연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
발달 초기 학습된 단어의 유지에 있어 타인 간의 사회적 상호작용의 역할
정은주(Eun Ju Jung)
최영은(Young Eun Choi)
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
정은주(Eun Ju Jung)
최영은(Young Eun Choi)
주제어
attention
fastmapping
language development
retention
third-partysocialinteraction
word learning
단어의미연결
단어의미유지
외현화문제
자기조절
주의
참고문헌( 25)
유사주제 논문( 890)
자기조절 248건
심리학 194건
attention 174건
language development 70건
주의 70건
외현화문제 55건
retention 53건
word learning 14건
fastmapping 9건
단어의미연결 2건
단어의미유지 1건
인용/피인용
발달 초기 학습된 단어의 유지에 있어 타인 간의 사회 ...
' 발달 초기 학습된 단어의 유지에 있어 타인 간의 사회적 상호작용의 역할' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
심리학
attention
fastmapping
language development
retention
third-partysocialinteraction
word learning
단어의미연결
단어의미유지
외현화문제
자기조절
주의
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
902
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
심리학
195
0
0.0%
주제어
attention
175
0
0.0%
fastmapping
10
0
0.0%
language development
71
0
0.0%
retention
54
0
0.0%
third-partysocialinteraction
1
0
0.0%
word learning
15
0
0.0%
단어의미연결
3
0
0.0%
단어의미유지
2
0
0.0%
외현화문제
56
0
0.0%
자기조절
249
0
0.0%
주의
71
0
0.0%
계
902
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 발달 초기 학습된 단어의 유지에 있어 타인 간의 사회적 상호작용의 역할'
의 참고문헌
영아의 공동주의와 초기 언어발달의 관계
이혜련
아동학회지 28 (5) : 297 ~ 307
[2007]
영아기 공동주의와 유아기 발달의 종단적 관련성: 어휘, 사회적 능력과 마음이해를 중심으로
박영신
유아교육연구 31 (6) : 217 ~ 234
[2011]
언어발달
Hoff, E.
Cengage Learning Korea
[2007]
만 2세 아동의 새로운 단어 학습과 유지에 있어 사회적 단서의 역할
정은주
중앙대학교 대학원
[2014]
Variability in early communicative development
Fenson, L.
Monographs of the society for research in child development : 185 ~
[1994]
Third‐Party Social Interaction and Word Learning From Video
O’Doherty, K.
Child development 82 (3) : 902 ~ 915
[2011]
The role of competition in word learning via referent selection
Horst, J. S.
Developmental Science 13 (5) : 706 ~ 713
[2010]
The robustness of learning through overhearing
Akhtar, N.
Developmental Science 8 (2) : 199 ~ 209
[2005]
The right thing at the right time:why ostensive naming facilitates word learning
Axelsson, E. L.
Frontiers in psychology 3
[2012]
The effects of deictic pointing in word learning
Kalagher, H.
Proceedings of the 5th International Conference of Development and Learning
[2006]
The development of gaze following and its relation to language
Brooks, R.
Developmental science 8 (6) : 535 ~ 543
[2005]
The First Slow Step: Differential Effects of Object and Word‐Form Familiarization on Retention of Fast‐Mapped Words
Kucker, S. C.
Infancy 17 (3) : 295 ~ 323
[2012]
Really? She blicked the baby? : Two-year-olds learn combinatorial facts about verbs by listening
Yuan, S.
Psychological Science 20 : 619 ~ 626
[2009]
Rapid fast-mapping abilities in 2-year-olds
Spiegel, C.
Journal of experimental child psychology 109 (1) : 132 ~ 140
[2011]
Quality of early parent input predicts child vocabulary 3 years later
Cartmill, E, A.
Proceedings of the National Academy of Sciences(PNAS) 110 (28) : 11278 ~ 11283
[2013]
Learning words in nonostensive contexts
Tomasello, M.
Developmental psychology 30 (5) : 639 ~
[1994]
Joint attention, social-cognition, and recognition memory in adults
Kim, K.
Frontiers in human neuroscience 6
[2012]
Joint attention and early language
Tomasello, M.
Child development : 1454 ~ 1463
[1986]
Infants' contribution to the achievement of joint reference
Baldwin, D. A.
Child development 62 (5) : 874 ~ 890
[1991]
How children learn the meanings of words
Bloom, P.
MIT press
[2000]
Foreign-language experience in infancy : Effects of short-term exposure and social interaction on phonetic learning
Kuhl, P. K.
Proceedings of the National Academy of Sciences 100 (15) : 9096 ~ 9101
[2003]
Fast mapping, slow learning : Disambiguation of novel word-object mappings in relation to vocabulary learning at 18, 24, and 30months
Bion, R. A.
Cognition 126 (1) : 39 ~ 53
[2013]
Fast mapping but poor retention by 24-month-old infants
Horst, J. S.
Infancy 13 (2) : 128 ~ 157
[2008]
Fast mapping across time: memory processes support children’s retention of learned words
Vlach, H. A.
Frontiers in psychology 3
[2012]
Constraints children place on word meanings
Markman, E. M.
Cognitive Science 14 (1) : 57 ~ 77
[1990]
' 발달 초기 학습된 단어의 유지에 있어 타인 간의 사회적 상호작용의 역할'
의 유사주제(
) 논문