의사결정나무모형을 이용한 공연예술시장의 소비자그룹 분석

' 의사결정나무모형을 이용한 공연예술시장의 소비자그룹 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • consumersegmentation
  • decision tree model
  • involvement
  • objective knowledge
  • performingartsmarket
  • 공연예술시장
  • 관여도
  • 소비자그룹
  • 의사결정나무모형
  • 지식수준
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
681 1

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' 의사결정나무모형을 이용한 공연예술시장의 소비자그룹 분석' 의 참고문헌

  • 한국인의 문화 소비 결정요인에대한 일 고찰 : 부르디외의 문화자본론에 대한 실증분석을 중심으로
    최영섭 문화정책논총 12 : 229 ~ 260 [2000]
  • 한국의 공연문화 소비 지형의 기술: 개인의 온라인 티켓 구매 기록 분석
    지숙영 예술경영연구 20 (20) : 209 ~ 231 [2011]
  • 한국사회의 사회계층 간 여가소비의 구별 - 문화예술 분야를 중심으로 -
    한교남 관광학연구 35 (10) : 181 ~ 199 [2011]
  • 한국 문화소비자의 특성과 관객개발에 관한 연구
    정미경 예술경영연구 3 : 148 ~ 169 [2003]
  • 클래식음악 공연 소비자 특성이 재구매에 미치는 영향 연구
    채지영 예술경영연구 19 (19) : 169 ~ 192 [2011]
  • 제품군에 대한 지식수준과 정보모드가 선호파단상의 비교방향 효과에 미치는 영향
    하영원 서강경영논총 11 (2) : 403 ~ 426 [2000]
  • 인터파크INT(108790): The Trend ‘Buy’
    김동희 [2014]
  • 의사결정나무법을 이용한 귀납적 학습방법에 의한 정보시스템 수용자 세분화
    이민수 Information Syste Review 9 (1) : 67 ~ 84 [2007]
  • 의사결정나무모형을 이용한 소비자그룹 분석 : 감귤 소비를 중심으로
    진현정 농업경제연구 51 (1) : 19 ~ 40 [2010]
  • 의사결정나무모형을 이용한 공정무역상품의 소비활성화 전략
    장철호 식품유통연구 26 (1) : 51 ~ 71 [2009]
  • 의사결정나무 기법을 활용한 백화점의 고객세분화 사례연구
    채경희 유통과학연구 8 (1) : 13 ~ 19 [2010]
  • 음식관광 결정 요인 - 전북의 장소성과 관여도를 중심으로 -
    박승현 관광학연구 34 (6) : 149 ~ 169 [2010]
  • 우리밀 빵의 소비자 선호에 관한 분석
    진현정 소비자문제연구 40 (40) : 205 ~ 222 [2011]
  • 온라인 소매상점에서의 효과적인 고객 분류 방법론: 의사결정나무 기법에의 적용
    조영빈 대한경영학회지 19 (6) : 2117 ~ 2134 [2006]
  • 연극관람객의 관여도와 공동생산이 연극공연 관련 속성 만족에 미치는 영향
    안범용 관광레저연구 24 (7) : 335 ~ 354 [2012]
  • 여가 활동에서 문화 콘텐츠 소비에 영향을 미치는 요인에 대한 연구 -클래식, 뮤지컬, 영화 관람에 대한 개인속성요인과 문화자본 요인을 중심으로-
    배영 한국사회 14 (1) : 73 ~ 100 [2013]
  • 스포츠 마케팅조사에서의 소비자 정보탐색을 위한 의사결정나무(Decision Tree)분석의적용
    김차용 한국사회체육학회지 11 (1) : 441 ~ 449 [1999]
  • 산업화에 접어든 공연예술
    고정민 [2003]
  • 사전 세분화를 통한 고객 분류모형의 효과성 제고에 관한 연구
    장남식 Information Syste Review 7 (2) : 23 ~ 40 [2005]
  • 뮤지컬 관객의 시장세분화 연구-국내 대학생 관객을 중심으로-
    김소영 한국콘텐츠학회 논문지 6 (5) : 131 ~ 144 [2006]
  • 문화향수실태조사
    윤소영 [2012]
  • 문화예술수요 결정요인에 대한 국가 간 비교 연구 : 노동시간과 가계지출, 그리고 문화서비스 지출의 상관관계를 중심으로
    이창진 예술경영연구 26 (26) : 83 ~ 106 [2013]
  • 문화예술 공연관람객의 라이프스타일에 관한 탐색적 연구 -뮤지컬공연관람객을 중심으로
    강기두 경영학연구 30 (4) : 1143 ~ 1167 [2001]
  • 문화서비스의 가구소비지출결정요인에 관한 연구
    허식 재정정책논집 15 (4) : 21 ~ 53 [2013]
  • 문화 소비자본이 문화 · 예술상품 수요에 미치는 효과에 관한 연구
    성제환 문화경제연구 15 (1) : 67 ~ 93 [2012]
  • 도시민의 문화자본과 문화적 취향분화 - 관람형 여가소비를 중심으로 -
    이승일 도시인문학연구 1 (1) : 61 ~ 83 [2009]
  • 데이터 마이닝 기법을 이용한 프로야구 관람자의 표적 마케팅 전략
    김인재 한국스포츠산업경영학회지 8 (2) : 31 ~ 50 [2003]
  • 대구시민의 전시공연문화 수요특성에 관한 연구
    윤대식 한국지역개발학회지 15 (4) : 21 ~ 41 [2003]
  • 노년층 특성 및 관여도와 관광제약에 관한 연구
    이려정 관광레저연구 24 (4) : 441 ~ 460 [2012]
  • 관여도에 따른 경마시장세분화에 관한 연구
    김성혁 관광학연구 25 (2) : 57 ~ 77 [2001]
  • 공연예술시장의 소비자행동 연구에 대한 고찰
    이유재 경영논집 33 (3) : 308 ~ 340 [1999]
  • 공연소비자의 관람행태와 미디어 이용
    남인용 예술경영연구 21 (21) : 5 ~ 29 [2012]
  • 개인특성에 따른 음악상품 소비에 관한 연구 - 몰입을 매개변수로
    권혁인 예술경영연구 25 (25) : 129 ~ 163 [2013]
  • ‘조용필․이문세․싸이 덕분에올해 콘서트 시장 전년대비 28% 성장’
  • The psychology of ego-involvements: Social attitudes and identifications
    Sherif, M. Wiley [1947]
  • The personal meaning of participation: Enduring involvement
    McIntyre, N. Journal of Leisure Research 21 (2) : 167 ~ 179 [1989]
  • The leisure experience and consumer products: An investigation of underlying satisfactions
    Bloch, P. H. Journal of Leisure Research 16 (1) : 74 ~ 88 [1984]
  • The influence of persuasive messages on propensity to purchase selected recreational services from public or from commercial suppliers
    Havitz, M. E. Journal of Leisure Research 22 (1) : 71 ~ 88 [1990]
  • The effects of product class knowledge on information search behavior
    Brucks, M. Journal of Consumer Research 12 (1) : 1 ~ 16 [1985]
  • The Personal Involvement Inventory : Reduction, revision, and application to advertising
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Advertising 23 (4) : 59 ~ 71 [1985]
  • The Moderating Effect of Prior Knowledge on Cue Utilization in Product Evaluations
    Rao, Akshay R. Journal of Consumer Research 15 (2) : 253 ~ 264 [1988]
  • Subjective, objective and experience-based knowledge: A comlarison in the decision making context
    Raju, P. S. Developments in Marketing Science : 16 ~ 60 [1993]
  • Standing room only-strategies for marketing the performing arts
    Kotler, P. Havard Business School press [1997]
  • Segmenting the adult fitness market using involvement profiles
    Havitz, M. E. Journal of Park and Recreation Administration 12 (3) : 38 ~ 56 [1994]
  • Recreation specialization in the social world of contract bridge
    Scott, D. Journal of Leisure Research 26 (3) : 275 ~ 295 [1994]
  • Recreation specialization as a factor in backcountry trail choice, General Technical Report : 339 ~ 344
  • Recreation specialization and norms of depreciative behavior among canoeists
    Wellman, J. D. Journal of Leisure Research 14 (4) : 323 ~ 340 [1982]
  • Product Familiarity and Learning New Information
    Johnson E. J. Journal of Marketing 57 : 1 ~ 22 [1997]
  • Principles of marketing , 14th edition
    Kotler, P. Pearson Education, Inc, publishing as prentice Hall [2012]
  • Predictors of Attendance at the Performing Arts
    Andreasen, A. Journal of Consumer Research 7 (Sep) : 112 ~ 120 [1980]
  • Perspectives on involvement: Current problems and future directions
    Rothschild, M. L. Advances in Consumer Research 11 : 216 ~ 217 [1984]
  • Perception in Chess
    Chase, William G. Cognitive Psychology 4 (1) : 55 ~ 81 [1973]
  • Mxiture Model을 이용한 공연관람고객의 시장세분화
    김소영 광고학연구 14 (5) : 49 ~ 74 [2003]
  • Models of memory : Implications for mearusing knowledge structure
    Mitchell, A. A. Advances in Consumer Research 9 : 45 ~ 51 [1982]
  • Men’s and women’s involvement in sports : An examination of the gendered aspects of leisure involvement
    Wiley, C. Leisure Sciences 22 (1) : 19 ~ 31 [2000]
  • Measuring consumer involvement profiles
    Laurent, G. Journal of Marketing Research 22 (1) : 41 ~ 53 [1985]
  • Market segmentation by tourists’ sentiments
    Chen, Joseph S. Annals of Tourism Research 30 (1) : 178 ~ 193 [2003]
  • Leisure value systems and recreational specialization: The case of trout fishermen
    Bryan, H. Journal of Leisure Research 9 (3) : 174 ~ 187 [1977]
  • Leisure involvement revisited : Conceptual conundrums and measurement advances
    Havitz, M. E. Journal of Leisure Research 29 (3) : 245 ~ 278 [1997]
  • Involvement with the equipment component of sport : Links to recreational commitment
    Bloch, Peter H. Leisure Sciences 11 (3) : 187 ~ 200 [1989]
  • International Series in Quantitative Marketing
    Wedel, M. Kluwer Academic Publishers [1998]
  • Influences on Consumer Use of Word-of-Mouth Recommendation Sources
    Duhan, Dale F. Journal of the Academy of Marketing Science 25 (4) : 283 ~ 295 [1997]
  • Feeling of Knowing in Episodic Memory
    Schacter, Daniel L. Journal of Experimental Psychology : Learning Memory and Cognition 9 (1) : 39 ~ 54 [1983]
  • Familiarity and its impact on consumer decision biases and heuristic
    Park, C. W. Journal of consumer Research 8 (sep) : 223 ~ 230 [1981]
  • Expanding the Audience for Performing Arts
    Andreasen, A. Seven Lock Press [1990]
  • Effects of framing on evaluation of comparable and noncomparable altermnatives by expert and novice consumer
    Bettman, J. R. . Journal of Consumer Research 14 (2) : 141 ~ 154 [1987]
  • Effects of Knowledge and experience and phase of the choice process on consumer decision processes:A protocol analysis
    Bettman, J. R. . Journal of Consumer Research 7 (Dec) : 234 ~ 248 [1980]
  • Discriminating between continuers and discontinuers of two public leisure services
    Backman, S. J. Journal of Park and Recreation Administration 7 (4) : 56 ~ 71 [1989]
  • Dimensions of Consumer Expertise
    Alba, Joseph W. Journal of Consumer Research 13 (Mar) : 411 ~ 454 [1987]
  • Differential effects of subjective knowledge, objective knowledge, and usage experience on decision making: An exploratory investigation
    Raju, P. S. Journal of Consumer Psychology 4 (2) : 153 ~ 180 [1995]
  • Data Mining for Decision Support on Customer Insolvency in Telecommunications Business
    Daskalaki, S. European Journal of Operational Research 145 (2) : 239 ~ 255 [2003]
  • Cost Allocation for a tree network with Heterogeneous Customers
    Granot, D. Mathematics of Operations Research 27 (4) : 647 ~ 661 [2002]
  • Consumer behavior. 6th ed
    Engel, J. F Dryden [1990]
  • Consumer behavior, 4th ed
    Mowen, J. C. Prentice-Hall [1995]
  • Consumer Knowledge assessment : How product experience and knowledge of brand, attitude, and features affects what we think we know
    Park, C. W. Advances in consumer research 19 : 193 ~ 198 [1992]
  • Commitment and leisure behavior : A theoretical perspective
    Buchanan, T. Leisure Science 7 (4) : 401 ~ 420 [1985]
  • Champions of change: The impact of the arts on learning
    Catterall, J. S. MacArthur Foundation; and the GE Fund : 1 ~ 18 [1999]
  • Attribute preferences for wildland recreation settings
    Schreyer, R. Journal of Leisure Research 18 (4) : 231 ~ 247 [1986]
  • Attitude and Attitude Change : The Social Judgement-Involvement Approach
    Sherif, C. W. WB Saunders [1965]
  • Applying Machine Learning to Agricultural Data
    McQueen R. J. Computers and Electronics in Agriculture 12 (4) : 275 ~ 293 [1995]
  • An investigation of the basis for external information search in recreation and tourism
    Manfredo, M. J. Leisure Sciences 11 (1) : 29 ~ 45 [1989]
  • An exploration of the relationship among social psychological involvement, behavioral involvement, commitment, and future intentions in the context of bird-watching
    Kim, S. S. Journal of Leisure Research 29 : 320 ~ 341 [1997]
  • An Analysis of Context and Constraints-depenpent Shopping Behavior using Qulitative Decision Prinsiples
    Arentze, T. Urban Studies 42 (3) : 435 ~ 448 [2005]
  • Activity and aging
    Mannell, R. C. Sage : 125 ~ 145 [1993]
  • A path analytic model of the relationships between involvement, psychological commitment, and loyalty
    Iwasaki, Y. Journal of leisure research 30 (2) : 256 ~ 280 [1998]
  • A model of behavior for new automobiles
    Punj, G. N. Journal of Consumer Research 9 (4) : 366 ~ 380 [1983]
  • A Typology of Consumer Knowledge Content
    Brucks, M. Advances in Consumer Research 13 : 58 ~ 63 [1986]
  • A Conceptual Framework for Modem Leisure
    Gunter, B. G. The Sociological Quarterly 21 (3) : 361374 ~ [1980]