항공사 승무원의 조직경력성장이 직무착근도, 브랜드 시민행동, 발언행동에 미치는 영향

논문상세정보
' 항공사 승무원의 조직경력성장이 직무착근도, 브랜드 시민행동, 발언행동에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • brandcitizenshipbehavior
  • job embeddedness
  • organizational career growth
  • voice behavior
  • 발언행동
  • 브랜드 시민행동
  • 조직경력성장
  • 직무착근도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 항공사 승무원의 조직경력성장이 직무착근도, 브랜드 시민행동, 발언행동에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔리어의 핵심 이직의도 억제요인에 관한 메타분석 : Hedges-Olkin 효과크기 모형의 적용
    오희균 호텔경영학연구 23 (6) : 209 ~ 235 [2014]
  • 항공사 종사원의 직무착근도가 직무만족, 조직몰입 및 이직의도에 미치는 영향
    이민순 한국콘텐츠학회 논문지 10 (10) : 418 ~ 428 [2010]
  • 항공사 승무원이 갖춰야 할 역량이나 자질, 직업선택의 동기 및 근무혜택에 대한 만족도 연구
    김영미 호텔관광연구 10 (1) : 70 ~ 91 [2008]
  • 항공사 브랜드 태도와 구매의도에 영향을 주는 요인들에 관한 연구
    이소진 세종대학교 [2008]
  • 항공사 객실승무원의 지식공유와 경력개발, 직무역량, 사회적 역량 간의구조적 관계
    김화연 관광연구저널 29 (1) : 93 ~ 110 [2015]
  • 항공사 객실승무원의 임파워먼트와 조직몰입, 이직의도 연구
    이영희 한국항공경영학회지 3 (1) : 65 ~ 83 [2005]
  • 항공사 객실승무원의 감정노동이 소진 및 이직의도에 미치는 영향
    황승미 호텔경영학연구 21 (2) : 277 ~ 294 [2012]
  • 한국판 경력성장척도 타당화
    정선화 고려대학교 [2014]
  • 풀 서비스 레스토랑 종사자의 체면민감성이 직무열의, 직무소진 및이직의도에 미치는 영향
    오서경 호텔경영학연구 23 (3) : 61 ~ 81 [2014]
  • 박사
  • 직무배태성이 조직 잔류에 미치는 영향에 관한 연구
    류정란 부산대학교 [2004]
  • 직무배태성이 병원조직구성원의 이직의도와 조직시민행동에 미치는 영향 : 성격요인의 조절효과를 중심으로
    김재희 경성대학교 [2010]
  • 인구동향조사
  • 이벤트업 여성종사자의 직무스트레스가 직무만족과 이직의도에 미치는 영향
    서유영 경기대학교 [2007]
  • 이벤트 종업원들의 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구-직무착근도(job embeddedness)를 중심으로-
    김성필 한국항공경영학회지 6 (1) : 27 ~ 44 [2008]
  • 사회과학 조사방법론
    채서일 서울비앰엔북스 [1990]
  • 비서직 종사자의 조직 내 경력개발경험에 관한 현상학적 연구
    오지현 비서학논총 22 (3) : 109 ~ 134 [2013]
  • 기업의 이력개발의 당면과제와 전개방향
    최종태 경영논집 34 (3) : 35 ~ 59 [1997]
  • 경력관련 변수와 조직몰입의 분석: 경력 단계와 경력 경로와의 관계
    장은미 경영학연구 26 (2) : 271 ~ 286 [1997]
  • Why workers still identify with organizations
    Rousseau, D. Journal of Organizational Behavior 19 : 217 ~ 233 [1998]
  • Why people stay: using job embeddeness to predict voluntary turnover
    Mitchell, T. R. Academy of Management Journal 44 (6) : 1102 ~ 1121 [2001]
  • Voice and cooperative behavior as contrasting forms of contextual performance: Evidence of differential relationships with big five personality characteristics and cognitive ability
    LePine, J. A. Journal of Applied Psychology 86 (2) : 326 ~ 336 [2001]
  • Voice and Silence in Organizations: History Review and Current Conceptualizations
    Greenberg, M. S. Emerald Group [2009]
  • Turnover overstated, The functional taxonomy
    Dalton, D, R. Academy of Management Review 7 : 117 ~ 123 [1982]
  • The structure of career growth and its impact on employees’ turnover intention
    Weng, Q. Industrial Engineering and Management 14 (1) : 14 ~ 21 [2009]
  • The role of p erceived organizational support and supportive human resource practices in the turnover process
    Allen, D. G. Journal of Management 29 : 99 ~ 118 [2003]
  • The effect of job embeddedness on organizational citizenship, job performance, volitional absences and voluntary turnover
    Lee, T. W. Academy of Management Journal 47 (5) : 711 ~ 722 [2004]
  • The Path with the Heart: Creating the Authentic Career
    Svejenova, S. Journal of Management Studies 42 (5) : 947 ~ 974 [2005]
  • Taking charge at work: Extrarole efforts to initiative workplace change
    Morrison, E. W. Academy of Management Journal 42 : 403 ~ 419 [1999]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Predictors of relationship quality and loyalty in the chain restaurant industry
    Hyun, S. Cornell Hospitality Quarterly 51 (2) : 251 ~ 267 [2010]
  • Predictors of objective and subjective career success: A meta analysis
    Ng, T. W. H. Personnel Psychology 58 (2) : 367 ~ 408 [2005]
  • Predicting exit, voice, loyalty, and neglect
    Withey, M. J. Administrative Science Quarterly 34 : 521 ~ 539 [1989]
  • Perceived organizational support:A review of the literature
    Rhoades, L. Journal of Applied Psychology 87 (4) : 698 ~ 714 [2002]
  • Perceived organi-zational support
    Eisenberger, R. Journal of Apply Psychology 71 (3) : 500 ~ 507 [1986]
  • Organizations: A Micro/Macro Approach
    Daft, R.L. Scott, Foresman [1986]
  • Organizational career growth, affective occupational commitment and turnover intentions
    Weng, Q. Journal of Vocational Behavior 80 (2) : 256 ~ 265 [2012]
  • Organizational Citizenship Behavior, The Good Soldier Syndrome
    Organ, D. W. Lexington Books [1988]
  • Nurse turnover as reasoned action : Development of a process model
    Prestholdt, P. H. Journal of Applied Psychology 72 (2) : 221 ~ 227 [1987]
  • Motivation through the design of work, Test of a theory
    Hackman, J. R. Organizational Behavior and Human Performance 16 : 250 ~ 279 [1976]
  • Manufacturing advantage
    Appelbaum, E. ILR Press [2000]
  • Human resource practices, job embeddedness and intention to quit
    Bergiel, E. B. Management Research News 32 (3) : 205 ~ 219 [2009]
  • How to turn employees into brand ambassadors?: A Conceptualization of Antecedents of Employees' Brand Citizenship Behavior and the Mediating Role of Organizational Identification
    Meier, L. Communication Studies Faculty of Behavioral Sciences : 6 ~ 49 [2014]
  • Helping and voice extra-role behaviors : Evidence of construct and predictive validity
    Van Dyne, L. Academy of Management Journal 41 : 108 ~ 119 [1998]
  • Give the team something back. Developing and implementing staff development programmers
    Coates, M. Professional Nurse 8 (10) : 651 ~ 654 [1992]
  • Exchange and Power in Social Life
    Blau, P. M. Wiley [1964]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Evaluating employee compensation
    Kanungo, R. N. California Management Review : 23 ~ 29 [1988]
  • Employee silence on critical work issue: The cross level effects of procedural justice climate
    Tangirala, S. Personnel Psychology 61 (1) : 37 ~ 68 [2008]
  • Effects of human resource systems on manufacturing performance and turnover
    Arthur, J. Academy of Management Journal 37 (4) : 670 ~ 687 [1994]
  • Driving fear out of the workplace; How to overcome the invisible barriers to quality, productivity, and innovation
    Ryan, K. D. Jossey-Bass [1991]
  • Do organizational socialization tactics influence newcomer Embeddedness and Turnover?
    Allen, D. G. Journal of Management 32 (2) : 237 ~ 256 [2006]
  • Development of a Global Measure of Job Embeddedness and Integration Into a Traditional Model of Voluntary Turnover
    Crossley, C. D. Journal of Applied Psychology 92 (4) : 1031 ~ 1042 [2007]
  • Conceptualizing employee silence and voice as multidimensional constructs
    Van Dyne, L. Journal of Management Studies 40 : 1359 ~ 1392 [2003]
  • Commitment in the workplace: Toward a general model
    Meyer, J. P. Human Resource Management Review 11 : 299 ~ 326 [2001]
  • Career growth: A model and methods for change times
    Guterman, M. International Journal of Career Management 3 (1) : 3 ~ 7 [1991]
  • Building Brand Commitment : A Behavioral Approach to Internal Brand Management
    Burmann, C. Journal of Brand Management 12 (4) : 279 ~ 300 [2005]
  • Behavioral commitment among the automobile workers in South Korea
    Kim, S. W. Human Resource Management Review 9 (4) : 419 ~ 451 [1999]
  • Assessing organizational commitment in a developing country: Pakistan – A case study
    Alvi, H. L. Human Relations 40 : 267 ~ 280 [1987]
  • Another Look at the Relationship between Performance and Voluntary Turnover
    Williams, C. R. Academy of Management Journal 37 : 269 ~ 298 [1994]
  • An organizational-level analysis of voluntary and involuntary turnover
    Shaw, J. D. Academy of Management Journal 41 : 511 ~ 525 [1998]
  • An exploratory study of employee silence : issues that employees don’t communicate upward and why
    Milliken, F. J. Journal of Management Studies 40 : 1453 ~ 1476 [2003]
  • AHP를 활용한 항공사 교육훈련프로그램의 우선순위에 관한 연구: 항공사 관리직급을 대상으로
    김상범 호텔경영학연구 21 (1) : 209 ~ 220 [2012]
  • A Kano-CKM model for customer knowledge discovery
    Chen, Y. H. Total Quality Management 17 (5) : 589 ~ 608 [2006]