광물자원에 관한 스마트수업 모듈 개발 및 효과 분석

' 광물자원에 관한 스마트수업 모듈 개발 및 효과 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • interestlevel
  • mineral resources
  • smart instructional module
  • understanding level
  • 광물자원
  • 스마트수업 모듈
  • 이해도
  • 흥미도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
150 0

0.0%

' 광물자원에 관한 스마트수업 모듈 개발 및 효과 분석' 의 참고문헌

  • 집단보상과 협동기술 훈련이 초등학생의 과학성취도와 학습동기에 미치는 효과
    박수경 한국지구과학회지 27 (2) : 121 ~ 129 [2006]
  • 지각의 물질과 변화' 단원에 대한 중삭생들의 인식
    조규성 한국지구과학회지 24 (3) : 128 ~ 134 [2003]
  • 웹기반 지구과학교육에서 가상현실 기술의 활용
    김희수 한국지구과학회지 23 (7) : 531 ~ 542 [2002]
  • 스마트러닝 기반 과학수업에 대한 중학생들의 인식과 학습만족도 분석
    박수경 한국지구과학회지 34 (7) : 727 ~ 737 [2013]
  • 스마트 학습활동 개발 프레임워크와 수업모형 개발 사례
    김혜정 컴퓨터교육학회 논문지 15 (4) : 25 ~ 39 [2012]
  • 스마트 러닝 교수학습 설계모형 탐구
    임걸 컴퓨터교육학회 논문지 14 (2) : 33 ~ 45 [2011]
  • 사이버가정학습의 자율학습용 콘텐츠 분석 및 평가 - 중학교 1학년 과학 기본과정 지구과학영역을 중심으로 -
    나재준 한국지구과학회지 31 (4) : 392 ~ 402 [2010]
  • 광물과 암석에 대한 고등학생들의 개념 이해의 특징
    위수민 한국지구과학회지 28 (4) : 415 ~ 430 [2007]
  • Using a smartphone to create digital teaching episodes as resources in adult education. New technologies
    Herrington, A. new pedagogies;Mobile Learning in Higher Education 1 : 28 ~ 35 [2009]
  • The use of 3D virtual reality technique in the web-based Earth science education
    Kim, H. C. Journal of Korea Society for Educational Technology 17 : 85 ~ 106 [2001]
  • The effects of creative experiences by using Smart devices on the scientific attitude and problem solving ability of middle school students
    Kim, Y. J Korea National University of Education [2013]
  • The development of leveldifferentiated WBI program on weather and climate unit and the analysis of its effects in Earth science class
    Park, S. K. Journal of Korean Earth Science Society 23 : 666 ~ 675 [2002]
  • The development and application of smart teaching-learning program about movement of Earth and Moon for scientifically gifted elementary students
    Kwon, Y. I. Korea National University of Education [2013]
  • The case study on the interest and understanding of middle school students about minerals and rocks
    Park, S. H. Kyung Pook National University [2009]
  • The Effect of Blended Learning-based computer demonstration-practice lesson on student's academic performance and learning satisfaction
    Lee, H. Korea National University of Education [2008]
  • Restructuring the classroom : Conditions for productive small groups
    Cohen, E. G. Review of Educational Research 64 : 1 ~ 35 [1994]
  • Model of self-directed learning in a mobile environment development
    Ku, J. H Chungang University [2010]
  • Effects of smart education-based project learning on specialized high school student's selfdirected learning ability
    Hwang, Y. J. Korea National University of Education [2014]
  • Effects of science camp programs based on smart learning on adolescents' key competences
    Shon, J. Y. Kyung Hee University [2012]
  • Development and application of the smart learning instruction program regarding solar system and Earth
    Kim, H. J. Korea National University of Education [2014]
  • Anytime, anywhere learning supported by smart phones : experiences and results from the MUSIS
    Milrad, M. Educational Technology & Society 10 : 62 ~ 70 [2007]
  • An analysis of the level of information on the textbooks of resources in the middle and high school
    Lee, S. Y. Ewha Womans University [2011]
  • A study on the u-learning experiential learning model based on scaffolding strategy
    Lee, M. H. Sungkyunkwan University [2008]
  • A study on the environment analyses and policy of smart education
    Noh, K. S. Journal of Digital Policy and Management 11 : 35 ~ 44 [2013]