의료 서비스 환경에서 서비스 사용자 경험 디자인 요소에 관한 연구

논문상세정보
' 의료 서비스 환경에서 서비스 사용자 경험 디자인 요소에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 장식 및 의장
  • affordance
  • healthcareserviceenvironment
  • service user experience
  • service user experience design elements
  • user experience design
  • 사용자 경험 디자인
  • 서비스 사용자 경험
  • 서비스 사용자 경험 요소
  • 어포던스
  • 의료서비스 환경
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
548 0

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' 의료 서비스 환경에서 서비스 사용자 경험 디자인 요소에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 환자중심적인 병실 디자인을 위한 연구
    오찬욱 한국실내디자인학회 논문집 35 : 100 ~ 106 [2002]
  • 치유환경 요소를 고려한 종합병원의 리모델링 사례연구
    임진우 의료·복지 건축 10 (1) : 7 ~ 17 [2004]
  • 체험 마케팅
    Bernd H. Schmitt 세종서적 [1999]
  • 종합병원 다인병실의 치유환경 개선을 위한 건축 계획적 연구
    김용우 한국실내디자인학회 논문집 36 : 76 ~ 83 [2003]
  • 여성의 감성을 고려한 여성병원 병동부 실내환경특성평가에 관한 연구
    손여림 한양대학교 대학원 [2012]
  • 서비스디자인 이노베이션
    표현명 안그라픽스 [2012]
  • 사용자 경험 중심 패밀리 레스토랑 공간 디자인에 관한 연구
    최보경 홍익대학교 산업미술대학원 [2014]
  • 박사
  • 공공서비스 평가를 위한 서비스디자인 도구 개발에 관한 연구
    김영혜 한양대학교 대학원 [2014]
  • 공간디자인 16강
    권영걸 도서출판 국제 [2001]
  • 경험디자인
    김진우 안그라픽스 [2014]
  • https://www.healthdesign.org/
  • art as experience, education and experience
    Dewey, J. Penguin [2005]
  • User experience : A research agenda
    Hassenzahl, M Behaviour and Information Technology 25 (2) [2006]
  • Understanding the consumer perspective to improve design quality
    Stern A Planning and Res 20 (1) [2003]
  • Understanding Customer Experience
    Christopher, M. Harvard Business Review
  • UX 디자인 7가지 비밀
    박지수 [2013]
  • UX Design
    노주환 멘토르 [2011]
  • The relationshio between environmental design and patient medical outcomes
    Rubin, H. Journal of Healthcare Design 9 [1997]
  • The nature and dimensions of customer expectations of service
    Zeithaml, VA. Journal of the Academy of Marketing Science 21 (1) [1985]
  • The experience economy : Work is theatre and every business a stage
    Pine, J. Harvard Business School Press [1999]
  • The architecture of health buildings: providing care: can architects help
    Francis, S. The British Journal of General Practice [2010]
  • The Ecological Approach to Visual Perception
    Gibson, J. J. Houghton Miffli [1986]
  • Technology as experience
    McCarthy, J. The MIT Press [2004]
  • Synthesis lectures on human-centered informatics
    Hassenzahl, M Morgan & Claypool Publishers [2010]
  • Servicescape: Physical environment of hospital pharmacies and hospital pharmacists’ work outcomes
    Lin B. Y1. Health Care Management Review 33 (2) [2008]
  • Patient-friendly hospital environments; exploring the patient’s perspective
    Douglas, CH Health Expectations (7) [2004]
  • On the self-regulation of behavior
    Carver, S. Cambridge University Press [1998]
  • Healthscapes: The role of the facility and physical environment on consumer attitudes, satisfaction, quality assessments, and behaviors
    Hutton, J. Health Care Management Review 20 (2) [1995]
  • Health care environments and patient outcomes
    Ann S. D. Environment and Behavior 35 (5) [2003]
  • Funology: from usability to Enjoyment
    Hassenzahl, M Kluwer Academic Publishers [2003]
  • Funology: From usability to enjoyment Dordrecht
    Wright, P. Kluwer Academic Publishers [2003]
  • Experience and education
    Dewey, J. Free Press [1938]
  • Evaluating Serviceability of healthcare servicescapes: service design perspective
    Seunghae Lee International Journal of Design [2011]
  • Customer experience modeling: from customer experience to service design
    Jorge Teixeira Journal of Service Management 23 (3) [2012]
  • Characterising affordances: the descriptions of affordances model
    Pols, A. J. K. Design Studies 33 (2) [2012]
  • Building great customer experiences
    Shaw & Ivens Palgrave Macmillan [2002]
  • Assessing service user experience as a component of service exellence
    Bashir Ali Abusaid School of the Built Environment University of Salford [2007]
  • An activity theory approach to affordance
    Bærentsen, K. B. Proceedings of the second Nordic conference on human-computer interaction [2002]
  • Ambulatory facility design and patients’ perceptions of healthcare quality
    Becker, F. HERD 1 (4) [2008]
  • Ability of experience design elements to elicit emotions and loyalty behaviors
    Pullman, M. Decision Sciences 35 (3) [2004]
  • A framework for user experience, needs, and affordances
    Francesco Pucillo Design Studies 35 (2) [2014]
  • A conceptual framework for the Domain of evidence-based design
    Ulrich RS1 Health Environments Research & Design Journal 4 (1) [2010]