연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
수퍼바이저가 경험한 상담수련생의 전문적 역량의 문제
이소연(So Yeon Rhie)
최바올(Baole Choi)
이정선(Jung Sun Lee)
서영석 ( Young Seok Seo )
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이소연(So Yeon Rhie)
최바올(Baole Choi)
이정선(Jung Sun Lee)
서영석 ( Young Seok Seo )
주제어
consensual qualitative research
counselors-in-training
professionalcompetenceproblems
상담수련생
전문적역량의문제
합의적질적 연구
참고문헌( 40)
유사주제 논문( 2,838)
심리학 2,614건
합의적질적 연구 150건
consensual qualitative research 62건
상담수련생 12건
인용/피인용
수퍼바이저가 경험한 상담수련생의 전문적 역량의 문 ...
' 수퍼바이저가 경험한 상담수련생의 전문적 역량의 문제' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
심리학
consensual qualitative research
counselors-in-training
professionalcompetenceproblems
상담수련생
전문적역량의문제
합의적질적 연구
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
2,811
2
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
심리학
2,615
0
0.0%
주제어
consensual qualitative resear ...
63
0
0.0%
counselors-in-training
1
0
0.0%
professionalcompetenceproblem ...
1
0
0.0%
상담수련생
13
0
0.0%
전문적역량의문제
1
0
0.0%
합의적질적 연구
151
0
0.0%
계
2,845
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
' 수퍼바이저가 경험한 상담수련생의 전문적 역량의 문제'
의 참고문헌
한국에서의 상담에 대한 질적 연구
이은경
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 19 (3) : 587 ~ 607
[2007]
한국상담심리학회
상담전문가 윤리강령
초심상담자와 상담전문가가 겪는 어려움과 극복방안에 대한 개념도 연구
김지연
이동귀
한나리
상담학연구 10 (2) : 769 ~ 792
[2009]
초보상담자가 상담에서 경험하는 어려움: 문항개발
김미지
청소년상담연구 17 (2) : 21 ~ 37
[2009]
초보 상담자들의 어려움과 역전이 관리능력 및 상담성과 간의 관계
이영순
상담학연구 11 (3) : 1021 ~ 1035
[2010]
초보 상담자가 상담 회기 내에 경험한 어려움과 대처 과정: 질적 분석
김길문
정남운
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 16 (1) : 1 ~ 20
[2004]
인턴 상담원의 상담자 발달에서의 결정적 사건 경험
이홍숙
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 23 (4) : 833 ~ 859
[2011]
박사
상담수련생의 전문적 역량의 문제에 대한 수퍼바이저의 인식과 개입과정에 관한 질적 연구
이소연
연세대학교
[2012]
상담 전공 대학원 교육과정 표준화 연구
김창대
이숙영
교육학연구 40 (2) : 11 ~ 250
[2002]
상담 및 심리치료 윤리
Corey, G.
시그마프레스
[2008]
교육분석가(상담자의 상담자)의 특성과 선택
유성경
상담학연구 11 (4) : 1411 ~ 1431
[2010]
Use of the term “impairment” in psychology supervision
Falender, C. A.
APPIC Newsletter
Trainees' Experiences with peers having competence problems : A national survey
Shen-Miller, D. S.
Training and education in professional psychology 5 (2) : 112 ~ 121
[2011]
Trainee impairment : A review of identification, remediation, dismissal, and legal issues
Forrest, L.
The Counseling Psychologist 27 (5) : 627 ~ 686
[1999]
The psychotherapist's own psychotherapy : Educating and developing psychologists
Norcross, J. C.
American Psychologist 60 (8) : 840 ~ 850
[2005]
Systematic evaluation of professional performance : Legally supported procedure and process
Kerl, S. B.
Counselor Education and Supervision 41 (4) : 321 ~ 332
[2002]
Supervisors’experiences of trainee impairment and incompetence at APA-accredited internship sites
Gizara, S. S.
Professional Psychology : Research and Practice 35 (2) : 131 ~ 140
[2004]
Remediation and dismissal policies in counselor education : Lessons learned from a challenge in federal court
McAdams Ⅲ, C. R.
Counselor Education and Supervision 46 (3) : 212 ~ 229
[2007]
Recognizing, assessing, and intervening with problems of professional competence
Kaslow, N. J.
Professional Psychology : Research and Practice 38 (5) : 479 ~ 492
[2007]
Psychotherapy in the remediation of psychology trainees : Exploratory interviews with training directors
Elman, N. S.
Professional Psychology : Research and Practice 35 (2) : 123 ~ 130
[2004]
Problems of professional competence among counselor trainees : Programmatic issues and guidelines
Rust, J. P.
Counselor Education and Supervision 52 (1) : 30 ~ 42
[2013]
Problematic student : Gatekeeping practices of academic professional psychology programs
Vacha-Haase, T.
Professional Psychology : Research and Practice 35 (2) : 115 ~ 122
[2004]
Impairmentand performance issues in clinical supervision : After the 2008 ADA amendments act
Falender, C. A.
Training and Education in Professional Psychology 3 (4) : 240 ~ 249
[2009]
Fundamentals of clinical supervision
Bernard, J. M.
Allyn & Bacon
[2004]
From trainee impairment to professional competence problems : Seeking new terminology that facilitates effective action
Elman, N. S.
Professional Psychology : Research and Practice 38 (5) : 501 ~ 509
[2007]
Ethical principles and standards that inform educational gatekeeping practices in psychology
Bodner, K. E.
Ethics and Behavior 22 (1) : 60 ~ 74
[2012]
Educational research: An introduction
Gall, M. D.
Allyn & Bacon
[2003]
Consensual qualitative research: A practical resource for investigating social science phenomena
Hill, C. E.
American Psychological Association : 3 ~ 20
[2001]
Consensual qualitative research: A practical resource for investigating social science phenomena
Ladany, N.
American Psychological Association : 117 ~ 134
[2012]
Consensual qualitative research: A practical resource for investigating social science phenomena
Thompson, B. J.
American Psychological Association : 103 ~ 116
[2012]
Consensual Qualitative Research : An Update
Hill, C. E.
Journal of Counseling Psychology 52 (2) : 196 ~ 205
[2005]
Character and fitness requirements for professional psychologists: Are there any?
Johnson, W. B.
Professional Psychology: Research and Practice 33 (1) : 46 ~ 53
[2002]
Character and fitness requirements for professional psychologists : Training directors’perspectives
Johnson, W. B.
Professional Psychology : Research and Practice 35 (4) : 405 ~ 411
[2004]
Becoming psychotherapists: Experiences ofnovice trainees in a beginning graduate class
Hill, C. E.
Psychotherapy: Theory, Research, Practice, Training 44 (4) : 434 ~ 449
[2007]
Assessing competencies of counselors in-training : Complexities in evaluating personal and professional development
Hensley, L. G.
Counselor Education and Supervision 42 (3) : 219 ~ 230
[2003]
An exploratory look at students’ experiences of problematic peers in academic professional psychology programs
Rosenberg, J. I.
Professional Psychology : Research and Practice 36 (6) : 665 ~ 673
[2005]
An exploratory examination of student attitudes toward"impaired"peers in clinical psychology training programs
Oliver, M. N. I.
Professional Psychology : Research and Practice 35 (2) : 141 ~ 147
[2004]
A national survey of trainee impairment in clinical, counseling, and school psychology doctoral programs and internships
Huprich, S. K.
Journal of Clinical Psychology 60 (1) : 43 ~ 52
[2004]
A guide to conducting consensual qualitative research
Hill, C. E.
The Counseling Psychologist 25 (4) : 517 ~ 572
[1997]
2011년도 정신질환실태 역학조사 보고서
보건복지부
[2012]
' 수퍼바이저가 경험한 상담수련생의 전문적 역량의 문제'
의 유사주제(
) 논문