레오 리오니의 그림책을 활용한 유아인성교육 프로그램의 구성 및 적용 효과

논문상세정보
' 레오 리오니의 그림책을 활용한 유아인성교육 프로그램의 구성 및 적용 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • character education
  • leo lionni
  • picture book
  • social competence
  • 그림책
  • 레오 리오니
  • 사회적 유능감
  • 유아
  • 인성교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
17,875 0

0.0%

' 레오 리오니의 그림책을 활용한 유아인성교육 프로그램의 구성 및 적용 효과' 의 참고문헌

  • 학교폭력 예방을 위한 영유아기 인성교육 강화 방안
    김은설 육아정책연구소 [2013]
  • 인성교육 친구주제 프로젝트가 유아의 조망수용능력 및 또래수용도에 미치는 영향
    전수열 경성대학교 교육대학원 [2005]
  • 유치원 기본과정 내실화를 위한 인성교육 프로그램
  • 유아사회교육
    조순옥 창지사 [2013]
  • 유아문학교육
    서정숙 창지사 [2010]
  • 유아문학교육
    김정원 학지사 [2014]
  • 박사
  • 시각디자인 문법으로 읽는 레오 리오니 작품의 집단 역학: 자아 성장을 중심으로
    이효원 유아교육연구 31 (1) : 5 ~ 24 [2011]
  • 레오 리오니 우화 그림책에 나타난 예술적 창의성 연구
    황순선 일러스트레이션 포럼 13 (30) : 27 ~ 36 [2012]
  • 누리과정에 근거한 그림책을 활용한 인성교육활동이 유아의 리더십과 정서지능에 미치는 영향
    김정원 유아교육연구 34 (1) : 227 ~ 249 [2014]
  • 그림책을 활용한 인성교육활동이 유아의 친사회성 행동 및 정서지능에 미치는 영향
    김미정 배재대학교 교육대학원 [2011]
  • 그림책을 활용한 배려교육이 유아의 자아존중감 및 친사회적 행동에 미치는 효과
    황지영 중앙대학교 대학원 [2012]
  • 그림책과 작가 이야기 : 볕 드는 마루에서 만난
    서남희 열린 어린이 [2005]
  • 그림책 작가의 이해
    서정숙 창지사 [2013]
  • 공존지향 유아 인성교육 프로그램 모형 개발
    박현진 교원대학교 대학원 [2013]
  • Supporting children’s social cognitive development : Literature choices that make a difference
    Zeece, P. D. Early Childhood Journal 27 (4) : 239 ~ 242 [2009]
  • Social skills : Laying the foundation for success
    Lynch, S. A. Dimensions of Early Childhood 38 (2) : 3 ~ 12 [2010]
  • Power picture books : Tools for teaching peace
    Haskins, C. Montessori Life : A Publication of the American Montessori Society 20 (4) : 32 ~ 37 [2008]
  • More than just pictures : Using picture story books to broaden young learners’ social consciousness
    Owens, W. T. & Nowell, L. S. Social Studies 92 (1) : 33 ~ 40 [2001]
  • Linking character education and global understanding through children’s picture books
    Helterbran, V. R. Kappa Delta Pi Record 45 (2) : 69 ~ 73 [2009]
  • Learning social skills through literature for children and adolescents
    Cartledge, G. Teaching Exceptional Children 34 (2) : 40 ~ 47 [2001]
  • International children’s trade books : Building blocks for character education
    Young, T. A. Childhood Education 89 (6) : 379 ~ 386 [2013]
  • Improving social understanding of preschool children : Evaluation of a training program
    Esteban, M. Electronic Journal of Research in Educational Psychology 8 (2) : 841 ~ 860 [2010]
  • Fostering children’s social competence : The teacher’s role
    Katz, L. G. [1997]
  • Emotion knowledge and self-regulation as predictors of preschoolers’cognitive ability, classroom behavior, and social competence
    Garner, P. W. Journal of Psychoeducational Assessment 30 (4) : 330 ~ 343 [2012]
  • Eleven principles of effective character education
    Lickona, T. Journal of Moral Education 25 (1) : 93 ~ 100 [1996]
  • Building character in schools
    Ryan, K. Jossey-Bass [1999]
  • Another use for Dr. Seuss : Reading for social skills
    Wolf, J. J. Preventing School Failure 56 (3) : 172 ~ 179 [2012]
  • A school of fish : A lesson in character development
    Anderson, K. Social Studies and the Young Learner 12 (4) : 27 ~ 32 [2000]
  • A feeling for books : Using literature to promote social-emotional development
    Tunks, K. W. Understanding Our Gifted 25 (2) : 14 ~ 19 [2013]
  • A bat, a snake, a cockroach, and a fuzzhead : Using children’s literature to teach about positive character traits
    Kara-Soteriou, J. Young Children 63 (4) : 30 ~ 36 [2008]
  • 3~5세 연령별 누리과정 해설서
    교육과학기술부 교육과학기술부. 보건복지부 [2012]