중소기업 CSR에 대한 소비자 기대불일치가 기업 이미지와 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구

' 중소기업 CSR에 대한 소비자 기대불일치가 기업 이미지와 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공학, 공업일반
  • corporate image
  • corporate social responsibility
  • expectancydisconfirmation
  • purchase intention
  • 구매의도
  • 기대불일치
  • 기업의 사회적 책임
  • 기업이미지
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,687 0

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' 중소기업 CSR에 대한 소비자 기대불일치가 기업 이미지와 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 중소기업의 사회책임경영(CSR)이 경영활동과 기업성과에 미치는 영향
    신진교 조정일 중소기업연구 33 (1) : 103 ~ 119 [2011]
  • 중소기업의 사회적 책임에 관한 연구 : 기업규모 및 이해관계자의 영향을 중심으로
    황호찬 중소기업연구 29 (2) : 229 ~ 244 [2007]
  • 중소기업의 CSR 프로세스와 그 성공사례에 관한 연구
    강유리 박철 중소기업연구 34 (2) : 1 ~ 21 [2012]
  • 사회적 기업의 제품 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김은정 한국산업정보학회논문지 17 (1) : 105 ~ 115 [2012]
  • 기업의 사회적 책임활동이 기업이미지 및 성과에 미치는 영향
    성현선 서비스경영학회지 11 (2) : 25 ~ 47 [2010]
  • 기업의 사회적 책임(CSR) 활동이 소비자 인식에 미치는 영향 : 기업의 규모 및 NGO와의 파트너십 구축 여부를 중심으로
    김정모 한양대학교 대학원 [2013]
  • 기업의 사회적 책임(CSR) 유형이 기업평판, 사회적 연결감 및 구매의도에 미치는 영향 : 대학생의 실증연구
    서구원 광고학연구 19 (4) : 149 ~ 163 [2008]
  • 기대불일치이론과 계획행동이론에 따른 관광 이벤트에 대한지역주민의 행동의도 및 지지도 이해
    윤설민 호텔경영학연구 24 (1) : 127 ~ 145 [2015]
  • 기대-불일치이론에 근거한 골프이용객의 이용만족과 재방문의도간의 구조적 관계
    권웅 한국사회체육학회지 43 (43) : 371 ~ 383 [2011]
  • Value Orientations and Consumer Expectations of Corporate Social Responsibility
    U. Golob Journal of Marketing Communications 14 (2) : 83 ~ 96 [2008]
  • The effects of corporate social responsibility and price on consumer responses
    Mohr, L. A. Journal of Consumer Affairs 39 (1) : 121 ~ 147 [2005]
  • The effect of corporate social responsibility on customer donations to corporate-supported nonprofits
    Lichtenstein, D. R. Journal of Marketing 68 (4) : 16 ~ 32 [2004]
  • The Pyramid of Corporate Social Responsibility : Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders
    A. B. Carroll Business Horizons 34 (4) : 39 ~ 48 [1991]
  • The Influence of Firm Behavior on Purchase Intention : Do Consumers Really Care about Business Ethics?
    E. H. Creyer Journal of Consumer Marketing 14 : 421 ~ 432 [1997]
  • The Effects of Corporation’s CSR Types toward Consumer Purchase Intention
    Y. M. Mo Jeon-Ju University GraduateSchool [2015]
  • The Effects of CSR Management on Financial Performance in Small & Middle Enterprises Environment of Korea
    Y. S. Kang Hansung University [2011]
  • Social Responsibilities of the Businessman
    H. R. Bowen New York, Harper &Row [1953]
  • Small Firm Environment Ethics : How Deep Do They Go?
    F. Tilley Business Ethics : A European Review 9 (1) : 31 ~ 41 [2000]
  • Service Marketing Integrating Customer Focus Across the Firm
    Zeithaml, Valarie A. McGraw-Hill [2003]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. Irwin McGraw-Hill [1997]
  • SEMs and the Fallacy of Formalizing CSR
    Y. Fassin Business Ethics : A European Review 17 (4) : 364 ~ 378 [2008]
  • SCM 통합요인이 가시성과 기업성과에 미치는 영향에 관한 실증연구
    김은정 한국산업정보학회논문지 15 (1) : 59 ~ 72 [2010]
  • Responsibility and Social Capital: The World of Small and Medium Size Enterprise
    C. Southweel Palgrave Macmillan : 96 ~ 111 [2004]
  • Multivariate Data Analysis
    J. E. Hair Prentice Hall Inc [1998]
  • Investigating the Impact of Firm Size on Small Business Social Responsibility : A Critical Review
    J. Lepoutre Journal of Business Ethics 67 (3) : 257 ~ 273 [2006]
  • ISO 26000 이행이 기업이미지 및 구매의도에 미치는 영향 : 7대 핵심주제와 지속가능성보고서를 중심으로
    최성보 상품학연구 32 (4) : 113 ~ 130 [2014]
  • Formal vs Informal CSR Strategies : Evidence from Italina Micro, Small, Medium-Sized, and Large Firms
    A. Russo Journal of Business Ethics 85 : 339 ~ 353 [2009]
  • Economic Drivers of Corporate Responsibility Activities
    F. Amalric Journal of Corporate Citizenship 20 : 27 ~ 38 [2005]
  • Doing Better at Doing Good : When, Why and How Consumers Respond to Corporate Social Initiatives
    C. B. Bhattacharya California Management Review 47 (1) : 9 ~ 24 [2004]
  • Corporate social responsibility and marketing: An integrative framework
    I. Maignan Academy of Marketing Science Journal : 3 ~ 19 [2004]
  • Corporate citizenship as a marketing instrument-Concepts, evidence and research directions
    Maignan I. European Journal of Marketing 35 (3) : 451 ~ 484 [2001]
  • Corporate Social Responsibility, Practices, Corporate Identity, and Purchase Intention: A Dual Process Model
    David Journal of Public Relations Research 17 (3) : 291 ~ 313 [2005]
  • Corporate Social Responsibility and SMEs
    KODIT [2007]
  • Corporate Social Responsibility and Marketing; An Integrative Framework
    Maignan I. Journal of the Academy of Marketing Science 32 (1) : 3 ~ 19 [2004]
  • Corporate Social Responsibility and Consumer’s Attributions and Brand Evaluations in a Product-Harm Crisis
    J. Klein International Journal of Research in Marketing 21 (3) : 203 ~ 217 [2004]
  • Corporate Social Performance Revisited
    D. J. Wood Academy of Management Review 16 (4) : 691 ~ 718 [1991]
  • Consumer Behavior
    Engel, F. Dryden Press [1990]
  • CSR and Customer Loyalty : The Roles of Trust, Customer Identification with the Company and Satisfaction
    P. Martinez International Journal of Hospitality 35 : 89 ~ 99 [2013]
  • An Empirical Study of the Effects of Corporate Social Responsibility Fitness of Small and Medium Enterprise on Corporate Reputation and Purchase, Intention
    J. W. Kim Journal of the Korea Industrial Information Systems Research 15 (5) : 247 ~ 257 [2010]
  • A comparison of current models of consumer satisfaction/dissatisfaction
    Erevelles, S. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction, and complaining Behavior 5 (1) : 104 ~ 114 [1992]
  • A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance
    A. B. Carroll The Academy of Management Review 4 (4) : 497 ~ 505 [1979]
  • A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions
    Olover, R.L. Journal of Marketing Research 17 (4) : 460 ~ 469 [1980]