
  • visibility
  • 가격대
  • 가시성
  • 아트 인퓨전
  • 아트유명도
  • 예술숙지도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 아트인퓨전이 패키지와 제품에 대한 소비자 평가에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국풍수인물사 : 도선과 무학의 계보
    최창조 민음사 [2013]
  • 제품유형과 결합유형에 따른 아트 컬레버레이션 광고의 양태 분석
    이현우 광고학연구 22 (3) : 51 ~ 73 [2011]
  • 음료 포장디자인이 브랜드 이미지에 미치는영향 연구 10 : 131 ~ 182
    문병용 [2001]
  • 아트광고 효과연구 제품-작품 적합성, 작품 친숙성 및 제품 유형을 중심으로
    이명천 광고연구 87 (87) : 41 ~ 70 [2010]
  • 아트 주입 유무가 럭셔리 지각에 미치는 영향: 제품 유형과 브랜드 컨셉 유형을 중심으로
    이지은 광고학연구 22 (5) : 69 ~ 97 [2011]
  • 아트 광고가 소비자 반응에 미치는 효과 이성적/감성적 소비 성향과 문화예술 접근성을 중심으로
    김정현 홍보학연구 13 (1) : 97 ~ 122 [2009]
  • 신(新)기술 제품 디자인에 대한 소비자 반응 연구
    성영신 한국심리학회지: 소비자·광고 4 (1) : 1 ~ 23 [2003]
  • 새로쓰는 마케팅
    전인수 학현사 [2012]
  • 브랜드 수식어의 플라시보 효과: 제품관여도와 제품지식의 조절적 역할
    이학식 마케팅연구 22 (4) : 85 ~ 113 [2007]
  • 브랜드 명품화의 3단계 모델 : PPCA 모델
    전인수 소비자학연구 16 (1) : 209 ~ 227 [2005]
  • 미학 오디세이 1, 2, 3
    진중권 새길 [2001]
  • 문화마케팅과 전통적 마케팅 전략이 소비자의 소매점 평가와 충성도에 미치는 영향
    이문규 마케팅관리연구 13 (2) : 1 ~ 22 [2008]
  • 명화 콘텐츠를 이용한 비주얼 아트 광고의 후광 효과
    천용석 광고학연구 22 (1) : 7 ~ 27 [2011]
  • 명화 차용 형태가 제품 태도에 미치는 영향에 관한 연구 - 제품 유형에 따른 차이를 중심으로 -
    주우진 소비자학연구 21 (4) : 43 ~ 69 [2010]
  • 도덕경
    老子 현암사 [2012]
  • 다원주의미학 : 자유로운 예술 열린 비평
    김진엽 책세상 [2012]
  • Who Drives Divergence? Identity Signaling, Outgroup Dissimilarity, and the Abandonment of Cultural Tastes
    Berger, Jonah. Journal of Personality and Social Psychology 95 (3) : 593 ~ 607 [2008]
  • Where Consumers Diverge from Others: Identity, Signaling and Product Domains
    Berger, Jonah. Journal of Consumer Research 34 (August) : 121 ~ 134 [2007]
  • What Is Art?
    Tolstoy, Leo Penguin Books [1995]
  • The Schachter Theory of Emotion : Two Decades Later
    Reisenzein, Rainer Psychological Bulletin 94 (2) : 239 ~ 264 [1983]
  • The Price Knowledge and Search of Supermarket Shoppers
    Dickson, Peter R. Journal of Marketing 54 (July) : 42 ~ 53 [1990]
  • The Nature of Art : AnAnthology, 2d ed.
    Wartenberg, Thomas E. Wadsworth [2006]
  • The Moderator-Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations
    Baron, Reuben M. Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The Market Maven: A Diffuser of Marketplace Information
    Feick, Lawrence F. Journal of Marketing 51 (January) : 83 ~ 97 [1987]
  • The Love of Art : European Art Museums and Their Public
  • The Later Works, 1925-1953: Art as Experience
    Dewey, John Southern Illinois University Press : 42 ~ 63 [1989]
  • The Intentional Fallacy
    Wimsatt, Jr. Sewanee Review 54 (3) : 460 ~ 475 [1946]
  • The Effects of Music in Advertising on Choice Behavior: A Classical Conditioning Approach
    Gorn, Gerald J. Journal of Marketing 46 (Winter) : 94 ~ 101 [1982]
  • The Effect of Arousal Seeking Tendency on Consumer Preferences for Complex Product Designs
    Cox, Dena. Advances in Consumer Research 21 (1) : 554 ~ 559 [1994]
  • The Art of Seeing
    Csikszentmihalyi, Mihaly. J. Paul Getty Museum [1990]
  • The Aesthetics of Consumption and the Consumer as an Aesthetic Subject
    Venkatesh, Alladi. Consumption Markets & Culture 11 (March) : 45 ~ 70 [2008]
  • Seeking the Ideal Form : Product Design and Consumer Response
    Bloch, Peter. H. Journal of Marketing 59 (3) : 16 ~ 29 [1995]
  • SKATE'S Art Investment Handbook
    Skaterschikov, Sergey McGraw-Hill [2010]
  • Psychometric Theory, 2nded
    Nunnally, Jum C. MacGraw-Hill [1978]
  • Proposal of a Four-Dimensional Model of Social Response
    Nail, Paul R. Psychological Bulletin 126 (3) : 454 ~ 470 [2000]
  • Product Contagion: Changing Consumer Evaluations through Physical Contact with “Disgusting” Products
    Morales, Andrea C. Journal of Marketing Research 44 (May) : 272 ~ 283 [2007]
  • Postmodernism or The Cultural Logic of Late Capitalism
    Jameson, Frederic Duke University Press [1991]
  • Operation of the Laws of Sympathetic Magic in Disgust and Other Domains
    Rozin, Paul. Journal of Personality and Social Psychology 50 (4) : 703 ~ 712 [1986]
  • Music Influences on Mood and Purchase Intention
    Alpert, Judy I. Psychology and Marketing 7 (Summer) : 109 ~ 133 [1990]
  • Is Your Package an Effective Communicator? A Normative Framework for Increasing the Communicative Competence of Packaging
    Underwood, Robert L. Journal of Marketing Communications 4 (December) : 207 ~ 220 [1998]
  • Information and Consumer Behavior
    Nelson, Phillip Journal of Political Economy 78 (20) : 311 ~ 329 [1970]
  • Human Inference: Strategies and Shortcomings of Social Judgment
    Nisbett, Richard E. Prentice-Hall [1980]
  • How Much Value Can Be Added through Packaging
    Twedt, Dik Warren Journal of Marketing 32 (January) : 61 ~ 65 [1968]
  • Holistic Package Design and Consumer Brand Impressions
    Orth Ulrich R. Journal of Marketing 72 (May) : 64 ~ 81 [2008]
  • Distinguishing Between the Meanings of Music: When Background Music Affects Product Perceptions
    Zhu, Rui(Juliet). Journal of Marketing Research 42 (August) : 333 ~ 345 [2005]
  • Delight by Design: The Role of Hedonic versus Utilitarian Benefits
    Chitturi, Ravindra. Journal of Marketing 72 (May) : 48 ~ 63 [2008]
  • Consumer behavior: Science and Practice, International edition
    Kardes, Frank. Cengage Learning [2011]
  • Beyond Aesthetics : Philosophical Essays
    Carroll, Noёl Cambridge University Press [2001]
  • Audience Involvement in Advertising: Four Levels
    Greenwald. Anthony G. Journal on Consumer Research 11 (June) : 581 ~ 592 [1984]
  • Artistic Creation, Artworks, and Aesthetic Appreciation
    Holbrook, Morris B. Advances in Non-Profit Marketing : 1 ~ 54 [1985]
  • Art Infusion : The Influence of Visual Art on the Perception and Evaluation of Consumer Products
    Hagtvedt, Henrik. Journal of Marketing Research 45 (June) : 379 ~ 389 [2008]
  • Arousal Cues Arousal-RelatedMaterial in Memory: Implications for Understanding Effects of Mood on Memory
    Clark, Margaret S. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior 22 (December) : 633 ~ 649 [1983]
  • Applied Regression Analysis and Other Multivariate Method
    Kleinbaum, David G. PWS-KENT Publishing Co [1998]
  • Advertising Promotion and Other Aspects of Integrated Marketing Communications
    Shimp, Terence A. CENGAGE Learning [2007]