연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
유아교사의 개인특성과 유아교육기관 특성이 유아교육기관의 질에 미치는 영향: 유아교실의 질을 향상시키기 위한 조건
박창현
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
박창현
주제어
earlychildhoodeducationandcare
quality of classroom
Teacher
보육
유아교사
유아교육
질
참고문헌( 56)
유사주제 논문( 1,685)
유아교사 996건
유아교육 335건
teacher 269건
보육 61건
질 16건
earlychildhoodeducationandcare 8건
인용/피인용
유아교사의 개인특성과 유아교육기관 특성이 유아교육 ...
' 유아교사의 개인특성과 유아교육기관 특성이 유아교육기관의 질에 미치는 영향: 유아교실의 질을 향상시키기 위한 조건' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
earlychildhoodeducationandcare
quality of classroom
teacher
보육
유아교사
유아교육
질
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,691
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
earlychildhoodeducationandcar ...
9
0
0.0%
quality of classroom
1
0
0.0%
teacher
270
0
0.0%
보육
62
0
0.0%
유아교사
997
0
0.0%
유아교육
336
0
0.0%
질
17
0
0.0%
계
1,692
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 유아교사의 개인특성과 유아교육기관 특성이 유아교육기관의 질에 미치는 영향: 유아교실의 질을 향상시키기 위한 조건'
의 참고문헌
학습공동체로서의 작은 학교 운동에 관한 연구 분석
이정훈
초등교육연구 16 (1) : 23 ~ 44
[2003]
유치원, 어린이집 운영 실태 비교 및 요구분석
김은설
[2014]
유치원 교육 공교육화를 위한 단계적 발전 방안 연구
나정
[1996]
유치원 교육 공교육화
나정
양서원
[1996]
유아교육프로그램평가척도
이기숙
이은해
창지사
[1996]
유아교육의 교육체제 확립 방안에 관한 기초연구
나정
[1997]
유아교육의 공교육 체제 확립 방안 연구
나정
[1997]
유아교육기관장의 운영능력, 유아교사의 역량, 교육과정 실행 간의 구조적 관계
박창현
유아교육학논집 16 (3) : 245 ~ 270
[2012]
유아교육기관, 교사 및 유아집단 특성에 따른 교사-유아 상호작용 수준 분석
박창현
한국보육지원학회지 8 (6) : 99 ~ 125
[2012]
유아교육기관 인정제 모형
이기숙
이화여자대학교 사범대학 교육과학연구소
[2002]
박사
유아교육과정 실행과 영향 변인 간의 구조적 관계
박창현
박창현
중앙대학교
[2012]
영유아보육․교육에서의 공공성의 의미 탐색
김희연
생태유아교육연구 12 (4) : 215 ~ 243
[2013]
영유아교사 양성체제의 정비
조형숙
2004년도 중앙유아교육학회 연차학술대회 : 10 ~ 36
[2004]
영아보육질 제고를 위한 평가도구 개발 및 활용방안
이미화
[2014]
보육의 공공성 강화를 위한 정책방안
백선희
[2011]
보육교사 자격취득 국가고시 전환 추진 (2015. 1. 27)
당정
한겨레
누리과정 운영시간에 관한 쟁점 및 과제
최은영
인문학논총 36 : 459 ~ 484
[2014]
국가 교육과정 개정과 학교 교육의 질
황규호
교육과정연구 31 (3) : 27 ~ 52
[2013]
교육과정 실행 주체로서의 유치원 교사의 역할과 전문성
염지숙
유아교육학논집 15 (6) : 295 ~ 310
[2011]
교사의 상호작용 유형과 영유아발달과의 관계
이윤경
서원대학교 교육연구소 21 (1) : 199 ~ 2145
[2002]
교사-유아의 상호작용과 보육교사 변인 간의 관계
이숙자
한국보육학회지 11 (1) : 1 ~ 18
[2011]
‘5세 누리과정’ 운영 현황 및 개선방안
김은설
[2012]
Within and beyond the classroom door : Assessing quality in child care centers
Phillips, D.
Early Childhood Research Quarterly 15 (4) : 475 ~ 496
[2000]
Who cares for America's children? Child care policy for the 1990s
Hayes, C. D.
National Academies Press
[1990]
The quest for quality: Promising innovations for early childhood programs
Wesley, P. W.
Brookes
[2010]
The production of quality in child care centers : Another look
Blau, D.
Applied Development Science 4 (3) : 136 ~ 148
[2000]
The prediction of process quality from structural features of child care
Phillipsen, L. C.
Early Childhood Research Quarterly 12 (3) : 281 ~ 303
[1997]
The pre-k debates: Current controversies & issues
Burchinal, M.
Brookes Publishing : 73 ~ 77
[2011]
Teacher characteristic sand effective teaching in child care : Findings from the National Child Care Staffing Study
Howes, C.
Child &Youth Care Forum 21 (6) : 399 ~ 414
[1992]
Success outcomes of full day kindergarten : More positive behavior and increased achievement in the years after
Cryan, J. R.
Early Childhood Research Quarterly 7 (2) : 187 ~ 203
[1992]
Study: Full-day kindergarten boosts academic performance
Viadero, D.
Education Weekly 21 (31) : 14 ~
[2002]
Starting Strong: Curricula and pedagogies in early childhood education and care, Five curriculum outlines
OECD
Directorate for Education
[2011]
Starting Strong Ⅲ: A quality for early childhood education and care
OECD
OECD
[2012]
Revised literature overview for the 7th meeting of the network on early childhood education and care
Litjens, I.
OECD
[2010]
Quality and early childhood education and care : A policy initiative for the 21st century
Ishimine, K.
International Journal of Child Care and Education Policy 4 (2) : 67 ~ 80
[2010]
Pathways to effective teaching
Howes, C.
Early Childhood Research Quarterly 18 (1) : 104 ~ 120
[2003]
Parent-caregiver communication and quality of care in diverse child care settings
Glauzvini, Alisa S.
Early Childhood Research Quarterly 9 (2) : 207 ~ 222
[1994]
Measurement of quality in childcare centers
Scarr, S.
Early Childhood Research Quarterly 9 (2) : 131 ~ 151
[1994]
From neurons to neighborhoods: The science of early childhood development
Shonkoff, J. P.
National Academy Press
[2000]
Fragile lives, shattered dreams: A report on implementation of preschool education in New Jersey's Abbott districts
Barnett, W. S.
National Institute for Early Education Research, Rutgers University
[2001]
Early child care : The known and the unknown
Vandell, D.
Merrill-Palmer Quarterly 50 (3) : 387 ~ 414
[2004]
Eager to learn: Educating our preschoolers
Bowman, B. T.
National Academies Press
[2001]
Does training matter? A meta-analysis and review of caregiver training studies
Fukkink, R. G.
Early Childhood Research Quarterly 22 (3) : 294 ~ 311
[2007]
Critical issues in early childhood professional development
Tout, K. M.
Paul H. Brookes Publishing Co : 77 ~ 110
[2005]
Critical issues in early childhood professional development
Tout, T. M.
Brookes Publishing : 77 ~ 110
[2006]
Classroom Assessment Scoring System (CLASS)
Pianta, R.
Brookes, Inc
[2008]
Children's educational needs and community capacity in the Abbott Districts
Barnett, W. S.
Center for Early Education, Rutgers University
[1999]
Caring Environments: Program quality in California's publicly funded child development programs
Love, J. M.
RMC Research
[1992]
Caregiver training and classroom quality in child care centers
Burchinal, M.
Applied Developmental Science 6 (1) : 2 ~ 11
[2002]
Can rating pre-K programs predict children's learning?
Sabol, T. J.
Science 341 (6148) : 845 ~ 846
[2013]
Better Teachers, Better Preschools: Student Achievement Linked to Teacher Qualifications
Barnett, W. S.
National Institute for Early Educational Research
[2003]
Are teachers' education, major, and credentials related to classroom quality and children's academic gains in pre-kindergarten classrooms
Early, D. M.
Early Childhood Research Quarterly 25 (4) : 177 ~ 193
[2006]
All-day kindergarten
Clark, P. A.
Childhood Education 76 (4) : 228 ~ 231
[2000]
2013 유아교육정책의 성과와 과제
최은영
[2013]
2012 혁신유치원 운영기본 계획
경기도 교육청
[2012]
2011 보육정책의 성과와 과제
서문희
[2011]
' 유아교사의 개인특성과 유아교육기관 특성이 유아교육기관의 질에 미치는 영향: 유아교실의 질을 향상시키기 위한 조건'
의 유사주제(
) 논문