라이프스타일에 따른 지역호텔에 대한 태도와 이용 동기 차이분석 - 대구,경북 지역주민들을 대상으로 -

논문상세정보
' 라이프스타일에 따른 지역호텔에 대한 태도와 이용 동기 차이분석 - 대구,경북 지역주민들을 대상으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • attitude toward hotel
  • lifestyle
  • localhotel
  • reason for using hotels
  • 라이프스타일
  • 이용동기
  • 지역호텔
  • 태도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,384 0

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' 라이프스타일에 따른 지역호텔에 대한 태도와 이용 동기 차이분석 - 대구,경북 지역주민들을 대상으로 -' 의 참고문헌

  • 호텔이용객의 인지적 평가, 만족, 감성적 반응, 이용 동기 사이의 관계에 관한 연구
    이우형 인천대학교 대학원 [2013]
  • 호텔이미지, 라이프스타일에 따라 다른가?
    안명숙 한국관광학회 제 76차 국제학술대회 발표논문집 : 209 ~ 224 [2014]
  • 호텔 휘트니스 회원들의 이용동기와 서비스 만족에 관한 연구
    이지나 연세대학교 교육대학원 [2002]
  • 박사
    호남지역 관광호텔 활성화 방안
    염순민 세종대학교 산업대학원 [2013]
  • 해외여행경험이 많은 사람들의 여행 동기 연구-포커스 그룹 인터뷰 방법을 이용하여-
    김동연 관광학연구 37 (10) : 33 ~ 52 [2013]
  • 지역호텔에 대한 주민들의 태도 분석 - 포커스그룹인터뷰 활용-
    안명숙 호텔관광연구 17 (2) : 144 ~ 163 [2015]
  • 지역 관광지 대표 이미지 도출에 관한 연구: Zajonc의 독립가설(Independence hypothesis)이론을 중심으로
    현용호 관광연구 24 (3) : 189 ~ 209 [2009]
  • 장애인의 관광 활동 활성화방안에 관한 연구
    김영규 관광연구 27 (6) : 431 ~ 445 [2013]
  • 온양온천의 이용 동기에 관한 연구
    정수호 관광연구저널 7 : 18 ~ 29 [1997]
  • 라이프스타일에 따른 외래관광객의 한국관광이미지 차이에 관한 연구-호주 잠재관광객을 중심으로-
    황수영 관광연구 21 (1) : 229 ~ 249 [2006]
  • 라이프스타일에 따른 싱글 여성 소비자들의 추구편익과 해외여행행동에 대한 연구
    박득희 관광학연구 38 (1) : 55 ~ 77 [2014]
  • 라이프스타일 유형에 따른 호텔레스토랑 선택속성에 관한 연구
    박인규 전원배 관광연구 16 (1) : 187 ~ 200 [2001]
  • 대구지역 호텔이용객의 라이프스타일에 관한 연구
    서만순 관광연구 8 (1) : 193 ~ 214 [1996]
  • 농촌펜션 이용객의 관광동기와 세분시장특성 연구
    김건 관광연구저널 26 (5) : 451 ~ 461 [2012]
  • 농가민박 이용객의 여행 동기에 따른 세분시장과 방문객 선호에 따른 서비스품질 만족 차이 분석
    박덕병 한국지역사회생활과학회지 21 (2) : 163 ~ 177 [2010]
  • 국내관광객의 가치, 라이프스타일, 사회계층이 숙박시설 구매의도에 미치는 영향
    김권수 관광경영연구 15 (1) : 27 ~ 42 [2011]
  • 국가 이미지가 관광지 태도와 행동의도에 미치는 영향 연구
    이명식 관광학연구 36 (1) : 157 ~ 178 [2012]
  • 관광지식정보시스템
  • Understanding attitudes and predicting social. Behaviour
    Ajzen, I. Prentice-Hall [1980]
  • Tourism: Principles, practices, philosophies
    McIntosh, R. W. John Wiley & Sons [1990]
  • The tourism system. An introductory text
    Mill, R. C. Prentice Hall [2002]
  • The Structural Relationship between Consumer Values, Attitude and Purchase Intention towards Healthy Menu Items at Fast Food Restaurants
    박상희 관광연구 27 (2) : 179 ~ 194 [2012]
  • The Impact of Feelings on Ad-based Affect and Cognition
    Burke, M. C. Journal of Marketing Research 26 (2) : 69 ~ 83 [1989]
  • Subliminal affective priming resists attribution interventions
    Winkielman, P. Cognition and Emotion 11 (4) : 433 ~ 465 [1997]
  • Some conceptual measurement and analytic problems in life style research, in life style and psychographics
    Wind, Y. AMA [1974]
  • Nice American Lifestyle: We are and where we are going
    Mitchell, A. Macmillan Publishing Co [1983]
  • Motivation of pleasure to travel and tourism
    Uysal, M. Encyclopedia of Hospitality and Tourism 3 : 798 ~ 810 [1993]
  • Motivation and personality (Vol. 2)
    Maslow, A. H. Harper & Row [1970]
  • Measurement and Evaluation of Satisfaction Processes in Retail Settings
    Oliver, R. L. Journal of Retailing 57 (4) : 25 ~ 48 [1981]
  • Marketing strategies for small hotels: The case of Cheung Chau in Hong Kong
    Low, R. Asia Pacific Journal of Tourism Research 16 (1) : 21 ~ 38 [2011]
  • Market segmentation: Finding the heart of your restaurant market
    Swinyard, W. R. The cornell H.R.A. Quarterly 1 (1) : 89 ~ 96 [1996]
  • Leisure traveler choice models of theme hotels using psychographics
    Zins, A. H. Journal of Travel Research 36 (4) : 3 ~ 15 [1998]
  • International pleasure travel motivations and post vacation cultural attitude change
    Fisher, R. J. Journal of Leisure Research 23 (3) : 193 ~ 208 [1991]
  • Focus groups
    Krueger, R. A. Sage Publications [2000]
  • Factors influencing destination image
    Beerli, A. Annals of Tourism Research 31 (3) : 657 ~ 681 [2004]
  • Examining the validity and reliability of e-lifestyles scale in the Malaysian context: A preliminary results
    Ahmad, N. conference Proceedings : 589 ~ 597 [2012]
  • Consumer behavior, a strategic approach
    Assael, H. Houghton Mifflin [2003]
  • Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction on to theory and research
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]
  • Attitude towards EMS in an international hotel : An exploratory case study
    Chan, E. S. W. International Journal of Hospitality Management 29 (4) : 641 ~ 651 [2010]
  • An Investigation of the Relationships between Beliefs about an Object and the Attitude toward that Object
    Fishbein, M. Human Relations 16 (3) : 233 ~ 239 [1963]
  • Activities, interests, and opinions
    Wells, W. D. Journal of Advertising Research 11 (3) : 27 ~ 35 [1971]
  • A survey of tourist attitudes to renewable energy supply in Australian hotel accommodation
    Dalton, G. J. Renewable Energy 33 (10) : 2174 ~ 2185 [2008]
  • A model of destination image formation
    Baloglu, S. Annals of Tourism Research 26 (4) : 868 ~ 897 [1999]