소비자의 충동구매 선행변수로서 점포이미지와 가격할인의 비교연구

' 소비자의 충동구매 선행변수로서 점포이미지와 가격할인의 비교연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 심리학
  • emotional reaction
  • impulse buying
  • price discount
  • toreimage
  • 가격할인
  • 감성적반응
  • 점포이미지
  • 충동구매
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,865 1

0.2%

' 소비자의 충동구매 선행변수로서 점포이미지와 가격할인의 비교연구' 의 참고문헌

  • 한국과 미국대학생의 충동구매행동과 신용카드사용에 대한 비교연구
    박은주 한국의류학회지 28 (12) : 1571 ~ 1582 [2004]
  • 패션상품 충동구매 후 긍정적 감정 형성에 관한 연구 - 구매 후 인지적 효용평가의 매개효과를 중심으로 -
    문희강 소비자학연구 20 (2) : 203 ~ 220 [2009]
  • 패션 마케팅과 감성
    최선형 생활과학연구논집 24 (1) [2004]
  • 박사
  • 인터넷 공동구매시 충동구매성향과 가격, 희소성 메시지가 의류제품에 대한 호의도와 구매의도에 미치는 영향
    황선진 한국의류학회지 33 (10) : 1519 ~ 1529 [2009]
  • 의류제품의 충동구매행동과 의류점포 서비스 품질, 의복평가기준 및 위험지각의 관계
    박은주 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 9 (9) : 153 ~ 173 [2002]
  • 의류점포 분위기에 따른 소비자 정서반응이 쇼핑가치에 미치는 매개효과
    趙仙姬 啓明大學校 大學院 [1997]
  • 의류점포 내 상황요인과 제품의 소비가치가 충동구매에 미치는영향
    박은주 한국의류학회지 24 (6) : 873 ~ 883 [2000]
  • 온라인 충동구매성향에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    엄태희 충남대학교 대학원 [2003]
  • 시장효율성, 가격정보 이용가능성, 속성 간 상관 및 제품유형에 따른 소비자 추론
    신은정 한국심리학회지: 소비자·광고 10 (1) : 101 ~ 129 [2009]
  • 쇼핑행위의 경험적 측면: 쇼핑시 느끼는 기분이나 감정이 매장태도와 구매의사에 미치는 영향에 관한 연구
    유창조 소비자학연구 7 (1) : 51 ~ 73 [1996]
  • 쇼핑동기에 따른 점포내 소비자 감정이 의류제품 쇼핑행동에미치는 영향
    정명선 한국의류학회지 83 : 314 ~ 325 [1999]
  • 레저 시설 내에서의 소비자 감정적 반응에 대한 실증연구: 스키리조트를 중심으로
    유창조 소비자학연구 8 (1) : 59 ~ 78 [1997]
  • 대학가 상권의 점포이미지 결정요소에 관한? 연구
    설상철 산업경제연구 15 (6) : 14 ~ 212 [2002]
  • 남자대학생의 점포이미지 선호가 의류제품 충동구매에 미치는영향 연구
    황진숙 복식 51 (3) : 51 ~ 58 [2001]
  • 광고에 대한 감정의 유형화: 유발된 감정과 느낀 감정
    성영신 광고학연구 6 (2) : 7 ~ 49 [1995]
  • 고객의 성격특성별 감성적 반응이 충동구매 의도에 미치는 영향 : 보석산업에서 점포이미지의 조절효과를 중심으로
    김영미 경기대학교 서비스경영전문대학원 [2008]
  • 감성마케팅. 잠든 시장을 깨운다
    사카이 나오키 정보공학 [2003]
  • 가격할인과 보너스 팩 판촉에 대한 소비자 지각과 주관적 가치의 차이
    유연재 한국심리학회지: 소비자·광고 14 (2) : 295 ~ 320 [2013]
  • What's and image
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  • We’re in the Habit of Impulsive Buying
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  • Time-Inconsistent Preference and Consumer Self-Control
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  • The role of emotional satisfaction in service encounters
    Wong Amy Managing service quality 14 (5) : 365 ~ 376 [2004]
  • The nomological net of perceived service quality
    Roest, H. International Journal of Service Industry Management 8 (4) : 336 ~ 351 [1997]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The influence of brand recognition on retail store image
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  • The buying impulse
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  • The Use of a Multi-Attribute Attitude Model in a Store Image Study
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  • The Significance of Impulse Buying Today
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  • The Role of Store Image in Retail Internationalisation
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  • The Personality of the Retail Store
    Martineau, P. Harvard Business Review 36 : 47 ~ 55 [1985]
  • The Effects of Mood, Involvement, and Quality of Store Experience on Shopping Intention
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  • Store atmosphere: An environmental psychology approach
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  • Store Atmosphere: An Environmental Psychology Approach and Utilitarian Sources of Consumer Attitudes
    Donovan, Robert J. Journal of Retailing 58 : 34 ~ 57 [1982]
  • Satisfaction: A Behavioral Pespective on Consumer
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  • Regulation of Retail Newspaper Advertising
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  • Reassessment of Expectations as a Comparison Standard in Measuring Service Quality : Implications for Future Research
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  • Pricing Research in Marketing:The State of the Art
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  • Planned Verses Impulse Purchase Behavior
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  • Mental Accounting and Consumer Choice
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  • Meaning of image: A survey of empirical and hypothetical evidence
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  • KOREA JEWELRY MARKET RESEARCH 2012
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  • Impulse buying varies by product
    Bellenger, D. N. Journal of Advertising Research 18 (6) : 15 ~ 18 [1978]
  • Impulse buying revisited: A behavioral typology
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  • Impulse buying its relation to personality traits and cues
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  • Impulse Consumer Buying as a Result of Emotion
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  • Impressions of retail store: A content analysis of consumer images
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  • How store image affects shopping habit in grocery chains
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  • Exploring the development of store image
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  • Effects of impulse purchases on consumers’ affective states
    Gardner, M. P. Advances in Consumer Research 15 : 127 ~ 130 [1988]
  • Does attitude toward the ad affect brand attitude under a brand evaluation set?
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  • Development and validation of the Impulse Buying Tendency Scale
    Weun S. Psychological reports 82 (3) : 1123 ~ 1133 [1998]
  • Customer Benefits and Company Consequences of Customer-Salesperson Relationships in Retailing
    Reynolds K. E. Journal of retailing 75 (1) : 11 ~ 32 [1999]
  • Contextual Influences on Consumer Price Responses : An Experimental Analysis
    Berkowitz, Eric N. Journal of marketing research 17 (3) : 349 ~ 358 [1980]
  • Consuming impulses
    Rook, D. W. Consumer Research 12 : 23 ~ 27 [1985]
  • Consumer impulse punchasing behavior
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  • Consumer Behavior
    Engel, J. F The Dryden Press : 154 ~ [1986]
  • Communicating Price Information through Semantic Cues : The Moderating Effects of Situation and Discount Size
    Grewal Journal of Consumer Research 23 : 148 ~ 155 [1996]
  • Buyers' Subjective Perceptions of Price
    Monroe Kent B. Journal of marketing research 10 (1) : 70 ~ 80 [1973]
  • Assessing the role of emotions as mediators of consumer reaponses to advertising
    Holbrook, B. M. Journal of Consumer Research 14 : 404 ~ 420 [1987]
  • An investigation into the determinants of the consumer satisfaction
    Churchill, G. A. Journal of Marketing Research 19 : 491 ~ 504 [1982]
  • An Approach to Environmental Psychology
    Mehrabian, A. MIT Press [1974]
  • Addictive Consumption: Function and Fragmentation in Postmodernity
    Elliott, R. Journal of Consumer Policy 17 (1) : 159 ~ 179 [1994]
  • A neglected ‘P’: The importance of piace in consumer reponse
  • A behavioral conception of retail image
    Kunkel, J. H. Journal of Marketing 32 : 24 ~ 25 [1968]
  • A Reexaminations of the Determinations of Consumer Satisfaction
    Spreng, R. A. Journal of Marketing 60 : 15 ~ 32 [1996]
  • A Cognitive Model of Antecedents and Consquences of Satisfaction Decisions
    Oliver, L. Richard. Journal of Marketing Research 17 : 460 ~ 469 [1980]