아동의 운동에 대한 능력믿음과 정신력, 회복탄력성의 구조적 관계

김인수 2015년
논문상세정보
' 아동의 운동에 대한 능력믿음과 정신력, 회복탄력성의 구조적 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • incrementbeliefs
  • physical mental
  • resilience
  • 능력믿음
  • 정신력
  • 회복탄력성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,324 0

0.0%

' 아동의 운동에 대한 능력믿음과 정신력, 회복탄력성의 구조적 관계' 의 참고문헌

  • 회복탄력성 검사 지수의 개발 및 타당도 검증
    김민규 김주환 신우열 한국청소년연구 20 (4) : 105 ~ 131 [2009]
  • 회복탄력성
    김주환 위즈덤하우스 [2011]
  • 한국 청소년 탄력성 척도의 개발
    이해리 한국청소년연구 16 (2) : 161 ~ 206 [2005]
  • 학업우수고등학교 학생들의 실패내성 특성 및 성적하락 극복과의 관계
    김영빈 청소년학연구 18 (1) : 31 ~ 47 [2011]
  • 탄력성(resilience)의 개념적 이해와 교육적 방안
    홍은숙 특수교육학연구 41 (2) : 45 ~ 67 [2006]
  • 초등학교 여학생의 비만, 신체상, 우울감간의 관계에 있어서 자아 탄력성의 역할
    유생열 한국초등체육학회지 17 (3) : 57 ~ 71 [2011]
  • 초등체육수업에서 아동의 유능성 믿음과 지각, 운동가치 인식이 성취동기와 체육수업 참여의도에 미치는 영향
    김인수 한국초등체육학회지 19 (1) : 79 ~ 93 [2013]
  • 박사
  • 스포츠 정신력 개념 구조 탐색 및 측정도구 개발
    김원배 한국스포츠심리학회지 13 (3) : 21 ~ 41 [2002]
  • 스포츠 실패내성의 구조 및 정신력과의 다차원적 관계
    성창훈 한국스포츠심리학회지 23 (4) : 87 ~ 101 [2012]
  • 교사의 지도행동에 따른 학생의 체육 내적동기
    김병준 엄성호 한국스포츠심리학회지 14 (4) : 17 ~ 36 [2003]
  • What no child left behind leaves behind : The roles of IQ and self-regulation in predicting standardizief achievement test scores and report card grades
    Duckworth, A. L. Journal of Educational Psychology 104 (2) : 439 ~ 451 [2012]
  • Vulnerable but invincible:A longitudinal study of resilient children and youth
    Wemer, E. E. McGraw Hill [1982]
  • The resilience factor:seven essential skills for overcoming life’s inevitable obstacles
    Revich, K. Brodway Books [2002]
  • The invulnerable child
    Anthony, E. J. Guilford Press : 3 ~ 48 [1987]
  • The Rochester child resilience project : Overview and summary of first year findings
    Cowen, E. L. Development and Psychopathology 2 : 193 ~ 212 [1982]
  • Students' perceptions of teacher feedback and physical competence on physical education classes : Gender effects
    Nicaise, V. Journal of Teaching in Physical Education 25 (1) : 36 ~ 57 [2006]
  • Self-handicapping strategies in physical education clesses : Theinfluence of implicity theories of the nature of ability and achievement goal orientation
    Ommundsen, Y. Psychology of Sport and Exercise 2 : 139 ~ 156 [2001]
  • Self-efficacy,The exercise of control
    Bandura.A W. H. Freeman [1977]
  • Psychological resilience and protective factors
    Rutter, M. American Journal of Orthopsychiatry 57 : 316 ~ 331 [1987]
  • Motivation for physical activity in young people
    Biddle, S. J. H. Journal of Sport Science 21 : 973 ~ 989 [2003]
  • Implicit theory of intelligence, goal orientation, cognitive engagement, and achievement : A test of Dweck's model with returning to school adults
    Dupyrat, C. Contemporary Educational Psychology 30 : 43 ~ 59 [2005]
  • Grit : Perseverance and passion for long-term goals
    Metthews, A. Journal of Personality and Social Psychology 92 (6) : 1087 ~ 1101 [2007]
  • Gender differences in beliefs about the influence of ability and effort in sports and physical activity
    Li, W. Sex Roles 54 (1/2) : 147 ~ 156 [2006]
  • Development of cognition, affect, and social relations
    Block, J. H. Minnesota Symposia on Child Psychology : 39 ~ 101 [1980]