전자상거래 지원 인프라로서의 물류 서비스 품질 요인 및 고객 만족도에 관한 연구

' 전자상거래 지원 인프라로서의 물류 서비스 품질 요인 및 고객 만족도에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • distributionservice
  • loyalty
  • satisfaction
  • service quality
  • structural equation model
  • 구조 방정식 모형
  • 만족도
  • 물류서비스
  • 서비스 품질
  • 충성도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,718 0

0.0%

' 전자상거래 지원 인프라로서의 물류 서비스 품질 요인 및 고객 만족도에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 박사
  • 전자상거래에서 물류서비스품질과 고객만족에 대한 연구
    박광태 이민호 Asia Pacific Journal of Information Systems 12 (4) : 237 ~ 253 [2002]
  • 일본 인터넷 쇼핑몰의 물류서비스 품질에 관한 실증연구
    김영성 무역학회지 36 (3) : 269 ~ 294 [2011]
  • 인터넷 쇼핑몰의 물류 서비스 품질과 관계지향성이 고객만족과 고객충성도에 미치는 영향
    유일 Journal of Information Technology Application & Management 14 (2) : 129 ~ 149 [2007]
  • 인지된 물류역량이 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    이재율 물류학회지 19 (1) : 153 ~ 173 [2009]
  • 서비스 상황요인이 서비스품질, 서비스가치, 고객만족과재구매 의도에 미치는 영향
    박종오 서비스경영학회지 8 (1) : 79 ~ 110 [2007]
  • 서비스 고객화가 고객만족 및 재구매 의도에 미치는 영향-우체국 맞춤형우편서비스 마케팅 활성화를 중심으로
    김형준 경영경제연구 30 (2) : 55 ~ 78 [2008]
  • 물류 서비스 품질과 관계지향성이 공급사슬성과에 미치는 영향 -3PL기업의 물류배송품질을 중심으로
    박이숙 품질경영학회지 37 (3) : 102 ~ 122 [2009]
  • 물류 서비스 품질과 고객만족 영향요인
    문장실 한국경영연구논문집 15 (1) : 32 ~ 45 [2008]
  • 국내외 물류산업통계
  • 경제활동별 GDP 및 GNI
  • ‘서비스 품질-고객만족’ 관계에서의 심리적 메커니즘 고찰
    박종철 소비자학연구 22 (2) : 179 ~ 202 [2011]
  • Una teora conductual de sistemas del desarrollo
    Novark, Gary. Revista Mexicana de Anlisis de la Conducta 1 (2) : 181 ~ 196 [1994]
  • The effects of information availability on logistics integra
    Gustin, C. M. Journal of Business Logistics 16 (1) : 1 ~ 12 [1995]
  • The Chain of Effects from Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance : The Role of Brand Loyalty
    Chaudhuri, Arjun Journal of marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • Supply Chain Logistics Management
    Bowersox, Donald J McGraw Hill [2002]
  • Service quality: New directions in theory and practice : 72 ~ 94
  • SERVPERF versus SERVQUAL : Reconciling Performance-Based and Perceptions-Minus-Expectations Measurement of Service Quality
    Cronin, Joseph Jr Journal of Marketing 58 (1) : 125 ~ 131 [1992]
  • Logistics research methods : employing structural equation modeling to test for construct validity
    Garver, Michael S. Journal of business logistics 20 (1) : 33 ~ 46 [1999]
  • Leading edge logistics competetive positioning for the 1990s: comprehensive research on logistics organization strategy and behavior in North America
    Bowersox, Donald J Council of Logistics Management [1989]
  • Evaluating Service Encounters:The Effects of Physical Surroundings and Employee Responses
    Bitner, Mary Jo. Journal of Marketing 54 (2) : 69 ~ 82 [1990]
  • Establishing customer service strategies within the marketing mix
    Sterling, Jay U. Journal of business Logistics 8 (1) : 53 ~ 65 [1987]
  • Customer service as an element of the marketing mix : the evaluation of a descriptive model of customer service
    Zinszer, Paul Harvey. Ohio State University. [1976]
  • Customer Service and Distribution Strategy
    Christopher M. P. Associated Business Press : 32 ~ 34 [1992]
  • Consumer evaluations of new technology-based self-service options : An investigation of alternative models of service quality
    Dabholkar, Pratibha A. International Journal of Research in Marketing 13 (1) : 29 ~ 51 [1996]
  • Communication and Control Processes in the Delivery of Service Quality
    Zeithaml Valarie A. Journal of Marketing 52 (2) : 35 ~ 48 [1988]
  • Cognitive, Affective, and Attribute Bases of the Satisfaction Response
    Oliver, Richard L. Journal of Consumer Research 20 (3) : 418 ~ 431 [1993]
  • Brand equity : the halo effect measure
    Leuthesser, Lance. European Journal of Marketing 29 (4) : 57 ~ 66 [1995]
  • An Investigation into the Determinants of Customer Satisfaction
    Churchill, Gilbert A. Journal of Marketing Research 19 (4) : 491 ~ 504 [1982]
  • Alternative scales for measuring service quality : a comparative assessment based on psychometric and diagnostic criteria
    Parasuraman A Journal of Retailing 52 : 2 ~ 22 [1994]
  • A structural analysis of the effectiveness of buying firms' strategies to improve supplier performance
    Krause, Daniel R. Decision Sciences 31 (1) : 33 ~ 55 [2000]
  • A National Customer Satisfaction Barometer:The Swedish Experience
    Fornell, C. Journal of Marketing 56 (1) : 1 ~ 21 [1992]
  • A Model of Distributor Firm and Manufacturer Firm Working Partnerships
    Anderson, James C. Journal of Marketing 54 (1) : 42 ~ 58 [1990]
  • A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions
    Oliver, Ricard A. Journal of Marketing Research 27 (2) : 460 ~ 469 [1980]