연구논문 : 소비자의 대형 쇼핑센터 내 패션브랜드 매장 내,외부에서의 브랜드 체험 측정도구 개발에 관한 연구

' 연구논문 : 소비자의 대형 쇼핑센터 내 패션브랜드 매장 내,외부에서의 브랜드 체험 측정도구 개발에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • consumerexperience
  • developmentofmeasurementtool
  • fashionbrandstore
  • largeshoppingcenter
  • qualitative & quantitative study
  • 대형쇼핑센터
  • 소비자 체험
  • 정성적 & 정량적 연구
  • 측정 도구 개발
  • 패션브랜드 매장
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문 : 소비자의 대형 쇼핑센터 내 패션브랜드 매장 내,외부에서의 브랜드 체험 측정도구 개발에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 플래그십 스토어의 VMD와 매장 내 체험요소가 브랜드 태도와 구매의도에 미치는 영향
    김정우 한국패션디자인학회지 11 (4) : 25 ~ 39 [2011]
  • 패션브랜드의 리테일 스페이스 최근 경향 및 유형 분석에 관한 연구 -세계 명품 패션브랜드의 리테일 스페이스를 중심으로-
    박현희 한국의류산업학회지 9 (1) : 72 ~ 80 [2007]
  • 체험마케팅이 브랜드 자산에 미치는 영향에 관한 연구-브랜드 홍보대사를 중심으로-
    신상무 한국의류학회지 34 (2) : 242 ~ 251 [2010]
  • 체험 요소(4Es)가 체험즐거움, 만족도, 재방문에 미치는 영향: Pine과 Gilmore의 체험경제이론(Experience Economy)을 중심으로
    박수경 광고연구 (76) : 55 ~ 78 [2007]
  • 이동통신매장에서 체험요소와 매장성과간의 관계
    홍성준 상품학연구 27 (1) : 109 ~ 121 [2009]
  • 의류브랜드의 체험이 소비자-브랜드 관계와 브랜드 충성도에 미치는 영향
    고순화 한국의류학회지 32 (1) : 55 ~ 64 [2008]
  • 의류브랜드의 체험마케팅활동에 대한 지각이 소비자 브랜드태도에 미치는 영향
    문희강 한국의류산업학회지 10 (2) : 181 ~ 190 [2008]
  • 의류 선도매장(Flagship Store)에서의 브랜드 체험유형이 소비자-브랜드 관계와 브랜드 자산에 미치는 영향
    김지선 한국심리학회지: 소비자·광고 10 (2) : 209 ~ 227 [2009]
  • 여성패션 체험마케팅이 장기적 관계지향성에 미치는 효과 연구
    서은경 복식 58 (3) : 34 ~ 48 [2008]
  • 소비자 체험마케팅의 핵심적 특성들과 기여에 대한 고찰
    김우성 한국생활과학회지 16 (1) : 89 ~ 102 [2007]
  • 브랜드 경험에 대한 개념적 고찰과 실무적 시사점
    이진용 소비자학연구 14 (2) : 215 ~ 242 [2003]
  • 복합문화공간형 유통매장에서의 체험과 소비자 태도
    서구원 서울도시연구 10 (4) : 143 ~ 158 [2009]
  • 매장 내 감각적 체험이 매장태도와 애호도에 미치는 영향: 소비감정과 만족의 매개적 영향을 중심으로
    박성연 마케팅관리연구 11 (3) : 1 ~ 13 [2006]
  • 마케팅믹스요인이 점포태도와 구매의도에 미치는 영향 -고객체험의 매개역할을 중심으로-
    범경기 한국콘텐츠학회 논문지 10 (8) : 292 ~ 300 [2010]
  • 글로벌 브랜드숍의 상업적 공간에 대한 소비자의 체험이 브랜드 자산에 미치는 영향 : 슈미트(Schmitt, 1999)의 체험 마케팅적 관점을 중심으로
    이경렬 커뮤니케이션학 연구 18 (2) : 83 ~ 103 [2010]
  • Understanding customer experience
    Meyer, C. Harvard business review : 117 ~ 126 [2007]
  • Tourist shoppers’ satisfaction with regional shopping mall experiences
    LeHew, M. L. Tourism and Hospitality Research 1 (1) : 82 ~ 96 [2007]
  • The impacts of in-store sensory experience on the emotional reaction, store attitude, brand attitude and purchase intention of customers
    Huh, J. Y. Ewha Womans University [2006]
  • The experience economy.: Work is theatre & every business a stage
    Pine, B. Sejong Books [2001]
  • The effect of store shopping experience on store attitude : in the department and discount store shopping environment
    Lee, S. Y. Yonsei University [2002]
  • The Experiential Aspects of Consumption : Consumer Fantasies, Feelings and Fun
    Holbrook, M. B. Journal of Consumer Research 9 (2) : 132 ~ 140 [1982]
  • Structural equation modeling concepts and understanding
    Wu, J. P. Hannarae Publishing Co [2012]
  • Religion, values and peak experiences
    Maslow, A. Penguin Compass [1994]
  • Relationship Quality in Selling: An Interpersonal Influence Perspectives
    Crosby, L. A. Journal of Marketing 54 (3) : 68 ~ 81 [1990]
  • Public spaces of post-industrial Cities and their changing roles
    Ercan, Z. M. A. Middle East Technical University Journal of the Faculty of Architecture 24 (1) : 115 ~ 137 [2007]
  • Personal Selling and Sales Management: A Relationship Marketing Perspective
    Weitz, B. A. Journal of the Academy of Marketing Science 27 (2) : 241 ~ 254 [1999]
  • In the Shadow of the Silent Majorities
    Baudrillard, J. Semiotext [2007]
  • Identifying the dimensions of the experience construct: development of the model
    Knutson, B. J. Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism 4 (3/4) : 23 ~ 35 [2003]
  • Fashion marketing status and strategy: Experience marketing in the fashion industry
    Chang, D. R. Fashion Information and Technology 2 : 59 ~ 69 [2005]
  • Fashion marketing
    An, K. H. Suhaksa [2010]
  • Factors of Leisure Experience: a study of Turkish festival participants
    Akyildiz, M. Studies in Physical Culture & Tourism 17 (4) : 385 ~ 389 [2010]
  • Experiential marketing: How to get customers to sense, feel, think, act and relate to your company and brands
    Schmitt, B. Sejong Books [1999]
  • Excitement at the mall : Determinants and effects on shopping response
    Wakefield, K. L. Journal of Retailing 74 (4) : 515 ~ 539 [1998]
  • Emotional experience with services:their determinants and consequences
    Lee, W. K. Yonsei University [2007]
  • Effect of in-store experience on brand attitude and purchase intention
    Park, S. Y. Ewha Management Review 23 (2) : 70 ~ 93 [2005]
  • Dimensions of tourists emotional experiences towards hedonic holiday destinations
    Sameer, H. The School of Management, Royal Holloway University of London [2009]
  • Development of the brand experience scale
    Zarantonello, L. Advances in Consumer Research 34 : 580 ~ 582 [2007]
  • Customer experiential management: A revolutionary approach to connection with your customers
    Schmitt, B. Wiley & Sons, Inc [2003]
  • Building consumer–brand relationship: A cross-cultural experiential view
    Chang, P. L. Psychology & Marketing 23 (11) : 927 ~ 959 [2006]
  • Brand Experience : What is it? How is it Measured? Does it Affect Loyalty?
    Brakus, J. J. Journal of Marketing 73 (3) : 52 ~ 68 [2009]
  • Are lifestyle centres unique? Consumers' perceptions across locations
    Yan, R. N. International Journal of Retail & Distribution Management 37 (1) : 24 ~ 42 [2009]
  • Academic insights: An application of multiple-group casual models in assessing cross-cultural measurement equivalence
    Myers, M. B. Journal of International Marketing 8 (4) : 108 ~ 121 [2000]
  • A paradigm for developing better measures of marketing constructs
    Churchill, G. A. Journal of Marketing Research 16 (2) : 64 ~ 73 [1979]
  • A new perspective on the experience economy: Meaningful experiences
    Boswijk, A. Pearson Education [2005]