교육정책 변화에 따른 고등학교 상치교사 동향 분석: 2008-2013년을 중심으로

' 교육정책 변화에 따른 고등학교 상치교사 동향 분석: 2008-2013년을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • high school
  • out-of-field teaching
  • policy change
  • teaching quality
  • 고등학교
  • 교사 수급
  • 교육의 질
  • 상치교사
  • 정책변화
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
489 1

0.0%

' 교육정책 변화에 따른 고등학교 상치교사 동향 분석: 2008-2013년을 중심으로' 의 참고문헌

  • 학교자율화 정책의 추진실태와 개선방안
    박재윤 [2010]
  • 학교급별 도․농 간 학업성취도 격차에 관한 연구
    성기선 교육사회학연구 21 (4) : 125 ~ 148 [2011]
  • 학교 자율화의 쟁점과 주요 과제
    정제영 교육행정학연구 26 (2) : 415 ~ 435 [2008]
  • 학교 교육과정 자율성 확대의 가능성과 한계 -2007년 개정 교육과정 총론 문서의 분석-
    민용성 학습자중심교과교육연구 8 (2) : 137 ~ 158 [2008]
  • 초등교원양성 적정 규모 연구
    김왕준 [2014]
  • 초등교원 수요에 영향을 미치는 정책 변인 분석
    박남기 한국교원교육연구 21 (3) : 221 ~ 244 [2004]
  • 중등교육과정의 현실적 쟁점과 개선 방향: 2009 개정 교육과정을 중심으로
    심상보 교육연구 18 (1) : 3 ~ 42 [2010]
  • 중등 공·사립학교의 질적 차이 분석 : 교사 변수의 상대비교를 중심으로
    김이경 교육재정경제연구 17 (3) : 85 ~ 111 [2008]
  • 이명박 정부의‘교육과정 자율화 정책’에 대한 비판적 논의
    김재춘 교육과정연구 29 (4) : 47 ~ 68 [2011]
  • 수석교사제의 효과적인 운영방안 모색 : 수석교사와 동료교원의 인식을 중심으로
    조성만 교육연구논총 31 (2) : 23 ~ 48 [2010]
  • 수석교사 직무 수행 실태 분석
    김희규 한국교육학연구 19 (3) : 123 ~ 152 [2013]
  • 수석교사 운영의 장단점 분석 및 활성화 방안
    고전 [2013]
  • 소규모 학교의 쟁점과 과제
    임연기 한국교육재정경제학회 학술대회 자료집 [2013]
  • 사학교원 인사제도 개선방안 연구
    서정화 [2006]
  • 비전공 한문담당 교사가 보는 한문교육
    이은숙 한문교육연구 4 : 27 ~ 31 [1990]
  • 비전공 교사에 의한 지리 수업 운영의 특성과 문제점에 관한 연구
    박선미 대한지리학회지 39 (4) : 620 ~ 632 [2004]
  • 농어촌 소규모학교 교원 자격기준 개발 연구
    정일환 한국교원교육연구 23 (2) : 285 ~ 302 [2006]
  • 농어촌 소규모 학교 교육의 문제점과 교원의 근무의욕과의 관계
    나동주 교육연구 14 (1) : 255 ~ 266 [2002]
  • 남녀공통필수 과목으로의 전환에 따른 중학교 가정전공 교사와비전공 지원교사에 의한 가정 교과교육 운영 현황에 대한 조사연구
    김효순 대한가정학회 35 (5) : 33 ~ 48 [1997]
  • 교육환경 변화에 따른 학교 교육 인력 수급 연구
    정바울 [2013]
  • 교육과정의 운영을 위한 교원의 합리적 배치 기준의 탐색
    홍후조 교육문제연구 15 : 71 ~ 94 [2001]
  • 교육과정 자율화 정책 수용에 대한 교사의 인식 고찰
    정영근 교육과정연구 29 (3) : 93 ~ 119 [2011]
  • 교원 수급 중장기 전망 체계 구축 연구
    김기수 [2014]
  • 교사의 발달단계에 따른 수업전문성의 차이 분석
    조호제 열린교육연구 17 (2) : 183 ~ 207 [2009]
  • 교과교실제의 가능성과 한계에 대한 체계적 문헌분석
    백종면 학습자중심교과교육연구 14 (7) : 255 ~ 279 [2014]
  • 교과교실제 중장기 발전방안
    정영수 [2011]
  • 교과교실제 운영에 대한 고등학교 교사와 학생의 인식 연구: 교과교실제 적용 유형을 중심으로
    이경아 교육혁신연구 23 (1) : 21 ~ 44 [2013]
  • 교과교실제 운영 실태 및 발전방안
    김홍원 [2012]
  • Well-being, burnout and competence : Implications for teachers
    Pillay, H. Australian Journal of Teacher Education 30 (2) : 22 ~ 33 [2005]
  • Wanted, a national teacher supply policy for education : The right way to meet the"highly qualified teacher"challenge
    Darling-Hammond, L. Education Policy Analysis Archives 11 (33) : 1 ~ 55 [2003]
  • Underqualified mathematics teachers or out-of-field-teaching in mathematics in Germany: The cultural framework
    Torner, G. Taking an international perspective on “out-of-field” teaching:Proceedings and agenda for research and action from the 1st Teaching Across Specialisations(TAS) collective symposium : 15 ~ 16 [2014]
  • The problem of underqualified teachers : A sociological perspective
    Ingersoll, R. Sociology of Education 78 (2) : 175 ~ 178 [2005]
  • The problem of out-of-field teaching
    Ingersoll, R. Phi Delta Kappan 79 (10) : 773 ~ 776 [1998]
  • The link between teacher classroom practices and student academic performance
    Wenglinsky, H. Education Policy Analysis Archives 10 (12) : 1 ~ 30 [2002]
  • The implications of the out-of-field phenomenon for effective teaching, quality education and school management
    Steyn, G. Africa Education Review 4 (2) : 144 ~ 158 [2007]
  • Teaching ‘out-of-field’ as a boundary-crossing event : Factors shaping teacher identity
    Hobbs, L. International Journal of Science and Mathematics Education 11 (2) : 271 ~ 297 [2013]
  • Teaching inequality : How poor and minority students are shortchanged on teacher quality
    Peske, H. The Education Trust [2006]
  • Teacher quality and student achievement: A review of state policy evidence
    Darling-Hammond, L. Educational Policy Analysis Archives 8 (1) : 1 ~ 50 [2000]
  • TAS in Australia: Out-of-field teaching a common practice
    Price, A. Taking an international perspective on “out-of-field” teaching: Proceedings and agenda for research and action from the 1st Teaching Across Specialisations(TAS) collective symposium : 10 ~ 13 [2014]
  • TAS and the Irish context
    Riordain, M. Taking an international perspective on “out-of-field” teaching: Proceedings and agenda for research and action from the 1st Teaching Across Specialisations(TAS) collective symposium : 8 ~ 9 [2014]
  • TAS and the German context: A summary of germany’s dealings with TAS
    Bosse, M. Taking an international perspective on “out-of-field” teaching: Proceedings and agenda for research and action from the 1st Teaching Across Specialisations(TAS) collective symposium : 5 ~ 7 [2014]
  • Subject area preparation of secondary mathematics and science teachers and student achievement
    Monk, D. Economics of Education Review 13 (2) : 125 ~ 145 [1994]
  • Science, ICT and mathematics education in rural and regional Australia: The SiMERR national survey
    Lyons, T. [2006]
  • Reducing the special education teacher shortage
    Thornton, B. The Clearing House-A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas 80 (5) : 233 ~ 238 [2007]
  • Reduce your losses : Help new teachers become veteran teachers
    Bolich, A. Southern Regional Education Board [2001]
  • Out-of-field teaching and the limits of teacher policy: A research report
  • Out-of-field teaching and professional development : A transnational investigation across Australia and South Africa
    Du Plessis, A. International Journal of Educational Research 66 : 90 ~ 102 [2014]
  • Out-of-field teaching : The great obstacle to meeting the"highly qualified"teacher challenge
    Ingersoll, R. NGA Center for Best Practices [2004]
  • Out-of-field secondary school teachers in Korea: Their realities and implications
    김이경 KEDI Journal of Educational Policy 8 (1) : 29 ~ 48 [2011]
  • OECD 교원정책 검토사업 참여와 시사점 분석을 위한 정책연구
    김이경 [2003]
  • OECD education policy outlook 2015 : Making reforms happen
    OECD OECD [2015]
  • Handbook of international research in mathematics education
    Ponte, J. Routledge : 223 ~ 261 [2008]
  • All talk no action : Putting an end to out-of-field teaching
    Jerald, C. The Education Trust [2002]
  • Administrative assignment of teachers in restructuring secondary schools : The effect of out-of-field course responsibility on teacher efficacy
    Ross, J. Educational Administration Quarterly 35 : 782 ~ 804 [1999]
  • 2014년까지 중․고교에 교과교실제 전면 도입
  • 2014년 수석교사 선발·운영 계획 발표
  • 2011-2020 중장기 교원수급계획 수립 및교원양성기관 규모 적정화·내실화 방안 마련을 위한 정책연구
    이영 [2011]
  • 2009 개정 중학교 교육과정 편성, 운영 방안
    김광하 [2010]