산업 내 경쟁에 따른 경쟁전략으로써의 CSR 활동의 선택과 기업의 재무성과간의 관련성 연구: 시장유형별 분석을 중심으로

논문상세정보
' 산업 내 경쟁에 따른 경쟁전략으로써의 CSR 활동의 선택과 기업의 재무성과간의 관련성 연구: 시장유형별 분석을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • competitivestrategy
  • financial performance
  • industry competition
  • strategic csr activities
  • 경쟁전략
  • 산업 내 경쟁정도
  • 재무성과
  • 전략적 csr 활동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 산업 내 경쟁에 따른 경쟁전략으로써의 CSR 활동의 선택과 기업의 재무성과간의 관련성 연구: 시장유형별 분석을 중심으로' 의 참고문헌

  • 한․일 기업의 전략적 CSR 활동과 기업성과
    변선영 국제경영연구 22 (1) : 83 ~ 110 [2011]
  • 시장경쟁은 기업에 어떠한 영향을 미치는가?: 산업집중도와 기업가치 및 부채비율의 관계에 관한 실증연구
    류두원 경영학연구 42 (2) : 435 ~ 456 [2013]
  • 상품시장에서의 경쟁과 기업지배구조의 상호작용이 투자와 배당에 미치는 영향
    박경서 재무연구 24 (2) : 483 ~ 522 [2011]
  • 산업별 회계정보의 품질에 대한 실증연구
    김성환 회계학연구 36 (3) : 179 ~ 215 [2011]
  • 산업경쟁도가 이익조정에 미치는 영향
    유혜영 회계정보연구 31 (3) : 317 ~ 342 [2013]
  • 산업 내 경쟁정도와 실제이익조정 - 기업지배구조와의 상호작용을 중심으로 -
    신일항 회계학연구 39 (3) : 57 ~ 90 [2014]
  • 기업의 사회적 책임활동이 기업 재무성과에 미치는 영향- CSR 활동의 실행동기(motive)와 몰입(commitment)의 조절효과를 중심으로 -
    천미림 경영학연구 42 (5) : 1159 ~ 1185 [2013]
  • 기업의 사회적 책임활동과 회계투명성간의 관계
    최현정 회계학연구 38 (1) : 135 ~ 171 [2013]
  • 기업의 사회적 책임활동과 재무분석가 이익예측치 정확성과의 관계
    배성호 경영학연구 42 (4) : 1131 ~ 1156 [2013]
  • 기업의 사회적 책임이 내재자본비용과 정보비대칭에 미치는 영향
    이윤경 회계저널 22 (5) : 159 ~ 193 [2013]
  • 기업의 사회적 책임과 이익조정: 외면적 기업윤리와 내면윤리는 일치하는가?
    임형주 회계저널 22 (5) : 257 ~ 309 [2013]
  • 기업의 사회적 책임, 소유구조, 재무성과 간의 관련성에 관한 연구
    육근효 회계ㆍ세무와 감사 연구 53 (1) : 303 ~ 331 [2011]
  • 기업의 사회적 책임 활동과 기업가치
    김창수 한국증권학회지 38 (4) : 507 ~ 545 [2009]
  • Voluntary social reporting : An ISO-beta portfolio analysis
    Anderson, J. The Accounting Review 15 : 467 ~ 479 [1980]
  • Voluntary non-financial disclosure and the cost of equity capital: The case of corporate social responsibility reporting
    Dhaliwal, D. The Accounting Review 86 (1) : 59 ~ 100 [2009]
  • Uncertainty, evolution and economic theory
    Alchian, A Journal of Political Economy 58 (3) : 211 ~ 221 [1950]
  • The relation between corporate social responsibility and analyst’s forecasts accuracy
    Bae, S. H. Korean Management Review 42 (4) : 1131 ~ 1156 [2013]
  • The market mechanism as an incentive scheme
    Hart, O. D Bell Journal of Economics 14 (2) : 466 ~ 382 [1983]
  • The impact of product market competition on the quantity and quality of voluntary disclosures
    Li, X Review of Accounting Studies 15 (3) : 663 ~ 711 [2010]
  • The effect of competition on CEO turnover
    DeFond, M. Journal of Accounting and Economics 27 (3) : 35 ~ 56 [1999]
  • The economics of scale
    Stigler, G Journal of Law and Economics 1 (1) : 54 ~ 71 [1958]
  • The boundaries of strategic corporate social responsibility
    Lantos, G. P Journal of Consumer Marketing 15 (3) : 429 ~ 453 [2001]
  • The association between corporate social responsibility and financial performance : The paradox of social cost
    Pava, M. L. Journal of Business Ethics 15 : 321 ~ 357 [1996]
  • The Competitive Advantage of Nations
    Porter, M. E. Macmillan Press [1990]
  • Strategy and Society : The Link between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility
    Porter, M. E. Harvard Business Review 84 (12) : 56 ~ 68 [2006]
  • Strategic Management,A Stakeholder Approach
    Freeman, R. Pitman Publishing [1984]
  • Sample Selection Bias as a Specification Error
    Heckman, J Econometrica 47 : 153 ~ 161 [1979]
  • Product market competition, excess free cash flows, and CEO discipline: evidence from the US retail industry
    Kruse, T. [2006]
  • Product Market Competition, Efficiency and Agency Cost: An Empirical Analysis
  • Product Market Competition and Conditional Conservatism
    Dhaliwal, D. Review of Accounting Studies [2014]
  • Prizes and incentives : Toward a general theory of compensation and competition
    Nalebuff, B. J. Bell Journal of Economics 14 (1) : 21 ~ 43 [1983]
  • Positive Accounting Theory
    Watts, R. L Prentice Hall [1986]
  • Performance Matched Discretionary Accrual Measures
    Kothari, S. Journal of Accounting and Economics 39 : 163 ~ 197 [2005]
  • Moral hazard in teams
    Holmstrom, B Bell Journal of Economics 13 (2) : 324 ~ 340 [1982]
  • Managerial Incentives and Product Market Competition
    Schmidt, K Review of Economics Studies 64 : 191 ~ 213 [1997]
  • Management turnover and product market competition : Empirical evidence from the U. S. newspaper industry
    Fee, C. E. The Journal of Business 73 (2) : 205 ~ 243 [2000]
  • Management turnover across the corporate hierarchy
    Fee, C. E. Journal of Accounting and Economics 37 (1) : 3 ~ 38 [2004]
  • Is earnings quality associated with corporate social responsibility?
    Kim Y. The Accounting Review 87 (3) : 761 ~ 796 [2012]
  • Is doing good for you? How corporate charitable contributions enhance revenue growth
    Lev, B. Strategic Management Journal 31 (2) : 182 ~ 200 [2010]
  • Is Business Group Structure Inefficient? A Long-Term Perspective
    김창수 Asia-Pacific Journal of Financial Studies 41 (3) : 258 ~ 285 [2012]
  • Horizontal merger guidelines. U.S. Department of Justice and the Federal Trade Commission
  • Ethical challenges for business in the new millennium : Corporate social responsibility and models of management morality
    Carroll, A. B Business Ethics Quarterly 10 (1) : 33 ~ 42 [2000]
  • Doing better at doing good : when, why and how consumers respond to corporate social initiative
    Bhattacharya, C. B. California Management Review 47 (1) : 9 ~ 24 [2004]
  • Creating and Capturing Value : Strategic Corporate Social Responsibility, Resource-Based Theory, and Sustainable Competitive Advantage
    McWilliams, A. Journal of Management 37 (5) : 1480 ~ 1495 [2011]
  • Correcting for Both Cross-sectional and Time-series Dependence in Accounting Research
    Gow, I. D. The Accounting Review 85 (2) : 483 ~ 512 [2010]
  • Corporate suppliers and customers and accounting conservatism
    Hui, K. Journal of Accounting and Economics 53 : 115 ~ 135 [2012]
  • Corporate social responsibility – A strategic and profitable response to entry
    Graf, C. [2012]
  • Corporate social responsibility practices, corporate identity and purchase intention : A dual process model
    David, P. Journal of Public Relation Research 17 (3) : 291 ~ 313 [2005]
  • Corporate social responsibility as conflict between shareholders
    Barnea, A. Journal of Business Ethics 97 : 71 ~ 86 [2010]
  • Corporate governance, product market competition, and equity prices
    Giroud, X. Journal of Finance 66 (2) : 563 ~ 600 [2011]
  • Corporate Social responsibility, Investor Protection and Earnings Management; Some International Evidence
    Chih, H. Journal of Business Ethics 79 : 179 ~ 198 [2008]
  • Corporate Payout Policy and Product Market Competition
    Grullon, G. [2007]
  • Corporate Governance and Firm Profitability : Evidence from Korea before the Economic Crisis
    Joh, S. W Journal of Financial Economics 68 (2) : 287 ~ 322 [2003]
  • Competitive Strategy Techniques for Analyzing Industries and Competitors
    Porter, M. E. The Free Press [1980]
  • Competition and corporate performance
    Nickell, S The Journal of Political Economy 104 : 724 ~ 746 [1996]
  • Can Big 4 Versus non-Big 4 Differences in Audit Quality Proxies be Attributed to Client Characteristics?
    Lawrence, A. The Accounting Review 86 (1) : 259 ~ 286 [2011]
  • CSR의 지속성이 CSR과 재무성과의 관계에 미치는 영향
    천미림 회계정보연구 29 (3) : 351 ~ 374 [2011]
  • CSR의 동향과 전략적 CSR에 관한 연구
    변선영 무역연구 8 (3) : 89 ~ 118 [2012]
  • CSR 활동의 우수성이 기업의 보수적 회계처리에 미치는 영향
    양준선 경영학연구 43 (6) : 1931 ~ 1961 [2014]
  • A Survey of Corporate Governance
    Shleifer, A. Journal of Finance 52 : 737 ~ 783 [1997]