청소년의 사회적 자아존중감의 수준과 불안정성, 사회적 성취목표, 공격성 및 사회불안의 구조적 관계

' 청소년의 사회적 자아존중감의 수준과 불안정성, 사회적 성취목표, 공격성 및 사회불안의 구조적 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 심리학
  • 공격성
  • 사회불안
  • 사회적 성취목표
  • 사회적자아존중감불안정성
  • 사회적자아존중감수준
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,685 0

0.0%

' 청소년의 사회적 자아존중감의 수준과 불안정성, 사회적 성취목표, 공격성 및 사회불안의 구조적 관계' 의 참고문헌

  • 초등학생의 공격성과 사회적 선호도, 지각된 인기도의 관계: 친사회적 행동과 사회적 유능성의 조절효과
    이승연 한국심리학회지:학교 8 (2) : 153 ~ 173 [2011]
  • 청소년의 친구관계 특성과 만족도 및 자아존중감에 관한 연구
    최정미 청소년학연구 10 (3) : 373 ~ 394 [2003]
  • 청소년의 지각된 인기도에 따른 공격성과 자아존중감
    도금혜 Family and Environment Research 44 (2) : 1 ~ 11 [2006]
  • 청소년의 자아존중감 수준 및 자아존중감 안정성과 공격성의 관계
    박영란 한국보육지원학회지 7 (2) : 61 ~ 79 [2011]
  • 청소년의 불안에 영향을 미치는 변인
    도금혜 인간발달연구 15 (3) : 131 ~ 147 [2008]
  • 청소년의 또래집단이 지각한 인기도에영향을 미치는 생태학적 변인
    도금혜 한국청소년연구 18 (1) : 107 ~ 134 [2007]
  • 청소년의 내면화-외현화 문제에 따른 인지적 특성
    이정윤 청소년상담연구 14 (1) : 39 ~ 48 [2006]
  • 청소년들의 집단따돌림과 집단괴롭힘 피해 경험에 따른 심리적 부적응 및 학교 부적응
    김혜원 청소년학연구 18 (5) : 321 ~ 356 [2011]
  • 청소년 비행과 일탈적 자아개념의 상호적 인과관계
    이은주 한국청소년연구 20 (2) : 191 ~ 221 [2009]
  • 중학생의 사회적 성취목표에 따른 사회불안, 친사회성 및 공격성
    김현미 가톨릭대학교 상담심리대학원 [2013]
  • 중학생의 관계적 공격성에 영향을 주는 개인 내적 요인
    한영경 아주대학교 대학원 [2008]
  • 자존감, 자존감 안정성, 자기개념 명료성과 심리적 적응과의 관계 탐색
    고현석 한국심리학회지:일반 31 (3) : 825 ~ 846 [2012]
  • 자아해석 양식과 우울 및 심리적 안녕감과의 관계 : 자아 존중감·자아존중감의 안정성의 매개 효과
    양명순 충북대학교 대학원 [2007]
  • 아동과 청소년의 정서적유능성과 사회불안과의 관계
    박영애 한국생활과학회지 14 (1) : 27 ~ 34 [2005]
  • 아동, 청소년기 사회불안의 측정: 한국판 청소년 사회불안척도(K-SAS-A)의 타당화
    양재원 Korean Journal of Clinical Psychology 27 (4) : 861 ~ 878 [2008]
  • 박사
  • 사회적 성취목표 척도의 타당화
    안혜진 교육심리연구 26 (4) : 853 ~ 875 [2012]
  • 사회불안에 미치는 내현적 자기애, 수치심, 부정적 평가에 대한 두려움의 영향에 대한 고찰
    오하연 심리치료: 다학제적 접근 12 (2) [2012]
  • 또래의 괴롭힘이 청소년기 사회 불안에 영향을 미치는 기제
    문혜신 연세대학교 대학원 [2001]
  • 대구지역 청소년의 스트레스와 학교생활적응과의 관계 연구
    김연순 복지행정논총 23 (1) : 73 ~ 91 [2013]
  • 내현적 자기애 척도의 개발 및 타당화 연구
    강선희 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 14 (4) : 705 ~ 723 [2002]
  • 남녀 청소년의 또래관계에 영향을 미치는 요인
    안수영 한국가정과교육학회지 21 (3) : 163 ~ 176 [2009]
  • 기질 및 또래지지가 청소년의 자기평가에 미치는 영향 : 단기 종단적 패널연구
    이명숙 延世大學校 大學院 [1994]
  • 결혼생활 만족도와 자아존중감이 기혼여성의 우울에 미치는 영향2 : 자아존중감의 변동성과 남녀의 차이를 중심으로
    노은여 한국심리학회지 : 임상 16 (2) : 41 ~ 54 [2007]
  • [자아존중감 척도] 개발에 관한 연구(1)
    최보가 대한가정학회지 31 (2) : 41 ~ 54 [1993]
  • What do students want socially when they arrive at college? Implications of social achievement goals for social behaviors and adjustment during the first semester of college
    Shim, S. S. Motivation and Emotion 36 (4) : 504 ~ 515 [2012]
  • Using self-esteem to disaggregate psychopathy, narcissism, and aggression
    Falkenbach, D. M. Personality and Individual Differences 54 (7) : 815 ~ 820 [2013]
  • Toward a conceptualization of optimal self-esteem
    Kernis, M. H. Psychological Inquiry 14 (1) : 1 ~ 26 [2003]
  • There’s more to self-esteem than whether it is high or low : The importance of stability of self-esteem
    Kernis, M. H. Journal of Personality and Social Psychology 65 : 1190 ~ 1204 [1993]
  • The relationship of aggression and bullying to social preference : Differences in gender and types of aggression
    Lee, E. J. International Journal of Behavioral Development 33 (4) : 323 ~ 330 [2009]
  • The relationship between unstable self-esteem and aggression: Differences in reactive and proactive aggression
    Lee, E. J. Journal of Early Adolescence
  • The relationship between structural aspects of self-concept and psychosocial adjustment in adolescents from alcoholic families
    Polak, K. A. Substance Use and Misuse 47 (7) : 827 ~ 836 [2012]
  • Stability of self-esteem as a moderator of the relation between level of self-esteem and depression
    Kernis, M. H. Journal of Personality and Social Psychology 61 : 80 ~ 84 [1991]
  • Social phobia and covert narcissism
    Schurman, C. L. Wright Institute Graduate School of Psychology [2000]
  • Social goals, social behavior, and social status in middle childhood
    Rodkin, P. C. Developmental Psychology 49 (6) : 1139 ~ [2013]
  • Social goal orientations, interpersonal stress, and depressive symptoms among early adolescents in Japan : A test of the diathesis-stress model using the trichotomous framework of social goal orientations
    Kuroda, Y. Journal of Early Adolescence 31 (2) : 300 ~ 322 [2011]
  • Social anxiety among adolescents : Linkages with peer relations and friendships
    La Greca, A. M. Journal of Abnormal Child Psychology 26 (2) : 83 ~ 94 [1998]
  • 박사
  • Social achievement goals : The nature and consequences of different orientations toward social competence
    Ryan, A. M. Personality and Social Psychology Bulletin 32 (9) : 1246 ~ 1263 [2006]
  • Self-esteem instability and academic outcomes in American and Chinese college students
    Zeigler-Hill, V. Journal of Research in Personality 47 : 455 ~ 463 [2013]
  • Peer conflict scale
    Marsee, M. A. Unpublished rating scale. University of New Orleans [2004]
  • Moving beyond academic achievement goal measures : A study of social achievement goals
    Horst, S. J. Contemporary Educational Psychology 32 (4) : 667 ~ 698 [2007]
  • Measuring Self-esteem in context : The importance of stability of self-esteem in psychological functioning
    Kernis, M. H. Journal of Personality 73 (6) : 1569 ~ 1605 [2005]
  • Manual for the self-perception profile for children
    Harter, S. University of Denver [1985]
  • How do young adolescents cope with social problems? An examination of social goals, coping with friends, and social adjustment
    Shin, H. Journal of Early Adolescence 32 (6) : 851 ~ 875 [2012]
  • Factors that differentiate underachieving gifted students from high-achieving gifted students
    McCoach, D. B. Gifted Child Quarterly 47 (2) : 144 ~ 154 [2003]
  • Does high self-esteem cause better performance, interpersonal success, happiness, or healthier lifestyles
    Baumeister, R. F. Psychological Science in the Public Interest 4 (1) : 1 ~ 44 [2003]
  • Disentangling the"whys"from the"whats"of aggressive behaviour
    Little, T. International Journal of Behavioral Development 27 (2) : 122 ~ 133 [2003]
  • Classroom goal structures, social achievement goals, and adjustment in middle school
    Shim, S. S. Learning and Instruction 23 : 69 ~ 77 [2013]
  • Asymptotic Confidence Intervals for Indirect Effects in Structural Equation Models
    Sobel, M. E. Sociological Methodology 13 : 290 ~ 312 [1982]
  • Are violent people more likely to have low self-esteem or high self-esteem?
    Ostrowsky, M. K. Aggression and Violent Behavior 15 (1) : 69 ~ 75 [2010]
  • An exploration of young adolescents’ social achievement goals and social adjustment in middle school
    Ryan, A. M. Journal of Educational Psychology 100 (3) : 672 ~ [2008]
  • Achievement goals in the social domain
    Ryan, A. M. University of Illinois, Urbana Champaign [2003]