호텔기업의 지식공유유형에 따른 종사원의 서비스품질이 지식경영성과 및 지식활동의도에 미치는 영향

' 호텔기업의 지식공유유형에 따른 종사원의 서비스품질이 지식경영성과 및 지식활동의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 지리
  • knowledgeactivitiesintention
  • knowledgemanagementperformance
  • knowledgesharingpatterns
  • service quality
  • 서비스 품질
  • 지식경영성과
  • 지식공유유형
  • 지식활동의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,534 3

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' 호텔기업의 지식공유유형에 따른 종사원의 서비스품질이 지식경영성과 및 지식활동의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔직원의 지식공유가 기업성과에 미치는 영향에 관한 연구
    한우창 경주대학교 산업경영대학원 [2004]
  • 호텔의 서비스 혁신성 및 경영성과 선행요인으로서사회자본과 지식공유- 기업의 자원기반관점 -
    김태구 관광학연구 34 (7) : 13 ~ 36 [2010]
  • 박사
  • 호텔기업의 지식경영 핵심요인과 지식공유문화가 종사원의 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향
    이호길 관광연구 17 (2) : 5 ~ 108 [2002]
  • 박사
  • 호텔기업의 지식 공유 영향요인과 지식공유가조직성과에 미치는 영향
    진양호 관광연구저널 24 (4) : 259 ~ 274 [2010]
  • 호텔 접객 종사자의 조직 내 지식공유의 유형과 서비스 품질자기효능감에 관한 연구
    양미영 가천대학교 대학원 [2013]
  • 호텔 레스토랑의 서비스품질이 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향
    김미자 관광연구저널 28 (11) : 203 ~ 214 [2014]
  • 특급호텔의 지식경영시스템,직원의 목표지향성과 성과의 관계분석
    김원 신용두 유희경 호텔경영학연구 19 (1) : 159 ~ 178 [2010]
  • 박사
  • 지식활동이 조직성과에 미치는 영향에 관한연구:지식창출 활동과 지식공유 활동을 중심으로
    김민용 김영걸 이정호 지식경영연구 7 (1) : 13 ~ 30 [2006]
  • 지식자산, 지식공유, 조직유효성의 관계에 관한 연구
    이도열 전북대학교 대학원 [2007]
  • 지식경영성공을 위한 지식자산의 측정과 관리
    정선종 [1999]
  • 지시공유가 기업의 지식경영성과에 미치는 영향에 관한 연구
    이상연 창원대학교 대학원 [2006]
  • 자기주도학습능력과 지식공유의 관계에 대한개인의 목표지향성과 조직 특성의 조절 효과
    김문식 기업경영연구 20 (4) : 249 ~ 271 [2013]
  • 박사
  • 박사
  • 서비스 기업의 조직공정성, 사회자본, 지식공유 및 혁신행동의 관계에 관한 연구
    김미숙 기업경영연구 21 (3) : 15 ~ 33 [2014]
  • 기업지식화 지표 개발 : 지식경영 활동이 기업성과에 미치는 영향 분석을 중심으로
    이희석 제3회 지식경영 학술심포지엄 논문집 [1999]
  • 개인-조직 가치적합성이 조직헌신과 직무만족에 미치는 영향
    김기영 관광연구저널 28 (6) : 255 ~ 266 [2014]
  • Toward a Knowledge-Based Theory of the Firm
    Grant, RM. Strategic Management Journal 17 : 109 ~ 122 [1996]
  • The state of the notion: Knowledge management in practice
    Ruggles, R. California Management Review 33 : 89 ~ 113 [1998]
  • The concept of ‘ba’: building a foundation for knowledge creation
    Nonaka, I. California Management Review 40 (3) : 40 ~ 54 [1998]
  • The Knowledge creating Company
    Nonaka, I. Oxford University Press : 21 ~ 55 [1995]
  • The Delone and McLean Model of Information Systems Success : A Ten-Year Update
    DElone, WH. Journal of Management Information System 19 (4) : 9 ~ 30 [2003]
  • The Contribution of Shared Knowledge to IS Group Performance
    Nelson, KM, . MIS Quarterly : 409 ~ 432 [1996]
  • Studying Knowledge Management in Information Systems Research : Discourses and Theoretical Assumptions
    Schultze, U. MIS Quarterly 26 (3) : 213 ~ 242 [2002]
  • Social Capital and Value Creation : The Role of Intrafirm Networks
    Tsai, W. Academy of Management Journal 41 (4) : 464 ~ 476 [1998]
  • Qualitative Knowledge Capturing and Organizational Learning : Two Case Studies in Taiwan Hotels
    Yang, JT. Tourism Management 25 (4) : 421 ~ 428 [2004]
  • Perceived Quality in Consumer Decision Making: An Integrated Theoretical Perspective
    Olshavsky, RW. Lexington Books [1985]
  • Organizational Knowledge Management : A Contigency Perspective
    Becerra-Fernadez, I. Journal of Management Information Systems 18 (1) : 23 ~ 55 [2001]
  • Multivariate Data Analysis. 6th Edition
    Hair, JF. Jr. Person International Edition, Inc. [2006]
  • Knowledge management in the hospitalityindustry: A review of empirical research
    Hallin CA Tourism Management 29 (2) : 366 ~ 381 [2008]
  • Knowledge and the Speed of the Transfer and Imitation of Organization Capabilities : An Empirical Test
    Zander, D. Organization Science 69 (1) : 76 ~ 92 [1995]
  • Knowledge Sharing: A Review and Directions for Future Research
    Wang, S. Human Resource Management Review 20 (2) : 115 ~ 131 [2010]
  • Knowledge Sharing and Strategic Capital : The Important and Identification of Opinion Leaders
    Smith, PAC. The Learning Organization 12 (6) : 363 ~ 574 [2005]
  • Knowledge Management for quality Improvments in Hotels
    Bouncken, RB. Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism 3 (3-4) : 25 ~ 59 [2002]
  • Intellectual Capital. Core Asset for the Third Millenium Enterprise
    Brooking, A. International Thomson Business Press [1996]
  • Implementing the Marketing Concept at the Employee-Customer Interfce : The Role of Customer Need Knowledge
    Homburg, C. Journal of Marketing 73 (4) : 64 ~ 81 [2009]
  • If Only We Knew What We Know : Identification and Transfer of Internal Best Practices
    O'dell, C. California Management Review 40 (3) : 154 ~ 174 [1998]
  • IT서비스에 있어서 서비스 품질이 지식공유의도에미치는 영향에 관한 연구
    박준기 정보시스템연구 19 (3) : 237 ~ 261 [2010]
  • Hospitality Teams : Knowledge Sharing and Service Innovation Performance
    Monica, Hu. ML. Tourism Management 29 (2) : 345 ~ 353 [2009]
  • Hospitality Employee Knowledge-Sharing Behaviors in the Realtionship Between Goal Orientations and Service Innovative Behavior
    Kim, TT. International Journal of Hospitality Management 34 : 324 ~ 347 [2013]
  • Geography, Networks, and Knowledge Flow
    Bell, GG. Organization Science 18 (6) : 955 ~ 972 [2007]
  • From Embedded Knowledge to Embodied Knowledge : New Product Development as Knowledge Management
    Madhavan, R. Journal of Marketing 62 (4) : 1 ~ 12 [1998]
  • Firm Resources and Sustained Comprtitive Advantage
    Barney, J. Journal of Management 17 (1) : 99 ~ 120 [1991]
  • Exploring Knowledge Sharing in ERP Implementation : An Organizational Culture Framework
    Jones, MC. Decisions Support Systems 41 (2) : 411 ~ 434 [2006]
  • Explaning Knowledge Sharing : The Role of Team Communication Styles, Job Satisfaction, and Performance Beliefs
    De Vries RE. Communication Research 22 (2) : 115 ~ 135 [2006]
  • Evaluating structural equations with unobservable variable and measurement
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 : 39 ~ 50 [1981]
  • Evaluating Service Encounter : The Effects of Physical Surrounding and Employees Responses
    Biner, MJ. Journal of Marketing 54 (2) : 69 ~ 82 [1990]
  • Customer Knowledge Management
    Garcia-Mirillo, M Journal of Operational Research Society 53 (8) : 875 ~ 884 [2002]
  • Consumer Perceptions of Service Innovativeness and Personal Control
    Zolfagharian, MA. Service Marketing Quarterly 31 (1) : 89 ~ 105 [2009]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality and Value: A Mans-end Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, VA. Journal of Marketing 52 : 2 ~ 22 [1988]
  • Breaking the Myths of Rewards : An Ex&ploratory Study of Attitudes about Knowledge Sharing
    Bock, GW. Information Resources Management Journal 15 (2) : 14 ~ 21 [2002]
  • Beyond customer knowledge management:customers as knowledge co-creators
    Sawhney M Idea Group Publishing : 258 ~ 282 [2000]
  • Behavioral Intention Information in Knowledge Sharing : Examining the Roles of Extrinsic Motivations, Social Psychological Forces, and Organizational Climate
    Bock, GW. MIS Quarterly 29 (1) : 87 ~ 112 [2005]
  • Antecedents and Consequences of Knowledge Sharing in International Tourist Hotels
    Yang, JT. International Journal of Hospitality Management 29 (1) : 42 ~ 52 [2010]
  • ASP 서비스 품질 측정에 관한 탐색적 연구 : 소기업을 중심으로
    김성홍 Information Systems Review 8 (3) : 175 ~ 200 [2006]
  • A conceptual model of service quality and its implication for future research
    Parasuraman A Journal of Marketing 49 (Fall) : 41 ~ 50 [1985]
  • A Test of Antecedents amd Outcomes of Employee Role Negotiation Ability
    Miller, VD. Journal of Applied Communication Research 27 : 1 ~ 24 [1999]
  • A Service Quality Model and Its Marketing Implication
    Gröroos, C. European Journal of Marketing 18 (4) : 36 ~ 44 [1984]
  • A Multiple-Item Scalef or Measuring Consumer Perception of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Marketing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]