유아교사의 개인특성과 유아교육기관 특성이 유아교육기관의 질에 미치는 영향: 유아교실의 질을 향상시키기 위한 조건

박창현 2015년
' 유아교사의 개인특성과 유아교육기관 특성이 유아교육기관의 질에 미치는 영향: 유아교실의 질을 향상시키기 위한 조건' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • earlychildhoodeducationandcare
  • quality of classroom
  • teacher
  • 보육
  • 유아교사
  • 유아교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,691 0

0.0%

' 유아교사의 개인특성과 유아교육기관 특성이 유아교육기관의 질에 미치는 영향: 유아교실의 질을 향상시키기 위한 조건' 의 참고문헌

  • 유치원, 어린이집 운영 실태 비교 및 요구분석
    김은설 [2014]
  • 유치원 교육 공교육화를 위한 단계적 발전 방안 연구
    나정 [1996]
  • 유치원 교육 공교육화
    나정 양서원 [1996]
  • 유아교육프로그램평가척도
    이기숙 이은해 창지사 [1996]
  • 유아교육의 교육체제 확립 방안에 관한 기초연구
    나정 [1997]
  • 유아교육의 공교육 체제 확립 방안 연구
    나정 [1997]
  • 유아교육기관장의 운영능력, 유아교사의 역량, 교육과정 실행 간의 구조적 관계
    박창현 유아교육학논집 16 (3) : 245 ~ 270 [2012]
  • 유아교육기관, 교사 및 유아집단 특성에 따른 교사-유아 상호작용 수준 분석
    박창현 한국보육지원학회지 8 (6) : 99 ~ 125 [2012]
  • 유아교육기관 인정제 모형
    이기숙 이화여자대학교 사범대학 교육과학연구소 [2002]
  • 박사
  • 영유아보육․교육에서의 공공성의 의미 탐색
    김희연 생태유아교육연구 12 (4) : 215 ~ 243 [2013]
  • 영유아교사 양성체제의 정비
    조형숙 2004년도 중앙유아교육학회 연차학술대회 : 10 ~ 36 [2004]
  • 영아보육질 제고를 위한 평가도구 개발 및 활용방안
    이미화 [2014]
  • 보육의 공공성 강화를 위한 정책방안
    백선희 [2011]
  • 보육교사 자격취득 국가고시 전환 추진 (2015. 1. 27)
    당정 한겨레
  • 누리과정 운영시간에 관한 쟁점 및 과제
    최은영 인문학논총 36 : 459 ~ 484 [2014]
  • 국가 교육과정 개정과 학교 교육의 질
    황규호 교육과정연구 31 (3) : 27 ~ 52 [2013]
  • 교육과정 실행 주체로서의 유치원 교사의 역할과 전문성
    염지숙 유아교육학논집 15 (6) : 295 ~ 310 [2011]
  • 교사의 상호작용 유형과 영유아발달과의 관계
    이윤경 서원대학교 교육연구소 21 (1) : 199 ~ 2145 [2002]
  • 교사-유아의 상호작용과 보육교사 변인 간의 관계
    이숙자 한국보육학회지 11 (1) : 1 ~ 18 [2011]
  • ‘5세 누리과정’ 운영 현황 및 개선방안
    김은설 [2012]
  • Within and beyond the classroom door : Assessing quality in child care centers
    Phillips, D. Early Childhood Research Quarterly 15 (4) : 475 ~ 496 [2000]
  • Who cares for America's children? Child care policy for the 1990s
    Hayes, C. D. National Academies Press [1990]
  • The quest for quality: Promising innovations for early childhood programs
    Wesley, P. W. Brookes [2010]
  • The production of quality in child care centers : Another look
    Blau, D. Applied Development Science 4 (3) : 136 ~ 148 [2000]
  • The prediction of process quality from structural features of child care
    Phillipsen, L. C. Early Childhood Research Quarterly 12 (3) : 281 ~ 303 [1997]
  • The pre-k debates: Current controversies & issues
    Burchinal, M. Brookes Publishing : 73 ~ 77 [2011]
  • Teacher characteristic sand effective teaching in child care : Findings from the National Child Care Staffing Study
    Howes, C. Child &Youth Care Forum 21 (6) : 399 ~ 414 [1992]
  • Success outcomes of full day kindergarten : More positive behavior and increased achievement in the years after
    Cryan, J. R. Early Childhood Research Quarterly 7 (2) : 187 ~ 203 [1992]
  • Study: Full-day kindergarten boosts academic performance
    Viadero, D. Education Weekly 21 (31) : 14 ~ [2002]
  • Starting Strong: Curricula and pedagogies in early childhood education and care, Five curriculum outlines
    OECD Directorate for Education [2011]
  • Starting Strong Ⅲ: A quality for early childhood education and care
    OECD OECD [2012]
  • Revised literature overview for the 7th meeting of the network on early childhood education and care
    Litjens, I. OECD [2010]
  • Quality and early childhood education and care : A policy initiative for the 21st century
    Ishimine, K. International Journal of Child Care and Education Policy 4 (2) : 67 ~ 80 [2010]
  • Pathways to effective teaching
    Howes, C. Early Childhood Research Quarterly 18 (1) : 104 ~ 120 [2003]
  • Parent-caregiver communication and quality of care in diverse child care settings
    Glauzvini, Alisa S. Early Childhood Research Quarterly 9 (2) : 207 ~ 222 [1994]
  • Measurement of quality in childcare centers
    Scarr, S. Early Childhood Research Quarterly 9 (2) : 131 ~ 151 [1994]
  • From neurons to neighborhoods: The science of early childhood development
    Shonkoff, J. P. National Academy Press [2000]
  • Fragile lives, shattered dreams: A report on implementation of preschool education in New Jersey's Abbott districts
    Barnett, W. S. National Institute for Early Education Research, Rutgers University [2001]
  • Early child care : The known and the unknown
    Vandell, D. Merrill-Palmer Quarterly 50 (3) : 387 ~ 414 [2004]
  • Eager to learn: Educating our preschoolers
    Bowman, B. T. National Academies Press [2001]
  • Does training matter? A meta-analysis and review of caregiver training studies
    Fukkink, R. G. Early Childhood Research Quarterly 22 (3) : 294 ~ 311 [2007]
  • Critical issues in early childhood professional development
    Tout, K. M. Paul H. Brookes Publishing Co : 77 ~ 110 [2005]
  • Critical issues in early childhood professional development
    Tout, T. M. Brookes Publishing : 77 ~ 110 [2006]
  • Classroom Assessment Scoring System (CLASS)
    Pianta, R. Brookes, Inc [2008]
  • Children's educational needs and community capacity in the Abbott Districts
    Barnett, W. S. Center for Early Education, Rutgers University [1999]
  • Caring Environments: Program quality in California's publicly funded child development programs
    Love, J. M. RMC Research [1992]
  • Caregiver training and classroom quality in child care centers
    Burchinal, M. Applied Developmental Science 6 (1) : 2 ~ 11 [2002]
  • Can rating pre-K programs predict children's learning?
    Sabol, T. J. Science 341 (6148) : 845 ~ 846 [2013]
  • Better Teachers, Better Preschools: Student Achievement Linked to Teacher Qualifications
    Barnett, W. S. National Institute for Early Educational Research [2003]
  • Are teachers' education, major, and credentials related to classroom quality and children's academic gains in pre-kindergarten classrooms
    Early, D. M. Early Childhood Research Quarterly 25 (4) : 177 ~ 193 [2006]
  • All-day kindergarten
    Clark, P. A. Childhood Education 76 (4) : 228 ~ 231 [2000]
  • 2013 유아교육정책의 성과와 과제
    최은영 [2013]
  • 2012 혁신유치원 운영기본 계획
  • 2011 보육정책의 성과와 과제
    서문희 [2011]