비영리 단체 이미지가 기부의도에 미치는 영향: 신뢰의 매개효과를 중심으로

' 비영리 단체 이미지가 기부의도에 미치는 영향: 신뢰의 매개효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • benevolencetrust
  • brand image
  • donation intention
  • expertisetrust
  • integritytrust
  • non-profit organization
  • trust
  • 기부 의도
  • 브랜드 이미지
  • 비영리 단체
  • 신뢰
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 비영리 단체 이미지가 기부의도에 미치는 영향: 신뢰의 매개효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 행정자치부
  • 한국행정학계의 NGO개념 인식에 관한 연구 -학회지 게재 논문 내용분석을 중심으로-
    황종규 한국행정논집 19 (3) : 771 ~ 799 [2007]
  • 한국 비영리단체(NPOs)의 사회․경제적역할에 대한 연구
    김준기 행정논총 37 (1) : 111 ~ 135 [1999]
  • 투명성가치 :개념적 구조와 의미
    박흥식 한국사회와 행정연구 12 (3) : 103 ~ 118 [2001]
  • 종교방송 후원지속의도에 미치는 영향요인: 성별 특성의 조절효과를 중심으로
    김형길 로고스경영연구 8 (2) : 233 ~ 252 [2010]
  • 박사
  • 전략적 브랜드 관리 이론과 응용
    안광호 학현사 [2001]
  • 자선적 행위 조사 연구에 대한 소고
    강철희 한국비영리연구 3 (1) : 5 ~ 43 [2004]
  • 자선적 기부행동 및 자원봉사 참여행동에대한 탐색적 분석
    강철희 한국비영리연구 2 (2) : 161 ~ 205 [2003]
  • 박사
  • 온라인 기부 액수에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 인구통계적, 사회심리적, e카드사용 요인을 중심으로
    김유경 이화여자대학교 정책과학대학원 [2003]
  • 사회복지모금기관의 투명성 인지도 향상방안
    박은앙 대구대학교 대학원 [2005]
  • 사회복지 조직의 책임성 이행을 위한 지배구조의 요소
    한동우 한국비영리연구 7 (1) : 3 ~ 42 [2008]
  • 비영리・공공조직과 경영 마인드: 경영학적 접근 가능성의 모색
    문형구 한국비영리연구 2 (1) : 3 ~ 25 [2003]
  • 비영리조직의 모금에 있어서 마케팅과커뮤니케이션 요소 분석
    이준모 경희대 NGO대학원 [2008]
  • 비영리단체 브랜드 이미지가 기부의도에 미치는 영향
    박종철 마케팅관리연구 18 (1) : 45 ~ 74 [2013]
  • 비영리단체 모금의 성공요인과 기준에 관한 소고
    김운호 한국비영리연구 3 (2) : 41 ~ 71 [2004]
  • 비영리 민간단체 활동의 협력특성에 관한 연구: 충남지역 비영리 민간단체를 사례로
    도묘연 한국행정논집 22 (3) : 821 ~ 844 [2010]
  • 비영리 단체의 발생 원인과 발달 배경
    박상필 현상과 인식 24 (1) : 86 ~ 108 [2000]
  • 브랜드 이미지, 브랜드 신뢰 및 브랜드 애호도의 구조적 관계 - 금융브랜드 이미지를 중심으로
    안길상 광고연구 69 (69) : 115 ~ 137 [2005]
  • 벤처기업 경영투명성 수준의 영향요인에관한실증연구
    한정화 經營學硏究 30 (4) : 1291 ~ 1316 [2001]
  • 기업의 지속가능경영 노력이 기업신뢰 및 고객만족도에 미치는 영향
    박종철 한국산업경제저널 1 (2) : 1 ~ 22 [2009]
  • 기업상호간 지각된 이미지가 신뢰와 관계결속에 미치는 영향
    김이태 한국콘텐츠학회 논문지 7 (10) : 229 ~ 238 [2007]
  • 기업 능력 및 사회적 책임 연상이 고객 태도에 미치는 영향: 신용 및 호의성 신뢰의 매개역할
    박종철 마케팅연구 27 (1) : 1 ~ 25 [2012]
  • 기업 구성원의 자원봉사활동이 사회적신뢰 수준에 미치는 영향에 관한 연구
    김미진 숭실대학교 사회복지대학원 [2012]
  • 박사
  • 기부행동 및 기부노력에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 온라인 기부를 중심으로
    김유나 이화여자대학교 대학원 [2002]
  • 기부대상영역에의 기부참여행동과 기부정기성의 관계에 관한 연구
    강철희 한국비영리연구 6 (2) : 89 ~ 137 [2007]
  • 기부노력에 대한 기부동기와 기부대상 인지매체의 상호작용 효과에 관한 연구
    강철희 한국사회복지행정학 11 (2) : 215 ~ 254 [2009]
  • 기부 및 자원봉사와 신뢰의 관계에 관한 연구 : Simultaneous Equation Model을 이용한 분석
    강철희 한국사회복지학 59 (3) : 5 ~ 32 [2007]
  • 박사
  • 구매자와 판매자의 관계에서 갈등, 불공정성, 목표불일치가 관계해지의도에 미치는 영향과 신뢰의 조절효과
    양동훈 경영학연구 40 (5) : 1291 ~ 1318 [2011]
  • 박사
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill. [1978]
  • What trust means in e-commerce customer relationships : An interdisciplinary conceptual typology
    McKnight, D. H. International journal of electronic commerce 6 (2) : 35 ~ 60 [2001]
  • Warm Glow of Cold, Hard Cash? Social Identify Effects on Consumer Choice for Donation Versus Discount Promotions
    Winterich, K. P. Journal of Marketing Research 48 (October) : 855 ~ 868 [2011]
  • The intergenerational transmission of generosity
    Wilhelm, M. O. Journal of Public Economics 92 (10-11) : 2146 ~ 2156 [2008]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M Journal of Marketing 58 (3) : 20 ~ 38 [1994]
  • The Role of Nonprofit Enterprise' in 1993 : Hansmann Revisited
    Steinberg, R. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly 22 (4) [1994]
  • The Role of Brand in the Nonprofit Sector
    Kylander, N Stanford Social Innovation Review 22 (Spring) [2012]
  • The Role of Brand Personality in Charitable Giving : An Assessment and Validation
    Venable, B. T. Journal of Academy Marketing Science 33 (3) : 295 ~ 312 [2005]
  • The Nonprofit Sector:A Research Handbook
    Hall, P. D. Yale University Press : 3 ~ 26 [1987]
  • The Nonprofit Sector: A Research Handbook
    Hansmann, H. Yale University Press [1987]
  • The Nature and Role of Feedback Text Comments in Online Marketplaces : Implications for Trust Building, Price Premiums, and Seller Differentiation
    Pavlou, P. A. Information Syste Research 17 (4) : 392 ~ 414 [2006]
  • The Moderator-Mediator Variable Distinction in Social Psychological Researches : Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations
    Baron, R. M. Journal of personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The Company and the Product : Corporate Associations and Consumer Product Responses
    Brown, T. J. Journal of Marketing 61 : 68 ~ 84 [1997]
  • Targeting Older America
    Nichols, J. E. Fund Raising Management 23 (3) : 38 ~ 51 [1992]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Social capital and philanthropy: An analysis of the impact of social capital on individual giving and volunteering
    Brown, E. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly 36 : 85 ~ 99 [2007]
  • Social Participation and Charitable Giving
    Schervish, P. G. A Multivarate Analysis 8 (3) : 235 ~ 260 [1997]
  • Reengineering Nonprofit Financial Accountability : Toward a More Reliable Foundation for Regulation
    Keating, E. K. Public Administration Review 63 (1) : 3 ~ 15 [2003]
  • Principles of Marketing
    Kotler, P. N. J. Prentice-Hall, Inc : 151 ~ 153 [1999]
  • Operationalizing in Concept of Store Image
    Marks, R. B. Journal of Retailing 52 (3) : 37 ~ 47 [1976]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1995]
  • Not Just Any Volunteers : Segmenting the Market to Attract the High Contributors
    Randle, M. Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing 21 : 271 ~ 282 [2009]
  • Nonprofit brand image and typicality influences on charitable giving
    Michel, G. Journal of Business Research 65 : 701 ~ 707 [2012]
  • Multi-cultural Counselling Competencies : Verbal Content, Counselor Attributions, and Social Desirability
    Worthington, R. L. Journal of Counseling Psychology 47 (4) : 460 ~ 468 [2000]
  • More for the Many : The Influence of Entitativity on Charitable Giving
    Smith, R. W. Journal of Consumer Research 39 (5) : 961 ~ 976 [2013]
  • Moral Identity and Judgments of Charitable Behaviors
    Reed II, A. Journal of Marketing 71 (1) : 178 ~ 193 [2007]
  • Memory-Based Inferences During Consumer Choice
    Dick, A. Journal of Consumer Research 17 (June) : 82 ~ 93 [1990]
  • Memory Factors in Advertising : The Effects of Advertising Retrieval Cues on Brand Evaluations
    Keller K. L. Journal of Consumer Research 14 : 316 ~ 333 [1998]
  • Marketing Brand Equity, Capitalizing on the Value of Brand Name
    Aaker, D. A. Free Press : 40 ~ 50 [1991]
  • Interpreting dimensions of consumer trust in E-commerce
    Chen, S. C. Information Technology and Management 4 (2-3) : 303 ~ 318 [2003]
  • Influences on Exchange Processes : Buyer's Preconceptions of Seller's Trustworthness and Bargaining Toughness
    Schurr, P. H. Journal of Consumer Research 11 (4) : 939 ~ 954 [1985]
  • Image and Reputational Characteristics of UK Charitable Organizations : An Empirical Study
    Bennett R. Corporate Reputation Review 6 (3) : 276 ~ 289 [2003]
  • Giving Korea 2006
  • Foundation for Theory of Consumer Behavior
    Tucker, W. T. Holt Reinhart and Winston : 47 ~ 55 [1957]
  • Factors affecting trust in market research relationships
    Moorman, C. Journal of Marketing 57 (1) : 81 ~ 101 [1993]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Dimensions of Brand Personality
    Aaker, D. A. Journal of Marketing Research 34 (August) : 347 ~ 373 [1997]
  • Developing and Validating Trust Measures for E-Commerce : An Integrative Typology
    McKnight, D. H. Information Syste Research 13 (3) : 334 ~ 359 [2002]
  • Developing a Favorable Price Quality Image
    Oxenfelt, A. R. Journal of Advertising Research 50 (4) : 8 ~ 14 [1974]
  • Determinants of continuity in conventional industrial channel dyads
    Anderson, E. Marketing Science 8 (4) : 310 ~ 323 [1989]
  • Determinants of Long-Term Orientation in Buyer-Seller Relationships
    Ganesan, S. Journal of Marketing 58 (April) : 1 ~ 19 [1994]
  • Determinants of Donations : Empirical Evidence fromTaiwan
    Chang, W. C. Developing Economies 43 : 217 ~ 234 [2005]
  • Corporate Social Responsibilities, Consumer Trust and Corporate Reputation: South Korea Consumers’ Perspectives
    Park, J. C. Journal of Business Research 67 : 295 ~ 302 [2014]
  • Converting Image into Equity, Brand Equity and Advertising: Advertising's Role in Building Strong Brands
    Biel, A. L. Awrence Erlbaum Associates : 67 ~ 82 [1993]
  • Consumers’ emotional responses to service encounters : The influence of the service provider
    Price, L. L. International Journal of Service Industry Management 6 (3) : 34 ~ 63 [1995]
  • Consumer trust, value, and loyalty in relational exchange
    Sirdeshmukh, D. Journal of Marketing 66 (1) : 15 ~ 37 [2002]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity'
    Keller K. L. Journal of Marketing Research 57 (1) : 1 ~ 22 [1993]
  • Charity Brand Personality : The Relationship with Giving Behavior
    Sargeant, A. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly 137 (3) : 468 ~ 491 [2008]
  • Charitable giving: Towards a model of donor behaviour
    Sargeant, A. Journal of Marketing Management 15 (4) : 215 ~ 238 [1999]
  • Charitable Giving Income and Taxes : An Analysis of Panel Data
    Auten, G. The American Economic Review 92 : 371 ~ 382 [2002]
  • Assessing Goodness of Fit : Is Patrimony Always Desirable?
    Marsh, H. W. Journal of Experimental Education 64 : 364 ~ 390 [1996]
  • Antecedents and Consequences of Trust and Satisfaction in Buyer-Seller Relationships
    Selnes, F. European Journal of Marketing 32 (3/4) : 305 ~ 322 [1998]
  • An integrative model of organizational trust
    Mayer, R. C. Academy of Management Review 20 (3) : 709 ~ 734 [1995]
  • An examination of the nature of trust in buyer-seller relationship
    Doney, P. M. Journal of Marketing 61 (April) : 35 ~ 51 [1997]
  • An Econometric Analysis of Charitable Donations in the Republic of Ireland
    Carroll, J. The Economic and Social Review 36 : 229 ~ 249 [2006]
  • America’s Nonprofit Sector: A Primer
    Salamon, L. Foundation Center [1992]
  • Addressing moderated mediation hypothesis : Theory, methods, and prescriptions
    Preacher, K. J. Multivariate Behavioral Research 42 (1) : 185 ~ 227 [2007]