온라인 구전정보의 일면/양면 방향성과 지각된 유용성이 온라인 구전효과에 미치는 영향 : 조절초점 (regulatory focus)의 조절효과를 중심으로

' 온라인 구전정보의 일면/양면 방향성과 지각된 유용성이 온라인 구전효과에 미치는 영향 : 조절초점 (regulatory focus)의 조절효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • e-wom
  • negative
  • one-sided e-wom
  • perceived usefulness
  • positive e-wom
  • prevention focus.
  • promotion focus
  • regulatory focus
  • two-sided e-wom
  • valence
  • 긍정구전
  • 부정구전
  • 양면구전
  • 예방초점
  • 온라인 구전
  • 일면/양면 방향성
  • 일면구전
  • 조절초점
  • 지각된 유용성
  • 향상초점
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,671 0

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' 온라인 구전정보의 일면/양면 방향성과 지각된 유용성이 온라인 구전효과에 미치는 영향 : 조절초점 (regulatory focus)의 조절효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 제품 관여도 및 제품 지식에 따른 온라인 구전정보 활용 연구
    김성훈 광고학연구 14 (1) : 257 ~ 280 [2003]
  • 제품 관련 온라인 구전(e-WOM)의 효과: 방향성, 유용성, 상호작용 성향(IR)의 역할
    이진희 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (2) : 283 ~ 307 [2011]
  • 일면적광고와 양면적 광고의 효과에 관한 연구: 조절초점의 조절효과
    윤태웅 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (2) : 261 ~ 282 [2011]
  • 인터넷 구전 수용의 영향요인
    김나민 대한경영학회지 19 (4) : 1515 ~ 1534 [2006]
  • 온라인에서의 구전커뮤니케이션이 상표평가에 미치는 영향에 관한 연구: 상표사용후기와 답글을 중심으로
    박찬 소비자학연구 17 (1) : 73 ~ 93 [2006]
  • 온라인에서 양면구전이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향
    전성률 마케팅연구 27 (1) : 45 ~ 66 [2012]
  • 온라인쇼핑몰 콘텐츠에서 소비자 동인이 구전마케팅의 지각된 유용성에 미치는 영향에 관한 연구
    천명환 한국콘텐츠학회 논문지 5 (3) : 19 ~ 28 [2005]
  • 온라인 환경에서의 정보특성이 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자 제품지식의 조절효과를 중심으로
    이은영 광고학연구 16 (2) : 145 ~ 171 [2005]
  • 온라인 사용후기가 구매의사결정에 미치는 효과 : 후기일면/양면 방향성, 브랜드인지도, 제품유형에 따른 차이
    박은아 광고학연구 18 (5) : 7 ~ 22 [2007]
  • 온라인 구전정보의 일면/양면 방향성, 관여도, 사전지식이 구전효과에 미치는 영향
    도선재 중앙대학교 [2006]
  • 온라인 구전정보의 방향성과 유형이 구매영향력에 미치는효과: 한국과 미국의 국제비교
    이태민 마케팅연구 21 (1) : 29 ~ 56 [2006]
  • 온라인 구전정보와 웹사이트 특성이 태도변화에 미치는 영향
    김창호 e-비즈니스연구 7 (5) : 3 ~ 21 [2006]
  • 온라인 구전정보가 소비자 구매의도에 미치는 영향에 대한 실증연구: 제품관여도, 조절초점, 자기효능감의 조절효과를 중심으로
    유창조 아시아마케팅저널 13 (3) : 209 ~ 231 [2011]
  • 온라인 구전 정보원의 정보 생산 동기와 유형
    김재휘 박하철 이지선 한국심리학회 연차학술발표논문집 : 566 ~ 567 [2007]
  • 성향 및 상황 조절초점과 과제수행 피드백이 소비자 감정에 미치는 영향
    양윤 한국심리학회지: 소비자·광고 9 (3) : 407 ~ 433 [2008]
  • 브랜드 동일시, 브랜드 감정, 브랜드 로열티의 관계에 관한 연구- 실용적 제품과 쾌락적 제품간의 비교
    이유재 광고연구 55 (65) : 101 ~ 125 [2004]
  • 부정적 구전정보의 유형에 따른 구전효과의 차이에 관한 연구
    전성률 소비자학연구 14 (4) : 2 ~ 44 [2003]
  • 메시지 방향성이 광고 반응에 미치는 효과 연구
    윤태웅 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (1) : 169 ~ 189 [2011]
  • 댓글의 품질 및 방향성이 영리기업의 사회공헌활동에 대한 공중의 책임성인식, 태도, 구매의도, 구전활동의도에 미치는 영향
    배지양 광고학연구 20 (5) : 7 ~ 37 [2009]
  • 기업에 대한 소비자의 사전태도와 정보의 특성이 구전의도에 미치는 영향
    김재휘 광고연구 63 (63) : 31 ~ 54 [2004]
  • 구전커뮤니케이션이 소비자의 태도변화에 미치는 영향
    양윤 광고학연구 11 (3) : 7 ~ 34 [2000]
  • 구전정보의 특성과 구전효과의관계
    김창호 광고연구 35 : 55 ~ 77 [1997]
  • 구전으로서 온라인 사용 후기의 효과에 관한 연구
    이현선 홍보학연구 8 (2) : 234 ~ 268 [2004]
  • Work and/or fun, Measuring hedonic and utilitarian shopping value
    Babin, B. J. Journal of Consumer Research 20 (4) : 644 ~ 656 [1994]
  • Word of mouth communication and their effects in consumer network
    Brister, J. M. Advances in Consumer Research 18 : 155 ~ 169 [1991]
  • Word of Mouth Communication within Online Communities : Conceptualizing the Online Social Network
    Brown, J. Journal of Interactive Marketing 21 (3) : 2 ~ 20 [2007]
  • When does electronic word-of-mouth matter? A study of consumer product reviews
    Zhang, J. Q. Journal of Business Research 63 (12) : 1336 ~ 1341 [2010]
  • Understanding and mitigating uncertainty in online exchange relationships : A principle agent perspective
    Pavlou, P. A. MIS Quarterly 31 (1) : 105 ~ 136 [2007]
  • Understanding Changes in Belief and Attitude Toward Information Technology Usage: A Theoretical Model and Longitudinal Test
    Bhattacherjee, A. MIS Quarterly 28 (2) : 229 ~ 254 [2004]
  • Trust and TAM in online shopping : An integrated model
    Gefen, D. MIS Quarterly 27 (1) : 51 ~ 90 [2003]
  • The role of regulatory focus in preference construction
    Wang, J. Journal of Marketing Research 43 (1) : 28 ~ 38 [2006]
  • The influence of perceived risk on internet shopping behavior : A multidimensional perspective
    Crespo, A. H. Journal of Risk Research 12 (2) : 259 ~ 277 [2009]
  • The effects of presentation formats and task complexity on online consumers’ product understanding
    Jiang, Z. J. MIS Quarterly 31 (3) : 475 ~ 475 [2007]
  • The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance : the role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. The Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • The Effect of Word of Mouth on Sales: Online Book Reviews
    Chevalier, J. A. Journal of Marketing Research 43 (3) : 345 ~ 354 [2006]
  • Self-discrepancies and Biographical Memory : Personality and Cognition at the Level of Psychological Situation
    Higgins, E. T Personality and Social Psychology Bulletin 18 (5) : 527 ~ 535 [1992]
  • SNS상의 온라인 구전의 정보처리과정에 관한 통합모형의 개발에 관한 연구
    박탄우 광고연구 100 (100) : 172 ~ 224 [2014]
  • Reconciling conflicting results derived from experimental and survey studies of attitude change
    Hovland, C. I. American Psychologist 14 (1) : 8 ~ 17 [1959]
  • Published word of mouth : Referable, consumer-generated information on the Internet
  • Promotion and prevention : Regulatory focus as a motivational principle
    Higgins, E. T Advances in Experimental Social Psychology 30 : 1 ~ 46 [1998]
  • Predicting E-Services Adoption : A Perceived Risk Facets Perspective
    Featherman, M. S. International Journal of Human-Computer Studies 59 (4) : 451 ~ 474 [2003]
  • Performance incentives and means : how regulatory focus influences goal attainment
    Shah, J. Journal of Personality and Social Psychology 74 (2) : 285 ~ [1998]
  • Perceived usefulness. Perceived Ease of Use and User Acceptance of Information Technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • Online reviews : do consumers use them?
    Chatterjee, P. Advances in Consumer Research 28 : 129 ~ 133 [2001]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1995]
  • Motivation by positive or negative role models : regulatory focus determines who will best inspire us
    Lockwood, P. Journal of Personality and Social Psychology 83 (4) : 854 ~ [2002]
  • Language and brand attitudes : Impact of script and sound matching in Chinese and English
    Pan, Y. Journal of Consumer Psychology 5 (3) : 263 ~ 277 [1996]
  • Internet Forums as Influential Sources of Consumer Information
    Bickart, B. Journal of Interactive Marketing 15 (3) : 31 ~ 40 [2001]
  • Information Direction, Website Reputation and eWOM Effect: A Moderating Role of Product Type
    Park, C. Journal of Business Research 62 (1) : 61 ~ 67 [2009]
  • How Self-Regulation Creates Distinct Values : The Case of Promotion and Prevention Decision Marketing
    Higgins, E. T Journal of Consumer Psychology 12 (3) : 177 ~ 191 [2002]
  • Factors influencing the usage of websites: the case of a generic portal in The Netherlands
    Van der Heijden, H. Information & Management 40 (6) : 541 ~ 549 [2003]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Establishing trust in electronic commerce through online word of mouth : An examination across genders
    Awad, N. F. Journal of Management Information Syste 24 (4) : 101 ~ 121 [2008]
  • Effects of parent-extension similarity and self regulatory focus on evaluations of brand extensions
    Yeo, J. Journal of Consumer Psychology 16 (3) : 272 ~ 282 [2006]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F The Dryden Press [1986]
  • Comparative analysis of the relative effectiveness of one-and two-sided communication for contrasting products
    Golden, L. L. Journal of Advertising 16 (1) : 18 ~ 68 [1987]
  • Beyond Pleasure and Pain
    Higgins, E. T American Psychologist 52 (12) : 1280 ~ [1997]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]