천문 STEAM 프로그램에서 코티칭의 활용이 초등과학 영재학생의 자기주도적 학습 태도에 미치는 효과

' 천문 STEAM 프로그램에서 코티칭의 활용이 초등과학 영재학생의 자기주도적 학습 태도에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • co-teaching
  • science gifted students
  • self-directed learning attitude
  • steam
  • 과학 영재
  • 융합인재교육
  • 자기주도적 학습태도
  • 코티칭
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,101 3

0.0%

' 천문 STEAM 프로그램에서 코티칭의 활용이 초등과학 영재학생의 자기주도적 학습 태도에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 중등 초임 과학영재교육 담당교사의 코티칭 과정에서 나타나는 과학 수업 반성의 특징 분석
    양찬호 한국과학교육학회지 33 (2) : 373 ~ 389 [2013]
  • 중등 과학영재교육에서 초임 교사의 수업 전문성 제고 전략으로써의 멘토링 적용 사례연구
    노태희 한국과학교육학회지 32 (2) : 331 ~ 345 [2012]
  • 융합인재교육(STEAM)에서 기술 및 공학 분야에 대한 교수학습 프로그램 분석
    안재홍 한국과학교육학회지 33 (4) : 708 ~ 717 [2013]
  • 멘토링을 통한 코티칭이 초임 과학영재교육 담당교사들의 교과교육학지식에 미치는 영향
    노태희 한국과학교육학회지 33 (5) : 1021 ~ 1040 [2013]
  • 과학영재교육에서 교사들이 겪는 어려움
    이봉우 초등과학교육 27 (3) : 252 ~ 260 [2008]
  • 과학영재 담당교사의 과학영재교육에 대한 인식 및 현황 조사연구
    전미란 영재와 영재교육 7 (2) : 161 ~ 177 [2008]
  • 과학 교과서 천문 단원의 탐구 활동 분석
    김경미 한국지구과학회지 29 (2) : 204 ~ 217 [2008]
  • The effects of problem-based instruction on self-directed learning attitude of elementary school children
    Jung, M.K. Korea National University of Education [2002]
  • The Effects of co-teaching in science instruction for science-gifted elementary students
    Im, A.R. Chuncheon University of Education [2011]
  • Sustainability transdisciplinary education model: Interface of arts, science and community (STEM)
    Clark, B. International Journal of Sustainability in Higher Education 12 : 41 ~ 54 [2011]
  • STEAM 프로그램이 초등영재학생의 과학적 의사소통능력과 학습몰입에 미치는 영향
    박애리나 초등과학교육 33 (3) : 439 ~ 452 [2014]
  • STEAM guide book-Handy STEAM education
    MEST Shinsangyougsachon Co. : 154 ~ [2012]
  • STEAM and donation for education with science teacher
    Cho, H.S. 2012 Annual Meeting of the Korea Society for School Science : 238 ~ [2012]
  • Learning theories: An educational perspectives (6th ed.)
    Schunk, D.H. Pearson : 576 ~ [2011]
  • For elementary science-gifted students analyses on the characteristics of the processes of the co-teaching science instruction
    Jung, K.S. Chuncheon University of Education [2011]
  • Engineering change: An overview and perspective on the literature
    Jarratt, T. Research in Engineering Design 22 : 103 ~ 124 [2011]
  • Effects of problem-based learning with elearning on self-directed learning attitudes and The problem solving ability of elementary school children
    Kim, J.Y. Chuncheon University of Education [2007]
  • Development of co-teaching STEAM materials for creative experience, and a survey on high school students’ recognition
    Chun, M.K. Korea National University of Education [2012]
  • 3D 천문 프로그램을 활용한 과학 학습의 효과 - 중학교 2학년“지구와 별”단원을 중심으로 -
    나재준 한국지구과학회지 31 (2) : 164 ~ 171 [2010]
  • 2011Business report-Opening Korea with a creative talented person and a developed scientific technology : 15 ~