디지털 게임 효과음의 실재감이 사용자 경험과 뇌 반응 특성에 미치는 영향

논문상세정보
' 디지털 게임 효과음의 실재감이 사용자 경험과 뇌 반응 특성에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • arousal
  • eeg
  • flow
  • game sound
  • identification
  • presence
  • r-manova
  • 각성
  • 게임 효과음
  • 동일시
  • 몰입
  • 반복측정 다변량 분산 분석
  • 실재감
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 디지털 게임 효과음의 실재감이 사용자 경험과 뇌 반응 특성에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 최대하운동 후 스포츠마사지가 뇌파변화에 미치는 영향
    이상호 한국체육과학회지 17 (1) : 527 ~ 535 [2008]
  • 초등학생이 좋아하는 만화영화 캐릭터의 특성 및동일화 갈망에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    정용국 한국언론학보 53 (6) : 262 ~ 286 [2009]
  • 청소년의 온라인 게임 이용효과에 미치는 영향요인 분석
    조영기 사이버커뮤니케이션학보 26 (4) : 151 ~ 193 [2009]
  • 중학생의 여가스포츠활동 참여가 사회성발달에 미치는 영향
    이현구 순천향대학교 교육대학원 [2001]
  • 좋아하는 텔레비전 등장인물들의 특성에 대한 시청자들의 반응: 의사사회와 동일화 현상을 통한 연구
    박응기 한국언론학보 47 (1) : 7 ~ 190 [2003]
  • 박사
  • 음악적 자극부여가 수영선수의 시합 전 뇌파변화에 미치는 영향
    이근철 코칭능력개발지 15 (3) : 13 ~ 21 [2013]
  • 영상음향의 사운드디자인설계가 커뮤니케이션 효과에 미치는 영향 -TV광고음향을 뇌 지수 분석기법으로-
    유회종 방송공학회 논문지 13 (5) : 602 ~ 611 [2008]
  • 실재감요인과 만족감요인이 몰입에 미치는 영향에 관한 연구
    이종호(Jong-Ho Lee) 조진완 한국전자거래학회 심포지움 및 기타간행물 : 87 ~ 106 [2008]
  • 성역할 고정관념 및 특성이 기혼여성의 취업에 따르는 적응문제에 미치는 영향: 저소득층의 경우
    정진경 한국사회심리학회지 8 : 169 ~ 184 [1989]
  • 산업 및 조직: 인터넷 사용 시의 flow 경험과 전자상거래를 통한 구매의도와의 관계모형 개발
    김명소 한국심리학회지 : 산업 및 조직 12 (1) : 197 ~ 225 [1999]
  • 비디오게임 입력기의 사실성이 이용자의 맵핑, 공간 현존감, 각성과 정서에 미치는 영향: 1인칭 슈팅 비디오게임을 중심으로
    김옥태 한국언론학보 54 (5) : 227 ~ 253 [2010]
  • 반복사운드 활용이 게임 유저의 몰입에 미치는 영향 분석
    김완석 한국콘텐츠학회 논문지 10 (3) : 149 ~ 156 [2010]
  • 리액티브-인터페이스설계와 청각정보
    김상식 디자인학연구 : 123 ~ 132 [1997]
  • 광고배경음악 장르와 성별에 따른 경로모형 검증: 발라드 음악을 중심으로
    김재영 언론과학연구 6 (1) : 43 ~ 74 [2006]
  • 게임의 음향요소가 플레이 중 사용자의 스트레스에 미치는 영향
    최문기 한국컴퓨터게임학회논문지 (21) : 25 ~ 32 [2010]
  • The structural characteristics of video games : A psycho-structural analysis
    Wood, R. T. Cyber Psychology & Behavior 7 (1) : 1 ~ 10 [2004]
  • The role of presence in the experience of electronic games
    Tamborini, R. Lawrence Erlbaum Associates Publishers : 225 ~ 240 [2006]
  • The emotion probe : Studies of motivation and attention
    Lang, P. J. American psychologist 50 (5) : 372 ~ 385 [1995]
  • The effects of technological advancement and violent content in video games on players’ feelings of presence, involvement, physiological arousal, and aggression
    Ivory, J. D Journal of Communication 57 (3) : 532 ~ 555 [2007]
  • The effects of sound and colour on responses to a computer game
    Wolfson, S. Interacting with computers 13 (2) : 183 ~ 192 [2000]
  • The effect of background music and background noise on the task performance of introverts and extraverts
    Cassidy, G. Psychology of Music 35 (3) : 517 ~ 537 [2007]
  • The central role of the prefrontal cortex in directing attention to novel events
    Daffner, K. R. Brain 123 (5) : 927 ~ 939 [2000]
  • Technology as experience
    McCarthy, J. Interactions 11 (5) : 42 ~ 43 [2004]
  • Strategy for integrating gender analysis and actions into the work of WHO
  • Social learning theory of aggression
    Bandura, A. Journal of communication 28 (3) : 12 ~ 29 [1978]
  • Sex differences in the recall of affective experiences
    Seidlitz, L. Journal of Personality and Social Psychology 74 : 262 ~ 271 [1998]
  • Sex differences in self-confidence : The effects of taskcompletion and of comparison to competent others
    Lenney, E Personality and Social Psychology Bulletin 8 : 74 ~ 80 [1982]
  • Sex differences in cognitive abilities
    Halpern, D. F. Lawrence Erlbaum, Associates, Inc. Publishers [2000]
  • Responses to depression and their effects on the duration of depressive episodes
    Nolen-Hoeksema, S. Journal of abnormal psychology 100 (4) : 569 ~ 582 [1991]
  • Responding to the Screen: Reception and reaction processes
    Zillmann, D. Erlbaum : 103 ~ 134 [1991]
  • Psychophysiological measurement and meaning: Cognitive and emotional processing of media
    Potter, R. F. Routledge [2012]
  • Psychoanalysis, film, and television
    Flitterman-Lewis, S. Channels of discourse, reassembled 2 : 203 ~ 246 [1987]
  • Play and Intrinsic Rewards
    Csikszentmihalyi, M. Journal of humanistic psychology 15 (3) : 41 ~ 63 [1977]
  • MD: The female brain
    Brizendine, L. Morgan Road Books [2006]
  • Immersion, engagement and presence
    McMahan, A. The video game theory reader 11 (3) : 67 ~ 86 [2003]
  • How people treat computers, television, and new media like real people and places
    Reeves, B. CSLI Publications and Cambridge university press [1996]
  • Hemispherically lateralized EEG as a response to television commercials
    Rothschild, M. L. Journal of Consumer Research 15 : 185 ~ 198 [1988]
  • HDTV 프레젠스 미디어의 해석
    김영용 커뮤니케이션북스 [2003]
  • General difference in information processing strategies : An empirical test of the selectivity model in advertising response
    Darley, G. Journal of Advertising 24 (1) : 41 ~ 56 [1995]
  • Gender differences in negative affect and well-being : The case for emotional intensity
    Fujita, F. Journal of Personality and Social Psychology 61 : 427 ~ 434 [1991]
  • Evaluating user experience in games
    Takatalo, J. Springer London : 23 ~ 46 [2010]
  • EEG(뇌파) 실험을 기반한 3DTV 시각피로도 연구
    문남미(Moon Nammee) 이국세 한국방송공학회 학술발표대회 논문집 : 258 ~ 259 [2011]
  • Defining identification : A theoretical look at the identification of audiences with media characters
    Cohen, J. Mass Communication & Society 4 (3) : 245 ~ 264 [2001]
  • Attention to television : Alpha power and its relationship to image motion and emotional content
    Simons, R. Media Psychology 5 (3) : 283 ~ 301 [2003]
  • At the heart of it all : The concept of presence [On-Line]
    Lombard, M. Online Journal of Computer-Mediated Communication 3 (2) [1997]
  • Assessment of computer game as a psychological stressor
    Sharma, R. Indian journal of physiology and pharmacology 50 (4) : 367 ~ 374 [2006]
  • A survey method for assessing perceptions of a game: The consumer playtest in game design
    Davis, J. P. Game Studies 5 (1) [2005]
  • 3D 입체영상 게임의 사용자경험 실험연구: 실재감, 각성, 기억, 뇌 활동패턴
    노기영 사이버커뮤니케이션학보 31 (2) : 45 ~ 83 [2014]
  • 3D 입체 영상의 효과 :영화'아바타'의 실재감, 동일시 그리고 즐거움
    금희조 한국언론학보 54 (4) : 27 ~ 48 [2010]
  • 3D TV 시청환경에서 선정적 영상이 실재감과 각성, 성적 태도에 미치는 영향
    김효선 한국콘텐츠학회 논문지 13 (2) : 198 ~ 210 [2013]
  • 2차원 슈팅 게임에서의 타격감에 대한 실험적 분석
    서진석 한국컴퓨터정보학회논문지 15 (2) : 75 ~ 81 [2010]