호텔 조리사들의 아열대 채소 구매의도 및 구전에 관한 연구

논문상세정보
' 호텔 조리사들의 아열대 채소 구매의도 및 구전에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 식품과 식료
  • hotelchef
  • purchase intention
  • subtropical vegetable
  • trust
  • word of mouth
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,250 0

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' 호텔 조리사들의 아열대 채소 구매의도 및 구전에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 푸드 코디네이트학
    황지희 도서출판효일 : 3 ~ 11 [2002]
  • 패스트푸드점의 가치, 고객만족, 신뢰 및 전환비용이 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    변경숙 관광연구 22 (2) : 37 ~ 58 [2007]
  • 패스트 푸드점 이용고객의 지각된 가치가고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향 - 외식관여도 수준에 따른 차이 -
    이선령 한국조리학회지 19 (3) : 18 ~ 32 [2013]
  • 패밀리 레스토랑 메뉴 품질이 고객 만족, 신뢰, 재방문 의도에 미치는 영향
    이승익 한국조리학회지 15 (1) : 16 ~ 29 [2009]
  • 테이블코디네이터
    오경화 교문사 : 5 ~ 23 [2004]
  • 커피전문점의 지각된 가치와 재방문의도 간 관계에서 신뢰의 매개효과
    인성호 관광연구저널 27 (2) : 381 ~ 396 [2013]
  • 지각된 품질요인이 고객충성도에 미치는 영향: PB와 NB간의 차이분석
    예종석 전소연 유통연구 15 (2) : 1 ~ 34 [2010]
  • 지각된 와인의 가치가 고객만족,신뢰,재구매의도에 미치는 영향
    김석지 김석환 김의근 외식경영연구 11 (2) : 221 ~ 241 [2008]
  • 지각된 가격 수준에 따른 지각된품질과 가치의 영향력 차이
    김현철 기업경영연구 21 (3) : 35 ~ 56 [2014]
  • 전남지역에서 신뢰, 지식, 낙관성, 위험과 편익이 유전자 변형 음식에 대한 태도에 미치는 효과 측정
    강종헌 한국식생활문화학회지 23 (4) : 421 ~ 426 [2008]
  • 저가항공사의 지각된 가치, 만족도, 신뢰, 그리고 행동의도 간 영향관계 연구 - 감정적․금전적 가치의 역할을 중심으로 -
    김지희 관광연구 27 (4) : 161 ~ 179 [2012]
  • 웰빙 라이프스타일이 친환경 식자재에 대한 가치지각 및 구매행동에 미치는 영향
    김민 외식경영연구 12 (4) : 85 ~ 106 [2009]
  • 외식프랜차이즈 가맹본부의 마케팅 믹스가 관계품질, 몰입, 그리고 장기지향성에 미치는 영향에 관한 연구
    우종필 한규철 상품학연구 28 (6) : 29 ~ 41 [2010]
  • 외식업체의 효율적인 식자재 관리와 구매방법이 경영성과에 미치는 영향
    조은혜 한국조리학회지 20 (4) : 296 ~ 309 [2014]
  • 온라인 오픈마켓에서 신뢰와 가격 프리미엄의 관계
    주재훈 한정희 경영학연구 37 (4) : 723 ~ 749 [2008]
  • 아열대채소의 국내 생산⋅유통 및 국내거주 외국인 소비 실태
    김성용 식품유통연구 30 (3) : 29 ~ 54 [2013]
  • 베이커리 크리스마스 마케팅 커뮤니케이션이 신뢰, 구매의도에 미치는 영향 : 뚜레쥬르와 파리바게뜨 광고를 중심으로
    서경화 한국조리학회지 19 (3) : 57 ~ 72 [2013]
  • 로컬푸드의 소비자 인식과 쇼핑동기가 구매행동에 미치는 영향 : 완주로컬푸드를 중심으로
    이보순 한국조리학회지 20 (4) : 193 ~ 209 [2014]
  • 기후변화 대응 열대아열대 채소 보급 및 활용방안 심포지엄 자료집
    국립원예특작과학원 온난화대응농업연구센터자료집 : 7 ~ 35 [2011]
  • 국내 외식업체의 신뢰, 선호도, 이용의도의 영향관계에 관한 스타마케팅 인식 집단 간 차이분석
    권점옥 Tourism Research 38 (4) : 1 ~ 20 [2013]
  • 국내 거주 외국인의 아열대채소에 대한 구매의향 분석
    최선우 농업경영.정책연구 40 (3) : 767 ~ 785 [2013]
  • 구전정보 발신자와 수신자의 전문성이 구전정보에 대한 태도에 미치는 영향: 유대강도의 조절역할
    윤한성 마케팅관리연구 16 (2) : 83 ~ 112 [2011]
  • Word of Mouth Advertising. A Review of the Literature
    Arndt J Advertising Research Foundation Inc [1967]
  • Why organic food in Germany is a merit good
    Mann S Food Policy 28 (5) : 459 ~ 469 [2003]
  • Two structural equaztion model
    Fornell C Journal of Marketing Research 19 (4) : 440 ~ 453 [1982]
  • The measurement of word-of-mouth communication and an investigation of service quality and customer commitment as potential antecedents
    Harrison W Journal of Service Research 4 (1) : 60 ~ 75 [2001]
  • The effect of trust and interdependence on relationship commitment
    Geyskens I International Journal of Research in Marketing 13 (4) : 303 ~ 317 [1996]
  • The effect of the customer value and trust by relational benefit of food service business to the customer satisfaction and positive word-ofmouth intention
    Lee HY Journal of Korea Institute for Industry& Economics 2 (1) : 63 ~ [2010]
  • The commitmenttrust theory of relationship marketing
    Morgan RM Journal of Marketing 58 (3) : 20 ~ 39 [1994]
  • Study on the influence of the agricultural product brand image on the brand trust and the brand loyalty
    Kang SP Danguk University [2013]
  • Study on the effects of the delayed cost and the service quality of the airline corporation on the trust, the satisfaction of the customers, the image, and the intention of the behavior : centered around the comparison between FSC and LCC
    Kim ST Kyonggi University [2013]
  • SNS 특성에 의한 패션제품 소비자태도가 구매의도 및 온라인구전에 미치는 영향
    오미현 한국패션디자인학회지 14 (1) : 101 ~ 120 [2014]
  • Relationship orientation on repurchase intention and word of mouth on reservation channel
    Lee ES Journal of Korea Tourism and Hospitality Research 5 (1) : 189 ~ 204 [2003]
  • Personal influence, the part played by people in the flow of mass communications
    Katz E New Brunswick [2009]
  • Perceived value, satisfaction and loyalty of TV travel product shopping:Involvement as a moderator
    Chen CF Tourism management 29 (6) : 1166 ~ 1171 [2008]
  • Marketing: Strategic Foundation
    Busch P Richard D. Irwin, Inc [1985]
  • Factors influencing the purchase of organic food
    Back JY Chungang University [2012]
  • Factors affecting trust in market relationship
    Moorman C Journal of Marketing 58 (3) : 20 ~ 39 [1993]
  • Effects of prior knowledge and experience and phase of the choice process on consumer decision process : A protocol analysis
    Bettman R Journal of Consumer Research 7 (3) : 234 ~ 248 [1980]
  • Consumer perceptions of price quality and value a means-end model and synthesis of evidence
    Zeithaml VA Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1988]
  • Consumer attitudes and purchase intentions in relation to organic foods in Taiwan:moderating effects of food-related personality traits
    Chen M Food Quality and Preference 18 (7) : 1008 ~ 1021 [2007]
  • Consumer Behavior
    Engel JF The Dryden Press, Inc [1978]
  • Capture and communicate value in the pricing of service
    Berry LL Sloan Management Review 38 (4) : 41 ~ 51 [1996]
  • An outlook for consumption and cultivated acreage of subtropical vegetables
    Lee HJ Gyeongsang University [2014]
  • An influence of customers' perceptions of visual merchandizing on their behaviors
    Yun YS Honam University [2009]
  • An examination of the relationship between trust, commitment and relationship quality
    Amy W International Journal of Retail & Distribution Management 30 (1) : 34 ~ 50 [2001]
  • A survey research on production marketing and consumers' purchasing behavior of subtropical vegetable
    Choi SW Gyeongsang University [2013]
  • A study on the effect of well-being life style perceived wine value on trust, customer satisfaction
    Son JK Tourism Research 24 (6) : 213 ~ 229 [2009]
  • A study of hotel imported materials
    Jin YH Tourism Research 9 : 51 ~ 79 [1995]
  • A structural analysis of value, quality, and price perceptions of business and leisure travelers
    Kashyap R Journal of Travel Research August 39 (1) : 45 ~ 51 [2000]