의료관광 기업 종사자의 감정노동이 직무소진에 미치는 영향

' 의료관광 기업 종사자의 감정노동이 직무소진에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 지리
  • emotional labor
  • job burnout
  • job stress
  • medicaltourismcorporations
  • 감정노동
  • 강인함
  • 관리기재
  • 서비스상황
  • 직무소진
  • 직무스트레스
  • 표면행위
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
6,313 1

0.0%

' 의료관광 기업 종사자의 감정노동이 직무소진에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔 기업 내부 고객의 정서노동 향상 전략에 관한 연구
    손해경 한양대학교 대학원 [2009]
  • 특급 호텔 조리사의 심리적 임파워먼트가 직무스트레스, 직무만족 및 조직몰입에 미치는 영향
    윤혜현 정효선 한천수 호텔경영학연구 18 (4) : 287 ~ 305 [2009]
  • 직무스트레스의 접근방법과 연구모형
    裵武煥 관대논문집(관동대학교) 17 (2) : 295 ~ 318 [1989]
  • 직무스트레스 요인이 직무스트레스 결과에 미치는 영향 : 예방관리전략의 조절효과를 중심으로
    허찬영 인적자원관리연구 15 (2) : 197 ~ 224 [2008]
  • 조직구성원의 감정노동과 직무태도간의 관계에서 조직지원과 자기유능감이 미치는 조절효과
    박봉규 인적자원관리연구 15 (1) : 69 ~ 85 [2008]
  • 의료관광전문인력운영실태 및 수요전망연구
    유지윤 [2012]
  • 의료관광의 정책네트워크 특성과 성과요인 간의 관계 분석
    이연택 관광연구논총 22 (2) : 269 ~ 289 [2010]
  • 의료관광분야 전문인력 자격요건 및 인력양성방안에 관한 연구 - 경기도 의료기관을 중심으로 -
    정형옥 관광학연구 35 (6) : 205 ~ 228 [2011]
  • 의료관광동기가 의료관광 구매태도에 미치는 영향-일본 외래 관광객을 중심으로-
    윤세목 관광레저연구 24 (1) : 121 ~ 147 [2012]
  • 의료관광 인적자원 구성과 교육 프로그램 및 서비스품질에 대한 의료기관 구성원들의 인식
    조미혜 최기동 관광학연구 35 (5) : 341 ~ 371 [2011]
  • 외식산업 종사자의 감정노동이 수행전략과 소진에 미치는 영향
    박미영 경기대학교 대학원 [2008]
  • 외식산업 종사원의 감정노동, 소진, 고객지향성의 관계
    김건 김세리 관광연구저널 24 (1) : 119 ~ 136 [2010]
  • 외래관광객 국가별 보고서-중국 : 128 ~ 226
  • 서비스 직원의 감정노동 수행과 직무소진의 관계에 관한 연구
    김영조 조직과 인사관리연구 32 (3) : 95 ~ 128 [2008]
  • 보건관광자원 조사 및 상품화방안 연구
  • 논문작성에 필요한 SPSS/AMOS 통계분석방법
    송지준 [2008]
  • 노인복지시설 급식관리자의 감정노동 인식이 직무스트레스에 미치는 영향 - 관리자의 감정노동에 대한 적응을 중심으로 -
    이해영 외식경영연구 15 (4) : 33 ~ 60 [2012]
  • 관광호텔 종사원의 친사회적 행동에 따른 감정노동과 직무 스트레스와의 관계
    송승헌 관광연구저널 26 (1) : 385 ~ 402 [2012]
  • 고부가가치 서비스 산업인 의료관광 활성화를 위한 의료기관의 의료관광 담당자와 의료관광객의 의료관광 상품 선호속성 인식 비교 분석을 통한 지속적인 협력 네트워킹 필요성 연구
    김성섭 관광연구 26 (5) : 85 ~ 107 [2011]
  • 경찰공무원의 직무 스트레스와 소진의 관계
    손영주 스트레스 硏究 16 (3) : 225 ~ 231 [2008]
  • 개인특성, 고객과의 상호작용 특성 그리고 관리기제가 감정노동수행전략에 미치는 효과
    김상표 경영학연구 36 (2) : 355 ~ 384 [2007]
  • When The snow must go on’ : Surface and deep acting as determinant of emotional exhaustion and peer-rated service delivery
    Grandy, A. Academy on Management Journal 46 (1) : 86 ~ 96 [2003]
  • The truth about burnout: how organizations cause personal stress and what to do about it
    Maslach, C. John Wiley & Sons [1997]
  • The moderate-mediator variable distinction in social psychological research
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 (10) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The dimensions, Antecedents, and Consequences of Emotional Labor
    Morris, J. A. Academy of Management Review 21 (9) : 989 ~ 991 [1996]
  • The consequences of emotional labor : Effects on work stress, job satisfaction, and well-being
    Rafaeli, A Motivation and Emotion 23 (1) : 125 ~ 154 [1988]
  • The client role in staff burnout
    Maslach, C. Journal of Social Issue 34 (1) : 111 ~ 124 [1978]
  • The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling
    Hochschild, A. R. University of California Press [1983]
  • The Impact of Interpersonal Environment on Burnout and Organizational Commitment
    Leiter, M. P. Journal of Organizational Behavior 9 (3) : 297 ~ 308 [1988]
  • The Construct Validity of Two Burnout Measures
    Schaufeli, W. B. Journal of Organizational Behaviour 14 (6) : 631 ~ 647 [1993]
  • The Burnout Companion to Study and
    Schaufeli, W. B. A Critical Analysis, Taylor and Francis [1998]
  • The 1972-73 Qualify of Employmenr Survey
    Quinn, R. University of Michigan, Survey Research Center [1974]
  • Stress, and Work: A managerial perspective
    Ivancevich, J. M. Scott [1980]
  • Personality and social resources in stress resistance
    Kobasa, S. C. Pers Soc Psychol 45 : ~ [1983]
  • People-work : Emotion management. Stress and Coping
    Mann. S British Journal of Guidance & Counselling 32 (2) : 205 ~ 221 [2004]
  • Multi-data analysis with readings. 5th(eds.)
    Hair, J. F. Prentice-Hall [1998]
  • Medical Tourism: Treatments, Markets and Health System Implications: A Scoping Review
    OECD [2011]
  • Job burnout
    Maslach, C. Annual Review of Psychology 52 (3) : 397 ~ 422 [2001]
  • Healthcare Tourism in Southeast Asia
    Henderson, J. C. Tourism Review International 7 (3) : 111 ~ 121 [2003]
  • Emotional labor in service roles: The influence of identity
    Ashforth, B. E. Academy of Management Review 18 (1) : 88 ~ 115 [1993]
  • Emotional labor and burnout: Comparing two perspectives of “people work.”
    Brotheridge, C. M. Journal of vocational Behavior 60 (1) : 17 ~ 39 [2002]
  • Emotional Labor, Burnout and Inauthenticity : DoesGender Matter
    Erickson. R. Social Psychology Quarterly 64 (2) : 146 ~ 163 [1997]
  • Emotional Display Rules and Emotional Labor: The Moderating Role of Commitment
    Gosserand, R. H. Journal of Applied Psychology 90 (6) : 1256 ~ 1264 [2005]
  • Emotion Regulation in the Work Place : A New Way to Conceptualize Emotioal Labor
    Grandy, A. Journal of Occupational Health Psychology 5 (1) : 95 ~ 110 [2000]
  • Economic Conditions Snapshot:McKinsey Global Survey Results
    McKinsey & Company. McKinsey & Company [2010]
  • Does Health Insurance Impede Trade in Health Care Services
    Mattoo, A. [2005]
  • Burnout, self and supervisor rated job performance, and absenteeism among nurses
    Parker, P. A. Journal of Behavioral Medicine 18 (5) : 581 ~ 599 [1995]
  • Asymptotic Intervals for Indirect Effects in Structural Equations Models. In S. Leinhart(Ed. ), Sociological Methodology(290-312), San
    Sobel, M. E. Jossey-Bass [1982]
  • Associations of personality and emotional intelligence with display rule perceptions and emotional labour
    Austin, E. J. Personality and Individual Differences 44 : 679 ~ 688 [2008]
  • Are hospitality employees equipped to hide their feelings?
    Pizam, A. Hospitality Management 23 (3) : 315 ~ 316 [2004]
  • Antecedents of Emotional Display Rule Commitment
    Diefendorff, J. M. Human Performance 21 : 310 ~ 332 [2008]
  • Antecedents and Consequences of Emotional Exhaustion in the Airline Reservations Service Sector
    Saxton, M. J. Human Relations 44 (5) : 583 ~ 595 [1991]
  • A Far-East Russian Agent’s Perspective toward South Korea as a Medical Tourism Destination
    이영진 관광연구저널 26 (2) : 297 ~ 319 [2012]
  • 2012 외국인환자통계
    한국보건산업진흥원 한국보건산업진흥원 [2013]