혼합형 교수매체를 활용한 자연체험학습이 유아의 창의성에 미치는 영향

논문상세정보
' 혼합형 교수매체를 활용한 자연체험학습이 유아의 창의성에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • creativity
  • instructionalmixedreality
  • nature experience
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,056 0

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' 혼합형 교수매체를 활용한 자연체험학습이 유아의 창의성에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 학습관련 인지이론에 기반한 유아용 스마트폰 어플리케이션 분석
    김은정 한국게임학회 논문지 11 (4) : 163 ~ 174 [2011]
  • 컴퓨터를 활용한 통합교육활동이 유아의 창의성과 문제해결능력에 미치는 영향
    유구종 조윤영 열린유아교육연구 9 (1) : 273 ~ 290 [2004]
  • 초등학생의 창의성 향상을 위한 미션 어드벤처 교육 게임 개발 연구
    차명희 한국컴퓨터게임학회논문지 19 (19) : 227 ~ 234 [2009]
  • 증강현실을 이용한 아동교육프로그램 모델제안
    권미란 한국산학기술학회논문지 13 (2) : 866 ~ 871 [2012]
  • 어린이를 위한 화면 인터페이스 디자인과 증강현실 기술을 이용한 실감형 체험에 관한 연구 - 키자니아 휴대전화 디자인 연구소를 중심으로 -
    심한수 정보디자인학연구 14 (2) : 141 ~ 148 [2011]
  • 멀티미디어 학습매체가 유아의 창의적 놀이특성에 미치는 효과
    어성애 한국컴퓨터게임학회논문지 27 (2) : 57 ~ 64 [2014]
  • 맥락적 환경을 고려한 증강현실 콘텐츠 개발 전략
    이주현 인문콘텐츠 19 (19) : 179 ~ 218 [2010]
  • 대학의 혼합형 학습 환경에서 자기주도학습의 유형에 대한 분석 -실존적, 사회적 자기주도학습의 가능성
    구양미 교육공학연구 22 (1) : 161 ~ 193 [2006]
  • Young Children: active learners in a technological age
    Hohmann, C. National Association for the Education of Young Children [1994]
  • The Effects of a Nature Experience Activity Program on Children's Nature Friendly Attitude and Artistic Expression Ability
    So Gyeong Hui Yonsei University Graduate School [2007]
  • The Effect of creative problem solving activity using software on Young Children's Creativity
    Park Su Mi Korea National University Graduate School [2006]
  • Infant creative property inspection(K-CTC)Standardization
    Jeon Kyung Won Hakjisa psychological testing laboratory [2003]
  • Enhancement of Creativity in Computer Environments
    Clements, D. H. American Educational Research Journal 28 : 173 ~ 187 [1991]
  • Digital Edutainment boring training Go!
    Jang sin hwan KERIS [2010]
  • Developing games and simulations for today and tomorrow’s tech savvy youth
    Klopfer, E. TechTrends 49 (3) : 41 ~ 49 [2004]
  • Currunt status and protective mesures of young children's exposure to media devices
  • A Study of the effect of integrated approach the domain of computer in children's creativity
    Park Hee Sook Ewha Womans University Graduate School [2001]
  • A Study of Application paln of Chroma Key Virtyal Reality for Promotiong Pretend Play of Infants
    Choi Eun Ju Journal of Korean Society For Computer Game 27 (2) : 87 ~ 95 [2014]
  • 2013 Content Industry Outlook Ⅱ (details industrial side)
  • 2012 Content Industry Trends Report (knowledge information industry section)