다크투어리즘 관광지의 스토리텔링을 통한 브랜드가치와 고객행동 연구

' 다크투어리즘 관광지의 스토리텔링을 통한 브랜드가치와 고객행동 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 지리
  • brand value
  • customer behavior
  • dark tourism
  • storytelling
  • 고객행동
  • 다크투어리즘
  • 브랜드 가치
  • 스토리텔링
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 다크투어리즘 관광지의 스토리텔링을 통한 브랜드가치와 고객행동 연구' 의 참고문헌

  • 호텔 브랜드증거가 브랜드판단에 미치는 영향: 브랜드가치, 고객만족, 브랜드태도를 매개로
    박은진 동국대학교 대학원 [2008]
  • 한국관광목적지 브랜드 창출을 위한 브랜드 지수 평가에 관한 연구
    이태희 관광학연구 25 (3) : 171 ~ 192 [2001]
  • 제주 4, 3 Dark Tourism 방문객의식에 관한연구 : 제주 4, 3평화공원 및 기념관 방문객을 대상으로
    김석윤 제주도연구 37 (1) : 87 ~ 116 [2012]
  • 여행사 브랜드 가치, 선택속성이 해외여행자 태도에 미치는 영향 연구 : 서비스 보증의 조절효과
    윤인해 동명대학교 대학원 [2011]
  • 박사
  • 신관광자원론
    박석희 일신사 [1997]
  • 스토리텔링이 관광지 이미지 형성에 미치는 영향
    소은영 한국관광학회 64차 학술발표대회 : 516 ~ 524 [2008]
  • 스토리텔링을 활용한 장소마케팅에 관한 탐색적 연구
    임은미 최인호 관광학연구 32 (4) : 411 ~ 429 [2008]
  • 부정적 장소자산을 활용한 관광 개발의 필요성
    류주현 한국도시지리학회지 11 (3) : 67 ~ 79 [2008]
  • 문화관광자원해설의 만족도 평가에 관한 연구
    박명희 관광,레저연구 11 (2) : 33 ~ 47 [1999]
  • 대구·경북지역 다크 투어리즘(Dark Tourism)의 선택속성 및 활성화 방안에 관한 연구
    노정연 관광연구 26 (1) : 131 ~ 148 [2011]
  • 다크투어리즘의 스토리텔링 요소에 관한 연구 - 제주 4.3평화공원을 중심으로 -
    장혜원 관광연구 27 (1) : 251 ~ 273 [2012]
  • 다크투어리즘을 활용한 역사교훈 관광지의 이해
    최영환 한국사진지리학회지 20 (3) : 101 ~ 113 [2010]
  • 다크 투어리즘을 활용한 문화관광 산업화 방안에 관한 연구 - 한말 호남 의병사(義兵史)를 중심으로 -
    김현철 벤처창업연구 6 (1) : 59 ~ 81 [2011]
  • 다크 투어리즘 관광객들의 관광동기에 관한 연구
    이희승 Tourism Research 37 (37) : 149 ~ 164 [2012]
  • 관광스토리텔링의 중요요소에 따른관광지 러브마크(Love Mark) 기대에 관한 연구
    양정임 관광학연구 34 (5) : 155 ~ 176 [2010]
  • 관광스토리텔링의 구성 요소가 관광목적지 매력 지각, 브랜드 자산, 브랜드 가치에 미치는 영향
    김혜진 동아대학교 대학원 [2010]
  • 관광스토리텔링 그 빛을 발한다
    한국관광공사 한국관광공사 [2006]
  • 박사
  • Ways of seeing modern transformations in leisure and travel
    Rojek, C. Macmillan [1993]
  • The Image : A Guide to Pseudo-Events in America
    Boorstin, D. Harper & Row [1971]
  • 박사
  • Store environment, emotion and approach behavior : Applying environmental aesthetics to retailing. International Review of Retail
    Gilboa, S. Distribution and Consumer Research 13 (2) : 195 ~ 211 [2003]
  • Social cues in the store environment and their impact on store image
    Hu, H. International Journal of Retail and Distribution Management 34 (1) : 25 ~ 48 [2006]
  • Slavery, contested heritage and thanatourism
    Dann, G. Haworth Hospitality Press [2001]
  • New horizons in tourism: Strange experiences and stranger practices
    Ashworth, G. J. CABI Publishing : 95 ~ 108 [2004]
  • Mindful visitors : Heritage and tourism
    Moscardo, C. G. Annals of Tourism Research 23 (2) : 376 ~ 397 [1996]
  • Measuring customer based brand equity
    Lassar, W. The Journal of Consumer Marketing 12 (4) : 11 ~ 19 [1995]
  • Managing brands equity. Capitalizing on the value of a brand name
    Aaker, D. A. The Free Press [1991]
  • Managing Service Delivery on the Internet: Facilitating Customer’s Coproduction and Citizenship Behavior in Service Organization
    Groth, M. University of Arizona [2001]
  • Interpreting our Heritage
    Tilden, F. University of North Carolina Press [1997]
  • Heart of darkness
    Foley, M. Journal of International Heritage Studies 2 (4) : 195 ~ 197 [1996]
  • Empirical testing of a model of online Store atmospherics and shopper responses
    Eroglu, S. A. Psychology and Marketing 20 (2) : 139 ~ 150 [2003]
  • Death and the dead for fun and profit: Thanatological entertainment as popular culture
    Bryant, C. Conference paper at the Southern Sociological Society, Atlanta, GA [1997]
  • Dark tourism and cadaveric carnival : Mediating life and death narratives on Gunther von Hagen's body worlds
    Stone, P. Current Issues in Tourism 14 (7) : 685 ~ 701 [2011]
  • Dark tourism : The attraction of death and disaster
    Foley, M. Continuum [2000]
  • Dark Tourism의 장소로서 민중공원의 개념화에 대한 시론적 연구 -국내외 민중공원 사례를 통한 접근-
    송재호 관광연구저널 23 (1) : 71 ~ 87 [2009]
  • Cross category effects of induced arousal and pleasure on the internet shopping experience
    Menon, S. Journal of Retailing 78 (1) : 31 ~ 40 [2002]
  • Consumer Perceived Value : The Development of a Multiple Item Scale
    Sweeney, J. C. Journal of Retailing 77 (2) : 203 ~ 220 [2001]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity'
    Keller K. L. Journal of Marketing 57 (1) : 3 ~ 15 [1993]
  • Brand equity : A perspective on its meaning and measurement
    Srivastava, R. Marketing Science Institute [1991]
  • Auschwitz : Museum interpretation and darker tourism
    Miles, W. Annals of Tourism Research 29 (4) : 1175 ~ 1178 [2002]
  • An Approach to Environmental Psychology
    Mehrabian, A. MIT press [1974]