호텔 종사원의 고객언어폭력, 감정노동, 감정고갈 및 비생산적 업무행동의 구조관계 고찰

논문상세정보
' 호텔 종사원의 고객언어폭력, 감정노동, 감정고갈 및 비생산적 업무행동의 구조관계 고찰' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • counterproductiveworkbehaviour
  • customerverbalaggression
  • emotional exhaustion
  • emotionallabour
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 호텔 종사원의 고객언어폭력, 감정노동, 감정고갈 및 비생산적 업무행동의 구조관계 고찰' 의 참고문헌

  • 호텔종사원들의 표면행동이 감정탈진과 직무만족에 미치는 영향: 인지된 조직지원의 조절된 매개효과
    이형권 관광경영연구 19 (2) : 265 ~ 288 [2015]
  • 호텔접점직원의 고객관련 사회적 스트레스 요인, 감정부조화, 감정고갈과 고객지향성의 구조적 관계: 감정고갈과 고객지향성의 비재귀관계
    최창환 호텔경영학연구 22 (6) : 309 ~ 330 [2013]
  • 호텔신입종사원의 감정노동이 조직적응에 미치는 영향 - 직업정체성의 조절효과를 중심으로 -
    최우성 관광경영연구 16 (3) : 341 ~ 363 [2012]
  • 호텔기업의 내부마케팅, 감정노동 및 서비스 제공수준간의 관계 연구
    김시중 관광경영연구 16 (4) : 17 ~ 35 [2012]
  • 호텔 종사원의 감정노동이 직무스트레스 및 서비스제공수준에미치는 영향- 대전지역 특급호텔을 중심으로 -
    박호현 관광경영연구 17 (2) : 99 ~ 119 [2013]
  • 호텔 조직 내에서 성별에 따른 공격적 언행이 비생산적 업무행동에 미치는 영향
    김정매 대한경영학회지 24 (4) : 2439 ~ 2457 [2011]
  • 직무스트레스 요인과 직무태도와의 관계에서 개인차의 조절효과에 관한 연구: 비서의 교육수준과 경력을 중심으로
    김재열 비서학논총 9 (1) : 125 ~ 144 [2000]
  • 정서노동에 종사하는 은행원의 스트레스와 직무 탈진
    김성진 스트레스 硏究 22 (2) : 97 ~ 107 [2014]
  • 일선 호텔직원의 임파워먼트, 고객언어폭력 및 감정고갈 간의 구조적 관계 - 고객언어폭력과 감정고갈 간에 개인 대처자원으로서 고객지향성의 조절역할 -
    김태구 외식경영연구 15 (3) : 29 ~ 56 [2012]
  • 스포츠센터 강사들의 감정노동이 비과업행동에 미치는 영향
    서효민 한국스포츠산업경영학회지 17 (1) : 95 ~ 107 [2012]
  • 소진의 원인,결과 및 완화요인에 관한 연구:국적 항공사 객실승무원을 대상으로
    김철원 오정학 이향정 호텔경영학연구 20 (4) : 271 ~ 291 [2011]
  • 서비스 직원의 감정노동 수행과 직무소진의 관계에 관한 연구
    김영조 조직과 인사관리연구 32 (3) : 95 ~ 128 [2008]
  • 사회복지종사자의 감정노동수행전략이 이직의도와 고객지향성에 미치는 영향: 감정고갈의 매개효과를 중심으로
    오창택 한국행정학보 46 (4) : 53 ~ 78 [2012]
  • 논문작성에 필요한 SPSS/AMOS 통계분석방법
    송지준 21세기사 [2008]
  • 고객의 언어폭력이 컨택센타 상담사의 분노, 소진, 이직의도에 미치는 영향
    남유신 Tourism Research 39 (2) : 17 ~ 39 [2014]
  • Work relationships in telephone call centres: Understanding emotional exhaustion and employee withdrawal
    Deery, S. Journal of Management Studies 39 (4) : 471 ~ 496 [2002]
  • Why Is Stress Management Important? The Effects of Employees' Job Stress and Burnout on Counterproductive Work Behavior in a Deluxe Hotel : Moderating Effects of Employees' Regulatory Focuses
    정효선 한국조리학회지 19 (2) : 111 ~ 129 [2013]
  • When ‘the Show Must Go On: Surface Acting and Deep Acting as Determinants of Emotional Exhaustion and Peer-rated Service Delivery
    Grandey, A. A. Academy of Management Journal 46 (1) : 86 ~ 96 [2003]
  • When the customer is wrong: A review of research on aggression and sexual harassment in service encounters
    Yagil, D Aggression and Violent Behavior 13 : 141 ~ 152 [2008]
  • Violence in the workplace: A prevention and management guide for business
    Baron, S. A Pathfinder Publishing [1993]
  • Verbal Abuse From Outsiders Versus Insiders: Comparing Frequencyy, Impact on Emotional Exhaustion, and the Role of Emotional Labor
    Grandey, A. A. Journal of Occupational Health Psychology 12 (1) : 63 ~ 79 [2007]
  • The relationship between empowerment, aggressive behaviours of customers, coping, and burnout
    Ben-Zur, H. European Journal of Work and Organizational Psychology 14 (1) : 81 ~ 99 [2005]
  • The measrement of experienced burnout
    Maslach, C Journal of Occupational Behaviour 2 : 99 ~ 113 [1981]
  • The managed heart: The commercialization of human feeling
    Hochschild, A. R. University of California Press [1983]
  • The invisibility of violence: constructing violence out of the job centre workplace in the UK
    Bishop, V. Work, employment and society 19 (3) : 583 ~ 602 [2005]
  • The influence of culture, community, and the nested-self in the stress process: Advancing conservation of resources theory
    Hobfoll, S. E Applied Psychology: An International Review 50 (3) : 337 ~ 421 [2001]
  • The effects of emotional intelligence on counterproductive work behaviors and organizational citizen behaviors among food and beverage employees in a deluxe hotel
    Jung, H. S International Journal of Hospitality Management 31 : 369 ~ 378 [2012]
  • The dimensions, Antecedents, and Consequences of Emotional Labor
    Morris, J. A. Academy of Management Review 21 (4) : 986 ~ 1010 [1996]
  • The Customer Is Not Always Right : Customer Aggression and Emotion Regulation of Service Employees
    Grandey, A. A. Journal of Organizational Behavior 25 : 1 ~ 22 [2004]
  • Structural equation modeling in practice: a recommended two-step approach
    Anderson, J. C Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Structural Equation Modeling with AMOS: Basic Concepts, Applications, and Programming
    Byrne, B. M Hillsdale [2001]
  • Predictors and Outcomes of Workplace Violence and Aggression
    LeBlanc, M. M Journal of Applied Psychology 87 (3) : 444 ~ 453 [2002]
  • Outcomes of customer verbal aggression among hotel employees
    Karatepe, O. M. International Journal of Comtemporary Hospitality Management 21 (6) : 713 ~ 733 [2009]
  • Measuring Emotional Labor Among Young Workers: Refinement of the Emotions at Work Scale
    de Castro, A. B. AAOHN Journal 54 (5) : 201 ~ 209 [2006]
  • Jaycustomer behavior: an exploration of types and motives in the hospitality industry
    Harris, L. C Journal of Services Marketing 18 (5) : 339 ~ 357 [2003]
  • Exploring Emotion in Teaching: Emotional Labor, Burnout, and Satisfaction in Chinese Higher Education
    Zhang, Q Communication Education 57 (1) : 105 ~ 122 [2008]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobser- vable Variables and Measurement Error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Emotional labor and burnout: Comparing two perspectives of 'people work'
    Brotheridge, C. M. Journal of Vocational Behavior 60 : 17 ~ 39 [2002]
  • Emotional Labour and emotional exhaustion: Interpersonal and intrapersonal mechanisms
    Martinez-Inigo, D. Work and Stress 21 (1) : 30 ~ 47 [2007]
  • Emotional Labor in Service Roles: The Influence of Identity
    Ashforth, B. E Academy of Management Review 8 (1) : 88 ~ 115 [1993]
  • Emotion Regulation in the Workplace: A New Way to Conceptualize Emotional Labor
    Grandey, A. A. Journal of Occupational Health Psychology 5 (1) : 95 ~ 110 [2000]
  • Customer-Related Social Stressors and Burnout
    Dormann, C. Journal of Occupational Health Psychology 9 (1) : 61 ~ 82 [2004]
  • Customer violence and employee health and safety
    Boyd, C Work, employment and society 16 (1) : 151 ~ 169 [2002]
  • Coworker incivility and incivility targets' work effort and counterproductive work behaviors: The moderating role of supervisor social support
    Sakurai, K. Journal of Occupational Health Psychology 17 (2) : 150 ~ [2012]
  • Counter productive work behavior(CWB)in response to job stressors and organizational, Justice : Some mediator and Moderator tests for autonomy and emotions
    Fox, S. Journal of Vocational Behavior 59 : 291 ~ 309 [2001]
  • An emotion-centered model of voluntary work behavior Some parallels between counterproductive work behavior and organizational citizenship behavior
    Spector, P. E Human Resource Management Review 12 : 1 ~ 24 [2002]
  • A Qualitative and Quantitative Review of Antecedents of Counterproductive Behavior in Organizations
    Lau, V. C. S. Journal of Business and Psychology 18 (1) : 73 ~ 99 [2003]