'
장애유아의 가정에서의 자기결정 경험 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
7
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제어 |
자기결정 경험
|
6
|
0
|
|
장애유아,가정
|
1
|
0
|
|
계 |
|
7
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
장애유아의 가정에서의 자기결정 경험 연구' 의 참고문헌
-
특수한 학습요구를 가진 학생들의 장애유형과 성별에 따른 자기결정력과 삶의 질 비교
박성우
정서·행동장애연구 20 (3) : 181 ~ 206
[2004]
-
장애학생의 자기결정 및 교수 실제에 대한 특수교사와 부모의 인식
이숙향
특수교육저널:이론과 실천 10 (2) : 195 ~ 229
[2009]
-
장애유아의 자기결정에 대한 부모의 인식 연구
김수진
정서·행동장애연구 30 (3) : 151 ~ 176
[2014]
-
장애유아 및 학생의 자기결정 기술 촉진
김성애
제17차 한국시각장애학술대회 자료집
[2001]
-
자폐범주성 장애유아의 자기결정 경험
김수진
특수교육재활과학연구 54 (1) : 19 ~ 38
[2015]
-
박사
-
박사
-
부모참여 여부가 경도발달장애 청소년의 자기결정력과 문제해결력에 미치는 효과
김수진
정대영
정서·행동장애연구 25 (4) : 253 ~ 274
[2009]
-
부모의 양육태도와 경도정신지체아동의 자기결정력과의 관계
황경열
한국동서정신과학회지 8 (2) : 151 ~ 163
[2005]
-
부모양육태도에 따른 정신지체아동의 자기결정능력
-
-
발달지체유아의 자기결정에 관련된 자신의 행동에 대한 특수교사와 발달지체유아 어머니의 인식
방명애
유아특수교육연구 9 (1) : 181 ~ 195
[2009]
-
-
경도정신지체학생들의 배치형태에 따른 자기결정력과 삶의 질 비교
김용욱
특수교육저널:이론과 실천 8 (4) : 679 ~ 697
[2007]
-
경도 정신지체인의 고용상태와 거주형태에 따른 자기결정력과 삶의 질 비교
박성우
특수교육학연구 38 (3) : 259 ~ 281
[2003]
-
가족탄력성, 자기결정성, 진로결정 몰입의 구조적 관계 분석
이지혜
한국가정과교육학회지 23 (4) : 19 ~ 34
[2011]
-
가족체제 유형에 따른 자기결정성 분석
이정원
교육종합연구 8 (3) : 289 ~ 303
[2010]
-
Understanding self-determination and families of young children with disabilities in home environment
-
The relationship between self-determination, quality of life and life satisfaction for adults with mental retardation
Wehmeyer, M. L.
Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities 33 (1) : 3 ~ 12
[1998]
-
Selfdetermination across the life span: Independence and choice for people with disabilities
Doll, B.
Paul H. Brookes : 63 ~ 88
[1996]
-
Self-determination and positive adult outcome : A follow up study of youth with mental retardation or learning disabilities
-
Self-determination across the lifespan: Independence and choice for people with disabilities
-
Self-Determination: Instructional and Assessmemt Strategies
-
Promoting self-determination in young children with disabilities : The critical role of families
-
Promoting self-determination in early elementary school : Teaching self-regulated problem-solving and goal-setting skills
Palmer, S. B.
Remedial and Special Education 24 (2) : 115 ~ 126
[2003]
-
Perceptions of classroom environment, locus of control and academic attributions of adolescents with and without cognitive disabilities
Wehmeyer, M. L.
Career Development for Exceptional Individuals 19 (1) : 15 ~ 30
[1996]
-
Parent practices in facilitating self-determination skills : The influences of culture, socioeconomic status, and children’s special education status
Zhang, D.
Research & Practice for Persons with Severe Disabilities 30 (3) : 154 ~ 162
[2005]
-
Living with support in a home in the community : Predictors of behavioral development and household and community activity
Felce, D.
Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews 7 (2) : 75 ~ 83
[2001]
-
How to promote self-determination for young children with disabilities : Evidenced-based strategies for early childhood practitioners and families
-
From theory to practice : A contextual framework for understanding self-determination in early childhood environments
Erwin, E. J.
Infants and Young Children 16 (1) : 77 ~ 87
[2003]
-
Fostering self-determination is a developmental task
Sands, D. J.
Journal of Special Education 30 (1) : 58 ~ 76
[1996]
-
Factors influencing the selfdetermination of transition-age youth with high incidence disabilities
Pierson, M. R.
Career Development for Exceptional Individuals 31 (2) : 115 ~ 125
[2008]
-
Examining individual and ecological predictors of the self-determination of students with disabilities
-
Evaluating a multicomponent program for enhancing the self-determination of youth with disabilities
Abery, B
Intervention in School and Clinic 30 (3) : 170 ~ 179
[1995]
-
Effects of choice making on the serious problem behaviors of students with severe handicaps
Dyer, K.
Journal of Applied Behavior Analysis 23 (4) : 515 ~ 524
[1990]
-
Ecological approaches to self management : The case of diabetes
Fisher, E. B.
American Journal of Public Health 95 (9) : 1523 ~ 1535
[2005]
-
Adult outcomes for students with cognitive disabilities three years after high school : The impact of self-determination
Wehmeyer, M. L.
Education and Training in Developmental Disabilities 38 (2) : 131 ~ 144
[2003]
-
A model for parent-teacher collaboration to promote self-determination in young children with disabilities
Lee, S.
Teaching Exceptional Children 38 (3) : 36 ~ 41
[2006]
'
장애유아의 가정에서의 자기결정 경험 연구'
의 유사주제(
) 논문