연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
특수교사의 자질 및 전문성에 관한 국내외 연구 고찰
김병건
김민경
박유정
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김병건
김민경
박유정
주제어
특수교사 전문성,교사 지식,교사 교육,전문성 개발
참고문헌( 57)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
특수교사의 자질 및 전문성에 관한 국내외 연구 고찰
' 특수교사의 자질 및 전문성에 관한 국내외 연구 고찰' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
특수교사 전문성,교사 지식,교사 교육,전문성 개발
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1
8
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
특수교사 전문성,교사 지식, ...
1
0
0.0%
계
1
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
8
닫기
' 특수교사의 자질 및 전문성에 관한 국내외 연구 고찰'
의 참고문헌
한국과 중국의 시각장애학교 특수교사발달단계와 특수교사전문성 인식 비교
정진자
시각장애연구 28 (2) : 247 ~ 281
[2012]
특수학급 교사의 전문성 인식에 따른 교사효능감 및 교직헌신도의 관계 분석
김영한
한현정
특수교육재활과학연구 51 (1) : 91 ~ 108
[2012]
특수교육에서의 좋은 수업에 대한 인식에 영향을 미치는 특수교사의 특성변인 탐색
김경옥
김나애
김나현
김이열
백종남
이혜전
임경원
학습장애연구 9 (2) : 1 ~ 28
[2012]
특수교육에서의 ‘좋은 수업’의 개념과 수업평가 기준 개발에 대한 특수교사의 인식
이혜전
임경원 ( Kyoung Won Lim )
지적장애연구 14 (4) : 197 ~ 223
[2012]
특수교육교사의 직무수행능력 및 현직교육에 대한 인식 조사
박은혜
이은미
한국교원교육연구 18 (2) : 53 ~ 75
[2001]
특수교육 여건 조성이 교사의 전문성과 상담에 미치는 영향
강혜정
특수교육교과교육연구 3 (1) : 37 ~ 56
[2010]
특수교육 교사론
김병하
대구대학교 출판부
[1999]
박사
특수교사의 성격유형에 따른 직무스트레스 수준 및 대처방식
진성수
단국대학교 특수교육대학원
[2005]
특수교사의 발달단계에 따른 수업 전문성의 차이분석
박경옥
특수교육재활과학연구 53 (1) : 89 ~ 114
[2014]
특수교사의 기본자질에 관한 고찰
최영하
특수교육연구 20 : 63 ~ 79
[1997]
특수교사의 공감적 이해 수준에 따른 교사효능감 및 직무스트레스
서성덕
경희대학교 교육대학원
[2008]
박사
초등학교 특수학급교사의 직무수행 인식에 관한 연구
김순희
한국교원대학교 교육대학원
[2007]
초등학교 특수학급 교사의 전문성 인식과 직무스트레스, 교사효능감과의 관계
김영한
특수아동교육연구 12 (4) : 413 ~ 432
[2010]
박사
초등교사의 전문성과 교육대학 교육프로그램의 관계
이유경
서강대학교 교육대학원
[2006]
중등 특수교사의 학습기회와 사회적지지 및 교육신념이 수업전문성에 미치는 영향
전병운
한국교원교육연구 30 (4) : 237 ~ 258
[2013]
좋은 특수교사의 특성 및 성장 패턴과 주요 변곡점에 영향을 미치는 요인에 대한 탐색적 연구
허유성
학습장애연구 10 (1) : 1 ~ 30
[2013]
전문성 신장을 위한 자격연수의 개선방안: 특수교사 연수를 중심으로
박재범
양정호
특수교육학연구 41 (3) : 335 ~ 350
[2006]
장애아 보육시설 교사의 전문성 인식 및 직무스트레스가 교사효능감에 미치는 영향
이제화
유아특수교육연구 10 (4) : 115 ~ 133
[2010]
유아교육기관 문화적 역량 측정도구 개발을 위한 기초연구: 기관 차원 문화적 역량 측정도구에 대한 고찰
정정희
열린유아교육연구 18 (6) : 205 ~ 234
[2013]
우리나라 특수교사의 자질 및 교사양성 과제에 관한 논의
김성애
특수교육학연구 43 (2) : 95 ~ 121
[2008]
박사
영아보육교사의 전문성 인식과 직무스트레스에 관한 연구
김유진
덕성여자대학교 대학원
[2003]
‘좋은 수업’의 의미에 대한 비판적 검토
김재춘
수산해양교육연구 17 (3) : 373 ~ 382
[2005]
‘좋은 수업’에 대한 특수교사의 인식
장미순
지적장애연구 15 (1) : 147 ~ 174
[2013]
‘좋은 수업’에 대한 예비 특수교사들의 인식 연구
오정숙
특수교육저널:이론과 실천 12 (4) : 537 ~ 556
[2011]
What does"highly qualified"mean for student achievement? Evaluating the relationships between teacher quality indicators and at-risk students’ mathematics and reading achievement gains in first grade
Phillip, K. J. R.
The Elementary School Journal 110 : 464 ~ 493
[2010]
Those who understand: knowledge growth in teaching
Shulman, L. S.
Educational Researcher 15 (2) : 4 ~ 14
[1986]
The role of domain expertise in beginning special education teacher quality
Brownell, M. T.
Exceptional Children 75 : 391 ~ 411
[2009]
The effect of teacher certification on middle grades achievement in an urban district
Neild, R. C.
Educational Policy 23 : 732 ~ 760
[2009]
The Council for Exceptional Childrendefinition of a well-prepared special education teacher
Council for Exceptional Children
CEC Board of Directions, CEC
[2004]
Teachers’ knowledge of literacy, classroom practices, and student reading growth
Piasta, S. B.
Scientific Studies in Reading 13 : 224 ~ 248
[2009]
Teachers’ education, classroom quality, and young children’s academic skills:Results from seven studies of preschool programs
Early, D. M
Children Development 78 (2) : 558 ~ 580
[2007]
Teachers, schools, and academic achievement
Rivkin, S. G.
Econometrica 73 : 417 ~ 458
[2005]
Teacher quality in special education: The role of knowledge, classroom practice, and school environment
Brownell, M. T.
Paper presented at the annual meeting of the American Education Research Association
[2007]
Teacher quality and student achievement: A review of state policy evidence
Darling-Hammond, L.
[2000]
Teacher credentials and student achievement in high school a cross-subject analysis with student fixed effects
Clotfelter, C. T.
Journal of Human Resources 45 (3) : 655 ~ 681
[2010]
Taking charge of your professional learning : Tips for cultivating special educator expertise
Benedict, A.
Teaching Exceptional Children 46 : 147 ~ 157
[2014]
Preparing novice teachers to develop basic reading and spelling skills in children
Spear-Swerling, L.
Annals of Dyslexia 54 : 332 ~ 364
[2004]
Knowledge and teaching: foundations of the new reform
Shulman, L. S.
Harvard Educational Review 57 : 1 ~ 22
[1987]
Just knowing how to read isn’t enough! Assessing knowledge for teaching reading. Educational Assessment
Phelps, G.
Evaluation and Accountability 21 : 137 ~ 154
[2009]
Is experience the best teacher? A multilevel analysis of teacher characteristics and student achievement in low performing schools
Huang, F. L.
Education, Assess ment, Evaluation, and Accountability 21 : 209 ~ 234
[2008]
Individualizing student instruction precisely : Effects of child x instruction interactions on first graders’ literacy development
Connor, C. M.
Child Development 80 : 77 ~ 100
[2009]
How teachers would spend their time teaching language arts : The mismatch between self-reported and best practices
Cunningham, A. E.
Journal of Learning Disabilities 42 (5) : 418 ~ 430
[2009]
Handbook of Special Education Teacher Preparation
Brownell, M. T.
[2014]
Good teaching: Insight from the work of the institute for research on teaching
Brophy, J. E.
[1987]
Exploring the educational potential of robotics in schools : A systematic review
Benitti, F.
Computers & Education 58 : 978 ~ 988
[2012]
Enhancing Professional Practice: A Framework for Teaching
Danielson, C.
Association for Supervision and Curriculum Development
[2007]
Early-career EBD teach knowledge, ratings of competency importance, and observed use of instruction and management competencies
Anderson, L. F.
Edu cation and Treatment of Children 30 (4) : 43 ~ 65
[2007]
Does teacher education produce better special education teachers?
Nourgaret, A. A.
Exceptional Children 71 : 217 ~ 229
[2005]
Distortion or clarification : Defining highly qualified teachers and the relationship between certification and achievement
Marszalek, J. M.
Education Policy Analysis Archives 18 (27) : 1 ~ 28
[2010]
Disciplinary knowledge of K-3 teachers and their knowledge calibration in the domain of early literacy
Cunningham, A. E.
Annals of Dyslexia 54 (1) : 139 ~ 167
[2004]
Comparisons of traditionally and alternatively trained teachers
Sindelar, P. T.
Exceptionality 12 : 209 ~ 233
[2004]
Beginning special education teachers’classroom reading instruction : Practices that engage elementary students with learning disabilities
Seo, S.
Exceptional Children 75 : 97 ~ 122
[2008]
Assessment of teacher and school psychologist knowledge of attention-deficit/hyperactivity disorder
Weyandt, L. L.
Psychology in the Schools 46 : 951 ~ 961
[2009]
April). Knowing isn’t enough : Pedagogical content knowledge for teaching reading fluency to students with learning disabilities
Benedict, A.
Paper presented at the American Educational Research Association annual conference
[2014]
Approximations to indicators of student outcomes
Kennedy, M. M.
Educational Evaluation and Policy Analysis 21 : 345 ~ 363
[1999]
A literacy tutoring experience for prospective special educators and struggling second graders
Spear-Swerling, L.
Journal of Learning Disabilities 42 : 431 ~ 443
[2009]
21세기의 교사상과 교직
이돈희
한국교사교육 17 (1) : 1 ~ 18
[2000]
' 특수교사의 자질 및 전문성에 관한 국내외 연구 고찰'
의 유사주제(
) 논문