가상현실 시뮬레이션 게임의 학습효과에 대한 실험연구

논문상세정보
' 가상현실 시뮬레이션 게임의 학습효과에 대한 실험연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • learning effect
  • presence
  • serious game
  • user experience
  • virtual reality
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
903 2

0.1%

' 가상현실 시뮬레이션 게임의 학습효과에 대한 실험연구' 의 참고문헌

  • 체감형 3D 입체영상 콘텐츠 개발:'3D Heading Shooter'
    임창주 한국컴퓨터게임학회논문지 24 (2) : 5 ~ 14 [2011]
  • 실시간 상호작용 기술의‘가상현실치료’적용에 관한 연구
    김정환 만화애니메이션연구 (22) : 81 ~ 97 [2011]
  • 문화유산 학습을 위한 체감형 게임 개발에 관한 연구
    이지훈 한국컴퓨터게임학회논문지 19 (19) : 189 ~ 196 [2009]
  • 가상현실 환경에서 레이싱게임 사용자 경험에 대한 실험연구
    박정민 한국컴퓨터게임학회논문지 28 (1) : 51 ~ 59 [2015]
  • The differential effects of software training previews on training outcomes
    Webster, Jane Journal of Management 21 (4) : 757 ~ 787 [1995]
  • Simulation tests to assess occupational exposure to airborne asbestos from asphalt-based roofing products
    Mowat, Fionna Annals of Occupational Hygiene 51 (5) : 451 ~ 462 [2007]
  • Remarks on Visualizations of 3D Virtual Reality
    Ha-Jine ,Kimn Korea Multimedia Society 14 (4) : 88 ~ 98 [2010]
  • Overview of virtual reality technologies
    BOAS, Y. A. G. V Interactive Multimedia Conference 2013 [2013]
  • Measuring the customer experience in online environments : A structural modeling approach
    Novak, Thomas P Marketing science 19 (1) : 22 ~ 42 [2000]
  • Measuring presence: the temple presence inventory
    Lombard, Matthew Proceedings of the 12th Annual International Workshop on Presence : 1 ~ 15 [2009]
  • Measuring presence: A response to the Witmer and Singer presence questionnaire
    SLATER, Mel Presence: Teleoperators and Virtual Environments 8 (5) : 560 ~ 565 [1999]
  • Measuring presence in virtual environments: A presence questionnaire
    Witmer, Bob G. Presence: Teleoperators and virtual environments 7 (3) : 225 ~ 240 [1998]
  • Expectancy model of fear, anxiety, and panic
    Reiss, Steven Clinical Psychology Review 11 (2) : 141 ~ 153 [1978]
  • Develope of Sports Simulation Game for Bio Control Learning
    Kil-Sang yoo Journal of Korean Society for Computer Game 13 (2) : 27 ~ 33 [2008]
  • Cooperative learning in computer-based instruction
    Rysavy, S. Del Marie Educational Technology Research and Development 39 (2) : 70 ~ 79 [1991]
  • Comparing learner's with institutions' factors that influence on persistence in university lifelong education
    Sook-Won Lee Journal of Lifelong Education 9 (1) : 117 ~ 147 [2003]
  • Blueprints for complex learning: The 4C/ID-model
    Van Merrienboer, Jeroen JG Educational Technology Research and Development 50 (2) : 39 ~ 61 [2002]
  • 3D게임의 입체영상효과와 피로도에 대한 실험연구: 뇌생리학 측정의 결합
    장한진 한국게임학회 논문지 13 (3) : 5 ~ 18 [2013]
  • 3D 입체영상 게임의 사용자경험 실험연구: 실재감, 각성, 기억, 뇌 활동패턴
    노기영 사이버커뮤니케이션학보 31 (2) : 45 ~ 83 [2014]
  • 3D 영상의 입체성이 콘텐츠 특성에 따라 이용자의 심리적 반응에 미치는 효과 - 콘텐츠의 유인가와 각성도를 중심으로 -
    임소혜 한국콘텐츠학회 논문지 12 (6) : 211 ~ 222 [2012]