관광산업에서 관광정보기술 사용의 매개적 역할과 기업의 성과에 관한 연구

' 관광산업에서 관광정보기술 사용의 매개적 역할과 기업의 성과에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • informationsystemuse
  • innovation
  • market orientation
  • performance
  • smart tourism
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 관광산업에서 관광정보기술 사용의 매개적 역할과 기업의 성과에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 호텔회계 시스템품질이 이용자 태도와 호텔경영성과에 미치는 영향
    김경윤 관광연구 23 (2) : 79 ~ 102 [2008]
  • 호텔·관광산업에서의 혁신활동이 지각된 기업성과에 미치는 영향
    김홍범 관광레저연구 26 (8) : 133 ~ 152 [2014]
  • 호스피탈리티 기업의 스마트 모바일 오피스(SMO) 수용에 관한 탐색적 연구 -하드 래더링 기법을 적용한 사용자의 가치구조 분석-
    이형룡 관광학연구 36 (3) : 11 ~ 34 [2012]
  • 정부조직 지식관리활동 영향요인에 관한 연구: 중앙부처 공무원의 인식조사를 중심으로
    이향수 한국행정학보 39 (4) : 273 ~ 298 [2005]
  • 여행사의 정보화가 경영성과에 미치는 영향분석
    임연우 관광연구 24 (6) : 333 ~ 351 [2010]
  • 시장지향성, 마케팅성과, CRM성과의 관계에 대한 연구: 고객자산가치의 조절효과를 중심으로
    장형유 고객만족경영연구 15 (2) : 1 ~ 27 [2013]
  • 사회적 영향, 적합성과 개인 혁신성이 호텔정보시스템 수용행동에 미치는 영향
    김태구 관광학연구 31 (5) : 137 ~ 156 [2007]
  • 기술혁신 의지, 기술혁신 능력, 혁신성과에 관한 실증연구
    강석민 경영경제 47 (1) : 29 ~ 41 [2014]
  • “The partial least squares(PLS) approach to causal modeling”, personal computer adoption and useasan illustration
    Barclay, D. Technology studies 2 (2) : 285 ~ 309 [1981]
  • What the hell is market oriented?
    Shapiro, B. P. HBR Reprints [1988]
  • Tourism Resources
    Lee, K. W. Kimoonsa [1998]
  • The pursuit of managerial entrepreneurship: Does organization matter?
    Moon, M. J. Public Administration Review : 31 ~ 43 [1999]
  • The partial least squares approach to structural equation modeling
    Chin, W. W. Modern methods for business research 295 (2) : 295 ~ 336 [1998]
  • The Impacts of Organizational Culture, Sturcture, and Psychological Characteristics of Organizational Members on Information Technology Success
    Cho, Y. B. Korea Journal of Business Administration 14 : 73 ~ 104 [1996]
  • Technology use on the front line : how information technology enhances individual performance
    Sundaram, S. Journal of the Academy of Marketing Science 35 (1) : 101 ~ 112 [2007]
  • Technology Use and Performance : A Field Study of Broker Workstations
    Lucas, H. C. Decision Sciences 30 (2) : 291 ~ 311 [1999]
  • Strategie Information Systems and Financial Performance
    Brown, R. M. Journal of Management Information Systems : 215 ~ 248 [1995]
  • Statistical analysis using the SPSSWIN
    Chung, C. Y. Muwokpub [1998]
  • Recorded in the history of Korea Information and Communication
    Jinhan M&B Jinhan M&B [2012]
  • Psychomtietric theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill [1978]
  • Proactive orientation and its influence for technology acquisition
    Haro-Domínguez, C. Industrial Management &Data Systems 110 (7) : 953 ~ 970 [2010]
  • Postcapitalist Society
    Drucker, P. F. Routledge [1993]
  • Personal innovativeness, social influences and adoption of wireless Internet services via mobile technology
    June Lua Lu, J. The Journal of Strategic Information Systems 14 (3) : 245 ~ 268 [2005]
  • Organizations
    Hall, R. H. Prentice hall [1977]
  • Organizational capabilities in e-commerce : an empirical investigation of e-brokerage service providers
    Saini, A. Journal of the Academy of Marketing Science 33 (3) : 360 ~ 375 [2005]
  • Market orientation and organizational performance: is innovation a missing link?
    Han, J. K. Journal of Marketing 62 (4) : 30 ~ 45 [2009]
  • Market Orientation: The Construct, Research Propositions, and Managerial Implications
    Kohli, A. K The Journal of Marketing : 1 ~ 18 [1990]
  • Korea Company's using the E-Business and IT Utilization research report
    Lee, K. H. [2014]
  • Korea Company's using the E-Business and IT Utilization
    Kang, M. J. [2013]
  • Innovation at work : Individual, group, organizational, and socio-historical perspectives
    West, M. A. European Journal of Work and Organizational Psychology 5 (1) : 3 ~ 11 [1996]
  • Generalizations on consumer innovation adoption : A meta-analysis on drivers of intention and behavior
    Arts, J. W. C. International Journal of Research in Marketing 28 (2) : 134 ~ 144 [2011]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) [1981]
  • Encyclopedia of statistical sciences
    Wold, H. [1985]
  • Dimensions and types of supervisory control : effects on sales-person performance and satisfaction
    Challagalla, G. N. Journal of Marketing 60 (1) : 89 ~ 105 [1996]
  • Can we live with the changing nature of work?
    Cooper, C. L. Journal of Managerial Psychology 14 (7/8) : 569 ~ 572 [1998]
  • Assumptions and Comparative Strengths of the Two-Step Approach Comment on Fornell and Yi
    Amderson J. C. Sociological Methods &Research 20 (3) : 321 ~ 333 [1992]
  • A Chronological Review on the Strategic Alignment between IS Strategy &Business Strategy : Focused on the Management Process
    Yong, K. K. Corporation Management Research 12 (1) : 107 ~ 137 [2005]