원저 : 삼각퍼지수를 활용한 치과의료기관 선택 요인 분석: 공급자 요인을 중심으로

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' 원저 : 삼각퍼지수를 활용한 치과의료기관 선택 요인 분석: 공급자 요인을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 치과의학, 이비인후과학, 안과학
  • dentalcarequality
  • dentalhospitals
  • supplier factors
  • triangle fuzzy number
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,224 0

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' 원저 : 삼각퍼지수를 활용한 치과의료기관 선택 요인 분석: 공급자 요인을 중심으로' 의 참고문헌

  • 치과환자만족의 차원과 측정도구
    조영식 대한구강보건학회지 29 (4) : 407 ~ 417 [2005]
  • 치과 병?의원의 의료서비스품질이 고객만족과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    김양군 병원경영학회지 8 (3) : 49 ~ 71 [2003]
  • 지방의료원의 경쟁력 평가를 위한 종합적 모형개발
    성도경 한국행정논집 21 (4) : 1399 ~ 1419 [2009]
  • 일부 직장근로자들의 건강증진생활양식에 따른 치과의료기관 선택 요인
    송복녀 한국치위생학회지 12 (1) : 179 ~ 187 [2012]
  • 의료소비자의 라이프스타일에 의한 치과진료기관 선택에 관한 연구
    김진 대한구강보건학회지 31 (4) : 568 ~ 579 [2007]
  • 의료서비스에서 속성별 만족도가 전반적 만족도에 미치는 영향 -상황적 관여도의 조절 효과-
    정재훈 기업경영연구 16 (2) : 243 ~ 258 [2009]
  • 병원 유형별 치아교정환자의 병원 선택요인 및 만족도 비교
    정승연 대한구강보건학회지 29 (4) : 516 ~ 526 [2005]
  • 대전시 시민의 치과의료서비스에 관한 만족도 조사 연구
    성보견 한국치위생학회지 8 (4) : 19 ~ 30 [2008]
  • What Attributes Determine Quality and Satisfaction with Health Care Delivery?
    Bowers MR Health Care Management Review 19 (4) : 49 ~ 55 [1994]
  • Using fuzzy numbers to evaluate perceived service quality
    Chien CJ Fuzzy sets and system 116 : 289 ~ 300 [2000]
  • Using fuzzy number for measuring quality of service in the hotel industry
    Benitez JM Tourism Management 28 : 544 ~ 555 [2007]
  • Towards a global definition of patient centred care
    Stewart M BMJ 332 : 444 ~ 445 [2001]
  • The influence of medical care service quality and image on customer satisfaction and repurchase intention
    Park JW Journal of korea service management society 4 : 57 ~ 81 [2003]
  • The impact of doctor’ communication styles on patient satisfaction:empirical examination
    Seo PS Korean J Hosp Manaag 7 : 57 ~ 101 [2002]
  • The evaluation of airline service quality by fuzzy MCDM
    Tsaur SH Tourism Management 23 : 107 ~ 115 [2002]
  • The effect of hospital image on the hospital selection -A case of the community hospital
    Kim SY Graduate School Yonsei University [1987]
  • The Definition of Quality and Approaches to its Assessment
    Donabedian A Health Administration Press [1980]
  • Socioeconomic disparities in health care use:Does universal coverage reduce inequalities in health?
    Veugelers PJ J Epidemiol Community Health 57 : 424 ~ 428 [2003]
  • QFD와 Fuzzy 이론을 적용한 DSLR 카메라 신제품 개발
    조익천 한국생산관리학회지 23 (1) : 43 ~ 69 [2012]
  • Poverty and access to health care in developing countries
    Peters DH Annals of the New York Academy of Sciences 1136 : 161 ~ 171 [2007]
  • Policy Issues for Measuring the Quality of Health Care across Korea : Designing a National Healthcare Quality Report (I)
    Kang HJ [2013]
  • Patient perceptions of the quality of health services
    Sofaer S Annu Rev Public Health 26 : 513 ~ 559 [2005]
  • Medical diagnosis expert system introduced fuzzy theory in consultation mode
    Kim MS Graduate School of the University of Suwon [1991]
  • Managing for quality and performance excellence
    Evans J south-western cengage learning : 128 ~ 133 [2009]
  • Individual Decision Making Under Uncertainty Amstersam North-Holland
    Zimmer AC [1985]
  • An analysis of survey data from eleven countries finds that satisfaction with health system performance means many things
    Papanicolas I Health Aff 32 : 734 ~ 742 [2013]
  • African-American Health: Study in Black and White. American Medical News
  • Adjustment for patient characteristics in satisfaction surveys
    Perneger TV Int J Qual Health Care 16 : 433 ~ 435 [2004]
  • A study on the choice factors of doctor’s office dental clinic and oriental medical clinic
    Park JK Business Administration Graduate School of Kyung Hee University [2005]
  • A Report on the Korea Health Panel Survey
    Jang Yh [2007]