선택구조가 브랜드선택에 미치는 영향 - 프로모션 유형의 조절효과를 중심으로 -

논문상세정보
' 선택구조가 브랜드선택에 미치는 영향 - 프로모션 유형의 조절효과를 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • attraction effect
  • brandchoice
  • compromiseeffect
  • promotion type
  • 브랜드선택
  • 유인효과
  • 타협효과
  • 프로모션유형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
65 0

0.0%

' 선택구조가 브랜드선택에 미치는 영향 - 프로모션 유형의 조절효과를 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 전략적 브랜드 관리 : 이론과 실
    안광호 파주 [2009]
  • 유인효과의 매커니즘에 관한 연구
    김정근 고려대학교 [1999]
  • 소비자의 불평보상에 따른 인지와 감정반응이 재구매 및 구전의도 회복에 미치는 영향
    이영일 하영원 경영학연구 37 (1) : 225 ~ 246 [2008]
  • 고객추천 보상프로그램이 소비자의 추천의도에 미치는 영향 : 보상유형, 고객-브랜드 관계의 질, 제품사용지위의 역활을 중심으로
    류강석 마케팅연구 19 (3) : 179 ~ 196 [2004]
  • The Effect of Forced Choice on Choice
    Dhar, Ravi Journal of Marketing Research (2) [2003]
  • Specifying Price Judgments with Range- Frequency Theory in Models of Brand Choice
    Niedrich, Ronald W. Journal of Marketing Research 46 : 693 ~ 702 [2009]
  • Service encounter dimensions- adyadic perspective
  • Managing Brand Equity:Capitalizing on the Value of Brand Name
    Aaker, D. A. The Free Press [1991]
  • Human autologous mixed lymphocyte reactivity is primarily specific for xenoprotein determinants adsorbed to antigen-presenting cells during rosette formation with sheep erythrocytes
    Huber, C Journal of Experimental Medicine 155 (4) : 1222 ~ 1227 [1982]
  • Constructive consumer choice processes
    Bettman, J. R. Journal of Consumer Research 25 (4) : 187 ~ 217 [1998]
  • Compromise and Attraction Effects under Prevention and Promotion Motivations
    Mourali, Mehdi Journal of Consumer Research 34 : 234 ~ 247 [2007]
  • Choice Based on Reasons : The Case of Attraction and Compromise Effect
    Simonson, Itamar Journal of Consumer Research 16 (2) : 158 ~ 174 [1989]
  • Asymmetric decoy effects on low-quality versus higher quality brands: Meta- analysis and experimental evidence
    Heath, T. B. Journal of Consumer Research 22 (3) : 268 ~ 284 [1995]
  • Adding asymmetrically dominated alte-r natives : violations of regularity and the similarity hypothesis
    Huber, P. Journal of Consumer Research 9 (1) : 90 ~ 98 [1982]
  • Accept-ance and elimination procedures in choice : Non complementarity and the role of implied status quo
    Yaniv, I. Organizational Beha-vior and Human Decision Processes 82 (2) : 293 ~ 313 [2000]
  • A framework for exploring context effects on consumer judgment and choice
    Chakravarti, Dipankar Advances in Consumer Research [1983]