일반논문 : 지역사회서비스 종사자의 감정노동과 프로세스 분석

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' 일반논문 : 지역사회서비스 종사자의 감정노동과 프로세스 분석' 의 주제별 논문영향력
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  • 감정노동
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' 일반논문 : 지역사회서비스 종사자의 감정노동과 프로세스 분석' 의 참고문헌

  • 호텔종사원의 감정노동이 감정부조화, 직무소진, 직무태도 간의 영향 관계
    이정은 관광연구 25 (2) : 253 ~ 269 [2010]
  • 행정서비스조직에서 감정노동의 문화적 정향: 국세공무원을 대상으로
    최성욱 한국행정학보 46 (4) : 79 ~ 101 [2012]
  • 행정서비스 품질 평가척도의 적합성 비교에 관한 연구
    우양호 지방정부연구 10 (1) : 153 ~ 180 [2006]
  • 행정서비스 고객불만족 차원과 요인 검증: 만족 차원과의 비교분석을 토대로
    우양호 한국행정학보 43 (1) : 273 ~ 297 [2009]
  • 한국 지방공무원의 감정노동(Emotional Labor)에 관한 연구
    양승범 한국지방자치학회보 22 (3) : 219 ~ 236 [2010]
  • 우리나라 공직사회의양성평등 문제에 대한 새로운 접근: “양가적 성차별 이론(ambivalent sexism theory)”의 규명
    우양호 행정논총 52 (1) : 271 ~ 301 [2014]
  • 외식산업에서 감정 노동이 감정적 고갈에 미치는 영향
    나태균 한국조리학회지 11 (3) : 89 ~ 102 [2005]
  • 외식산업 종사원의 감정노동, 소진, 고객지향성의 관계
    김세리 관광연구저널 24 (1) : 119 ~ 136 [2010]
  • 서비스직 근로자의 감정 노동과 우울 수준
    김수연 대한산업의학회지 14 (3) : 227 ~ 235 [2002]
  • 서비스 상호작용유형에 따른 감정노동차원에 관한 연구
    안준수 한국관광산업학회 국제관광학술대회논문집 : 609 ~ 625 [2004]
  • 사회복지종사자의 감정노동수행전략이 이직의도와 고객지향성에 미치는 영향: 감정고갈의 매개효과를 중심으로
    오창택 한국행정학보 46 (4) : 53 ~ 78 [2012]
  • 국제공항 종사원의 감성지능이 조직유효성에 미치는 영향에 관한 연구- 감정노동의 강도조절효과를 중심으로
    이덕훈 산업경제연구 23 (6) : 2961 ~ 2979 [2010]
  • 구조방정식 모형분석과 AMOS 18.0/19.0
    이학식 법문사 [2011]
  • 관료조직 구성원의 감정노동 수행전략의 선행요인과 결과에 관한 연구
    노명화 기업경영연구 16 (3) : 105 ~ 123 [2009]
  • 공공서비스 질 측정의 타당성 평가에 관한 연구- ‘SERVPERF 모형’의 적용가능성 탐색 -
    우양호 한국행정논집 16 (3) : 647 ~ 672 [2004]
  • 공공서비스 관리이론의 한국적 적실성에 관한 비교연구: 신공공관리론과 신공공서비스론을 중심으로
    우양호 지방정부연구 12 (2) : 249 ~ 273 [2008]
  • 공공부문의 감정노동 : 일선행정 민원공무원에 대한 실증연구
    김상구 지방정부연구 13 (1) : 51 ~ 70 [2009]
  • 공공부문 서비스 고객의 ‘감정’ 존재와 차원 탐색: 개념화와 측정 및 타당성을 중심으로
    우양호 한국행정학보 46 (2) : 29 ~ 54 [2012]
  • 경찰공무원의 감정노동이 소진에 미치는 영향에 관한 연구
    주재진 한국공안행정학회보 21 (4) : 223 ~ 256 [2012]
  • 경찰공무원의 감정노동에 관한 연구 -직무스트레스와의 관련성 및 조직 동일시 조절효과를 중심으로-
    김상호 한국경찰학회보 11 (2) : 5 ~ 36 [2009]
  • 개인성격과 감정노동 스트레스가 직무만족에 미치는 영향-조직특성의 조절효과-
    한주원 비서학논총 14 (1) : 145 ~ 168 [2005]
  • 감정노동의 구조적 원인과 결과의 개인화: 콜센터 여성노동자의 사례 연구
    신경아 산업노동연구 15 (2) : 223 ~ 255 [2009]
  • 감정노동의 결과에 대한 한국과 미국간의 비교연구- 호텔종업원의 감정노동과 직무스트레스와의 관계를 중심으로 -
    김민주 호텔경영학연구 15 (1) : 35 ~ 57 [2006]
  • 감정노동과 상사의 감성지능이 간호사의 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향
    정명숙 병원경영학회지 11 (4) : 1 ~ 18 [2006]
  • 감정노동: 노동은 우리의 감정을 어떻게 상품으로만드는가
    엘리 러셀 혹실드 이매진 출판사 [2009]
  • 감정노동 : 통제수단, 종업원의 심리적 반응, 그리고 방법론적 문제
    김상표 산업경제연구 13 (4) : 195 ~ 214 [2000]
  • 감정노동 : 조직의 감정표현 규범에 관한 질적 연구
    윤세준 산업노동연구 6 (1) : 215 ~ 254 [2000]
  • ‘SERV*OR’ 척도를 이용한 민원행정기관의 서비스지향성 분석
    우양호 한국행정학보 39 (3) : 251 ~ 274 [2005]
  • Women's Jobs, Men's Jobs: Sex Segregation and Emotional Labour
    Guy, M. E. Public Administration Review 64 (3) : 289 ~ 298 [2004]
  • Untangling the Relationship between Displayed Emotions and Organizational Sales: The Case of Convenience Store
    Sutton, R. I. Academy of Management Journal 31 (3) : 461 ~ 487 [1988]
  • The dispositional approach to job attitudes : A lifetime longitudinal test
    Staw, B. M. Administrative Science Quarterly 31 (1) : 56 ~ 77 [1986]
  • The dimensions, Antecedents, and Consequences of Emotional Labor
    Morris, J. A. Academy of Management Review 21 (4) : 986 ~ 1010 [1996]
  • The Managed Heart, Commercialization of Human Feeling
    Hochschild, A. University of California Press : 1 ~ 152 [1983]
  • The Expression of Emotion in Organizational Life
    Rafaeli. A. Research in Organizational Behavior 11 (1) : 1 ~ 42 [1989]
  • The Effect of Feeling State on Evaluation of Positive, Neutral and Negative Stimuli when you Accentuate the Positive, do you Eliminate the Negative?
    Isen, A. M. Social Psychology Quarterly 45 (1) : 58 ~ 63 [1982]
  • The Big Five, Emotional Exhaustion and Citizenship Behaviors in Service Settings: The Mediating Role of Emotional Labor
    Kiffin-Petersen, S. A. Personality and Individual Differences 50 (1) : 43 ~ 48 [2011]
  • Testing a Conservation of Resources Model of the Dynamics of Emotional Labor
    Brotheridge, C. M. Journal of Occupational Health Psychology 7 : 57 ~ 67 [2002]
  • SPSS/AMOS에 의한 사회조사분석: 범주형 데이터 분석 및 공분산구조분석
    노형진 형설출판사 [2010]
  • Research in Personnel and Human Resources Management
    Martocchio, J. J. Emerald Group Publishing Limited : 1 ~ 45 [2010]
  • Real feelings: Emotional Expression and Organizational Culture
    Van Maanen, J. Research in Organizational Behavior 11 (1) : 43 ~ 104 [1989]
  • Paradoxes of Group Life: Understanding Conflict, Paralysis, and Movement in Group Dynamics
    Smith, K. K. Jossey-Bass : 90 ~ 95 [1987]
  • Organizational behavior: Affect in the workplace
    Brief, A. P. Annual Review of Psychology 53 (2) : 279 ~ 307 [2002]
  • Non-verbal Behavior and the Outcome of Selection Interviews
    Forbes, R. J. Journal of Occupational Psychology 53 (1) : 65 ~ 72 [1980]
  • Maintaining Norms about Expressed Emotions : The Case of Bill Collectors
    Sutton, R. I. Administrative Science Quarterly 36 (2) : 245 ~ 268 [1991]
  • Interactions with the Public: Bridging Job Design and Emotional Labor Perspectives
    Grandey, A. A. Journal of Organizational Behavior 31 (3) : 338 ~ 350 [2010]
  • How Rude!Emotional Labor as a Mediator Between Customer Incivility and Employee Outcomes
    Slitera, M. Journal of Occupational Health Psychology 15 (4) : 468 ~ 481 [2010]
  • Handbook of emotions
    Frijda, N. H. Guilford : 381 ~ 403 [1993]
  • Gender and Emotional Labor in Public Organizations: An Empirical Examination of the Link to Performance
    Meier, K. J. Public Administration Review 66 (6) : 899 ~ 909 [2006]
  • Exploring the Dimensions of Emotional Labor : The Heart of Hochschild’s Work
    Kruml, S. Management Communication Quarterly 14 (1) : 8 ~ 49 [2000]
  • Emotions in The Workplace: Research, Theory, and Practice
    Zerbe, W. J. Quorum Books : 189 ~ 214 [2000]
  • Emotions in The Workplace: Research, Theory and Practice
    Kruml, S. Quorum Books : 177 ~ 188 [2000]
  • Emotional labor: Putting the service in public service
    Guy, M. E. M.E. Sharpe : 1 ~ 97 [2008]
  • Emotional labor in service roles: The influence of identity
    Ashforth, B. E. Academy of Management Review 18 (1) : 88 ~ 115 [1993]
  • Emotional labor and burnout: Comparing two perspectives of “people work.”
    Brotheridge, C. M. Journal of Vocational Behavior 60 (1) : 17 ~ 39 [2002]
  • Emotional labor : A conceptualization and scale development
    Glomb, T. M. Journal of Vocational Behavior 64 (1) : 1 ~ 23 [2004]
  • Emotional Labor in the Service Economy
    Steinberg, R. J. Sage Publications : 1 ~ 230 [2004]
  • Emotional Labor
    Miller, F. P. VDM Publishing House Ltd : 1 ~ 34 [2009]
  • Emotion work and psychological well-being: A review of the literature and some conceptual considerations
    Zapf, D. Human Resource Management Review 12 (2) : 237 ~ 268 [2002]
  • Emotion and Facial Efference: An Ignored Theory Reclaimed
    Zajonc, R. B. Science 5 (2) : 15 ~ 21 [1985]
  • Emotion Regulation in the Workplace : A New Way to Conceptualize Emotional Labor
    Grandey, A. A. Journal of Occupational Health Psychology 5 (1) : 95 ~ 100 [2000]
  • Cognitive social psychology
    Clark, M. S. Elsevier/North Holland : 73 ~ 108 [1982]
  • Appraising Emotion Work Determining Whether Emotional Labor Is Valued in Government Jobs
    Mastracci, S. H. American Review of Public Administration 36 (2) : 123 ~ 138 [2006]
  • An Alternative to Bureaucratic Impersonality and Emotional Labor: Bounded Emotionality at the Body Shop-Special Issue: Critical Perspectives on Organizational Control
    Martin, J. Administrative Science Quarterly 43 (2) : 429 ~ 469 [1998]
  • Amos 18.0 구조방정식모형 분석
    김계수 SPSS 아카데미 [2008]
  • Affect and the functional bases of behavior: On the dimensional structure of affective experience
    Carver, C. S. Personality and Social Psychology Review 5 (3) : 345 ~ 356 [2001]