외식업체 직원들의 이직의도 수준에 따른 임파워먼트 및 동일시가 고객이 지각하는 가치에 미치는 영향

논문상세정보
' 외식업체 직원들의 이직의도 수준에 따른 임파워먼트 및 동일시가 고객이 지각하는 가치에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • customer value
  • empowerment
  • foodservice industry
  • identification
  • matchingstudy
  • turn over intention
  • 고객가치
  • 동일시
  • 매칭연구
  • 외식산업
  • 이직의도
  • 임파워먼트
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
13,663 1

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' 외식업체 직원들의 이직의도 수준에 따른 임파워먼트 및 동일시가 고객이 지각하는 가치에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔직원들의 임파워먼트 유형이 직무만족과 이직의도에 미치는 영향
    임재문 호텔리조트연구 9 (2) : 23 ~ 38 [2010]
  • 호텔 직원의 직장 내 동호회 활동몰입이 참여정도, 조직동일시, 이직의도간의 구조적 관계에 미치는 영향
    이명현 호텔경영학연구 21 (5) : 21 ~ 40 [2012]
  • 호텔 종사원의 임파워먼트가 조직시민행동에 미치는 영향 : 호텔경영형태의 조절효과를 중심으로
    허용강 호텔관광연구 16 (2) : 187 ~ 211 [2014]
  • 호텔 종사원의 심리적 임파워먼트, 자기효능감, 친사회적 서비스 행동, 시장성과에 관한 연구 : 서울소재 호텔 종사원을 중심으로
    김일상 한성대학교 [2015]
  • 호텔 서비스 접점 직원의 심리적 임파워먼트, 자기효능감, 심리적 주인의식과 친사회적 서비스 행동 간의 구조적 관계에 대한 연구
    김륜현 호텔관광연구 16 (2) : 288 ~ 308 [2014]
  • 한식로하스의 지각 된 가치가 고객만족 및 고객충성도에 미치는 영향: 일본 관광객을 중심으로
    임미라 한국콘텐츠학회논문지 3 (5) : 472 ~ 484 [2013]
  • 특1급호텔 식음료 종사자의 LMX(리더-멤버 교환관계)질이 임파워먼트, 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향
    변재우 호텔경영학연구 21 (6) : 39 ~ 60 [2012]
  • 직무특성과 사회적 지원이 호텔종사자의 조직몰입과 심리적 임파워먼트 및 서비스 품질에 미치는 영향
    최영숙 호서대학교 [2013]
  • 종사원의 심리적 임파워먼트가 직무만족과 조직시민행동 및 이직의도와의 관계: 상장과 비상장여행사 비교 중심으로
    양재영 호텔관광연구 15 (1) : 299 ~ 316 [2013]
  • 외식업체 직원의 직무만족이 서비스품질, 고객만족 및 고객충성도에 미치는 영향
    김기진 변광인 호텔경영학연구 22 (4) : 93 ~ 110 [2013]
  • 외식업체 종사자들의 임파워먼트가 직무만족과 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구
    이종호 한국조리학회지 18 (5) : 113 ~ 128 [2012]
  • 박사
  • 서비스이익사슬 모형을 적용한 외식업의 구조적 관계와 경영전략에관한 연구: 직원과 고객을 중심으로
    김기진 한국조리학회지 18 (5) : 63 ~ 79 [2012]
  • 리조트호텔 조직구성원의 임파워먼트가 직무만족과이직의도에 미치는 영향
    심상화 관광연구저널 24 (3) : 237 ~ 260 [2010]
  • 내부마케팅과 고객지향성의 관계에 있어 조직동일시의 매개효과 - 국내 카지노 업체를 중심으로 -
    강형철 관광연구 28 (1) : 113 ~ 134 [2013]
  • customer value: the next source of competitive advantage
    Woodruff R. B. Journal of the Academy of Marketing Service 25 (2) : 139 ~ 153 [1997]
  • Work and/or fun, Measuring hedonic and utilitarian shopping value
    Babin, B. J. Journal of Consumer Research 20 (4) : 644 ~ 656 [1994]
  • Understanding the Bond of Identification : an Investigation of It’s Correlates among Art Museum Members
    Bhattacharya, C. B. Journal of Marketing 59 (4) : 46 ~ 57 [1995]
  • The role of leaders in internal marketing
    Wiekse, J. Journal of Marketing 73 (1) : 123 ~ 145 [2009]
  • The role of job challenge and organizational identification in enhancing creative behavior among employees in the workplace
    Carmeli, A. Journal of Creative Behavior 41 (2) : 75 ~ 90 [2007]
  • The multiplicative interaction effects of job involvement and organizational commitment on the turnover intentions of full- and part-time employees
    Martin, T. N. Journal of Vocational Behavior 46 (3) : 310 ~ 331 [1995]
  • The measurement and antecedents of affective, normative and continuance commitment to the organization
    Allen Allen, N. J. Meyer Journal of Occupational Psychology 63 (1) : 1 ~ 18 [1990]
  • The empowerment of service workers: What, how, and when
    Bowen, D. E. Sloan Management Review 33 (1) : 31 ~ 39 [1992]
  • The Experience of Work
    Cook J. D. Academic Press [1981]
  • Social Identity and the Service–Profit Chain
    Homburg, C. Journal of Marketing 73 (1) : 38 ~ 54 [2009]
  • Social Identity Theory and Organization
    Ashforth, E. B. Academy of Management Review 14 (1) : 20 ~ 39 [1989]
  • Service Quality: New direction in theory and practice
  • Service Management
    Norman, R. John Wiley & Sons : 89 ~ [1984]
  • Self-categorisation, commitment to the group and group self-esteem as related but distinct aspects of social identity
    Ellemers, N. European Journal of Social Psychology 29 (1) : 371 ~ 389 [1999]
  • Selected determinants of consumer satisfaction and complaint reports
    Bearden, W. O. Journal of Marketing Research 20 (1) : 21 ~ 28 [1983]
  • Relationships of Organizational Justice and Organizational Identification: The Mediating Effects of Perceived Organizational Support in Hong Kong
    Cheung, M. F. Y. Asia Pacific Business Review 14 (2) : 213 ~ 231 [2008]
  • Relationships between organizational justice, identification with organization and work unit, and group-related outcomes
    Olkkonen, M. E. Organizational Behavior and Human Decision Processes 100 (2) : 202 ~ 215 [2006]
  • Putting the service profit chain to work
    Heskett, J. L. Harvard Business Review 72 (2) : 164 ~ 174 [1994]
  • Principles of Marketing (12th ed.)
    Kotler, P. Prentice Hall [2008]
  • Power and politics in organizations
    Bacharach, S. B. Jossey-Bass [1980]
  • Organizational image and member identification
    Dutton, J. E. Administrative Science Quarterly 39 (2) : 239 ~ 263 [1994]
  • Multiple dimensions of organizational identifi cation and commitment as predictors of turnover intentions and psychological well-being
    Harris, G. E. Canadian Journal of Behavioural Science 37 (3) : 159 ~ 169 [2005]
  • Marketing Anderson services
    Berry, L. L. The Free Press [1991]
  • Market Orientation: The Construct, Research Propositions and Managerial Implications
    Jaworski, B. J. Journal of Marketing 54 (3) : 1 ~ 18 [1990]
  • Managing Business to Business Customer Relationships Following Key Contact Employee Turnover in a Vendor Firm
    Bendapudi, N. Journal of Marketing 66 (1) : 83 ~ 101 [2002]
  • Loyal From Day One: Biodata, Organizational Identification, and Turnover Among Newcomers
    Mael, F. Personnel Psychology 48 (2) : 309 ~ 332 [1995]
  • Internal service quality and the psychological work environment : An empirical analysis of conceptual interrelations
    Edvardsson, B. Service Industries Journal 17 (2) : 252 ~ 263 [1997]
  • Internal Marketing and Organizational Behavior: A Partnership in Developing Customer-conscious Employees at Every Level
    George, W. R. Journal of Business Research 20 (1) : 63 ~ 70 [1990]
  • Have Unions Turned the Corner? New Evidence on Recent Trends in Union Recognition in UK Firms
    Blanden, J. British Journal of Industrial Relations 44 (1) : 169 ~ 190 [2006]
  • Effects of service provider attitudes and employment status on citizenship behaviors and customers' attitudes and loyalty behavior
    Payne, S. C. Journal of Applied Psychology 91 (2) : 365 ~ 378 [2006]
  • Delegation and employee work outcomes: An examination of the cultural context of mediating processes in China
    Chen, Z. X. Academy of Management Journal 50 (1) : 226 ~ 238 [2007]
  • Customer value, overall satisfaction, end-user loyalty, and market performance in detail intensive industries
    Spiteri, J. M. Industrial Marketing Management 33 (8) : 675 ~ 687 [2004]
  • Creating Customer Value. The Path to Sustainable Competitive Advantage
    Naumann, E. Thomson Executive Press [1995]
  • Corridors of Influence in the Dissemination of Customer-Oriented Strategy to Customer Contact Service Employees
    Hartline, M. D. Journal of Marketing 64 (2) : 35 ~ 50 [2000]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value A Means End Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1988]
  • Boundary role ambiguity: Facets, determinants, impact
    Singh, J. Journal of Marketing 57 (4) : 11 ~ 31 [1993]
  • Beliefs, Attitude, Intention, and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]
  • Applying the service profit chain in a retail environment
    Silvestro, R. International Journal of Service Industry Management 11 (3) : 244 ~ 268 [2000]
  • Appling srvice profit chain model to the Korean restaurant industry
    Kim, G. J International Journal of Hospitality Management 36 (1) : 1 ~ 13 [2014]
  • Antecedents and Purchase Consequences of Customer Participation in Smaill Group Brand Communities
    Bagozzi, R. P. International Journal of Research in Marketing 23 (1) : 45 ~ 61 [2006]