사회 인지 관점에 따른 사회 정의 관심과 실천 모형의 검증

' 사회 인지 관점에 따른 사회 정의 관심과 실천 모형의 검증' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 심리학
  • scct
  • siq
  • social justice
  • social justice commitment
  • social-cognitivecareertheory
  • socialissuesquestionnaire
  • 사회 정의
  • 사회인지진로이론
  • 사회적이슈질문지
  • 사회정의활동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,859 0

0.0%

' 사회 인지 관점에 따른 사회 정의 관심과 실천 모형의 검증' 의 참고문헌

  • 홀랜드 직업선택이론
    Holland, J. L. 한국가이던스 [1997]
  • 한국인의 소득양극화 원인과 해결책에 대한 인식유형
    김동수 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 17 (4) : 461 ~ 483 [2011]
  • 한국사회의 양극화에 대한 논의 - 사회정의 관점에서
    정재각 한독사회과학논총 16 (2) : 77 ~ 104 [2006]
  • 한국 사회와 정부에 대한 태도에서 진보·보수 집단 간 차이
    안혜정 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 19 (4) : 529 ~ 552 [2013]
  • 한국 사회갈등 OECD 3위지만 해결 능력은 27위로 최하위권
    이연선 서울경제
  • 한국 문화에서의 사회 정의와 집단 지향성
    Yamaguchi Susumu 사회과학연구 11 : 133 ~ 152 [1998]
  • 자기상과 긍정세상 믿음과의 관계 : 고등학교 남·녀 학생을 대상으로
    이재이 고려대학교 교육대학원 [2013]
  • 인권의식 발달경향에 관한 연구 : 사형, 고문, 장애인 처우에 관한 추론을 중심으로
    이승미 인간발달연구 6 (2) : 103 ~ 120 [1999]
  • 우리나라 사람들이 가지는 가치가 소수 집단에 대한 편견적 태도에 미치는 영향
    김혜숙 한국심리학회지: 사회및성격 21 (4) : 91 ~ 104 [2007]
  • 수용전념치료가 평가염려 완벽주의적 대학생들의 평가염려 완벽주의, 부정적 평가에 대한 두려움, 경험 회피 및 자기효능감에 미치는 효과
    김정은 전북대학교 대학원 [2012]
  • 상담자의 사회정의옹호에 따른 소수 및 다수집단 내담자에 대한 인상형성
    구자란 대구대학교 대학원 [2011]
  • 사회적 바람직성 척도의 개발
    김용석 한국사회복지행정학 12 (3) : 1 ~ 39 [2010]
  • 문화성향, 성역할 정체감 및 도덕적 지향성
    조긍호 한국심리학회지: 사회및성격 21 (1) : 105 ~ 126 [2007]
  • 대학생의 직업적 흥미에 관한 사회인지적 분석
    이혜숙 교육연구 41 : 64 ~ 90 [2006]
  • 대학생들이 경험하는 생활스트레스와 우울: 공변량 구조모형을 통한 대처방식의 조절효과 검증
    이은희 한국심리학회지: 건강 9 (1) : 25 ~ 52 [2004]
  • 공정한 사회를 위한 형사처벌: 공정세상 믿음 및 기대의 상호작용
    최승혁 한국심리학회지: 사회및성격 25 (2) : 113 ~ 125 [2011]
  • 고등학생의 여성인권의식에 관한 연구 : 광주·전남지역을 중심으로
    박병영 순천대학교 교육대학원 [2002]
  • [KSOI의 여론스코프] “우리 사회는 불공정” 74%
    윤희웅 주간경향
  • Training counseling psychologists as social justice agents : Feminist and multicultural principles in action
    Goodman, L. A. The Counseling Psychologist 32 (6) : 793 ~ 837 [2004]
  • Toward a unifying social cognitive theory of career and academic interest, choice, and performance
    Lent, R. W. Journal of Vocational Behavior 45 (1) : 79 ~ 122 [1994]
  • The role of contextual supports and barriers in the choice of math/science educational options : A test of social cognitive hypotheses
    Lent, R. W. Journal of Counseling Psychology 48 (4) : 474 ~ 483 [2001]
  • The robustness of test statistics to non-normality and specification error in confirmatory factor analysis
    Curran,P.J. Psychological Methods 1 (1) : 16 ~ 29 [1996]
  • The impact of MSW education on social worker empowerment and commitment to client empowerment through social justice advocacy
    Van Voorhis, R. M. Journal of Social Work Education 42 : 105 ~ 121 [2006]
  • Testing structural equations models
    Browne, M. W. Sage : 136 ~ 162 [1993]
  • Teaching for diversity and social justice
    Bell, L. A. Routledge [2007]
  • Students’ precollege preparation for participation in a diverse democracy
    Hurtado, S. Research in Higher Education 43 : 163 ~ 186 [2002]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Social justice in the training of professional psychologists : Moving forward
    Toporek, R. L. Training and Education in Professional Psychology 4 (3) : 177 ~ 182 [2010]
  • Social justice in practicum training : Competencies and developmental implications
    Lewis, B. L. Training and Education in Professional Psychology 4 (3) : 145 ~ 152 [2010]
  • Social justice and multicultural issues: Implications for the practice and training of counselors and counseling psychologists
    Constantine, M. G. Journal of Counseling & Development 85 (1) : 24 ~ 29 [2007]
  • Social justice advocacy among graduate students: An empirical investigation
    Linnemeyer, R. M. Proquest, Umi Dissertatio [2010]
  • Social justice advocacy among graduate students in counseling : An initial exploration
    Nilsson, J. E. Journal of College Student Development 46 : 267 ~ 279 [2005]
  • Social justice : A long-term challenge for counseling psychology
    Ivey, A. E. The Counseling Psychologist 31 (3) : 290 ~ 298 [2003]
  • Social identities in context : An ecological model of multicultural counseling psychology processes
    Neville, H. A. The Counseling Psychologist 29 : 471 ~ 486 [2001]
  • Social cognitive career theory and the prediction of interests and choice goals in the computing disciplines
    Lent, R. W. Journal of Vocational Behavior 73 (1) : 52 ~ 62 [2008]
  • Self-efficacy,The exercise of control
    Bandura.A Freedman [1977]
  • Relationship between a belief in a just world and social justice advocacy attitudes of school counselors
    Parikh, S. B. Counseling and Values 56 (1) : 57 ~ 72 [2011]
  • Relation of contextual supports and barriers to choice behavior in engineering majors : Test of alternative social cognitive models
    Lent, R. W. Journal of Counseling Psychology 50 (4) : 458 ~ 465 [2003]
  • Psychology and social justice : Why we do what we do
    Vasquez, M. J. T. American Psychologist 67 (5) : 337 ~ 346 [2012]
  • Predicting the scholarly activity of counseling psychology students : A refinement and extension
    Kahn, J. H. Journal of Counseling Psychology 48 : 344 ~ 354 [2001]
  • On conceptualizing and assessing social cognitive constructs in career research : A measurement guide
    Lent, R. W. Journal of Career Assessment 14 (1) : 12 ~ 35 [2006]
  • Multicultural competence, social justice, and counseling psychology : Expanding our roles
    Vera, E. M. The Counseling Psychologist 31 (3) : 253 ~ 272 [2003]
  • Kin altruism, reciprocal altruism, and the big five personality factors
    Ashton, M. C. Evolution and Human Behavior 19 (4) : 243 ~ 255 [1998]
  • Integrating social justice training into the practicum experience for psychology trainees: Starting earlier
    Burnes, T. R. Training and Education in Professional Psychology 4 (3) : 153 ~ 162 [2010]
  • Handbook for social justice in counseling psychology: Leadership, vision, and action
    Toporek, R. L. Sage : 17 ~ 34 [2006]
  • Ethical principles of psychologists and code of conduct (2002, Amended June 1, 2010)
  • Development of the SIQ
    Miller, M. J. Unpublished manuscript [2007]
  • Development and psychometric evaluation of the social justice scale (SJS)
    Torres-Harding, S. American Journal of Community Psychology 50 (1) : 77 ~ 88 [2012]
  • Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternative
    Hu, L. Structural Equation Modeling 6 : 1 ~ 55 [1998]
  • Counseling psychology trainees' social justice interest and commitment
    Miller, M. J. Journal of Counseling Psychology 58 (2) : 159 ~ 169 [2011]
  • Counseling psychology trainees' perceptions of training and commitments to social justice
    Beer, A. M. Journal of Counseling Psychology 59 (1) : 120 ~ 133 [2012]
  • Contributions of psychology to war and peace
    Christie, D. J. American Psychologist 68 (7) : 502 ~ 513 [2013]
  • College students’ social justice interest and commitment : A social-cognitive perspective
    Miller, M. J. Journal of Counseling Psychology 56 (4) : 495 ~ 507 [2009]
  • Can 28 days make a difference? A case study of Community Aid Abroad’s community leadership program
    Ollif, C. E. Australian Geographical Studies 39 : 353 ~ 364 [2001]
  • APA ethics code commentary and case illustrations
    Campbell, L. American Psychological Association [2010]
  • 2009 annual report of the American Psychological Association
    American Psychological Association American Psychologist 65 : 311 ~ 350 [2010]