쓰기부진 초등생의 형태소 및 철자지식을 활용한 문장쓰기 중재 효과

' 쓰기부진 초등생의 형태소 및 철자지식을 활용한 문장쓰기 중재 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • childrenwithpoororthographicknowledge
  • eojoelediting
  • grammaticalmorphemes
  • grapheme-phonemenon-correspondentwords
  • phonological rules
  • 고쳐쓰기
  • 문법형태소
  • 쓰기부진아동
  • 음운규칙
  • 자소 음소 불일치 어절
  • 철자지식
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
130 1

0.0%

' 쓰기부진 초등생의 형태소 및 철자지식을 활용한 문장쓰기 중재 효과' 의 참고문헌

  • 현대 국어 음변화 규칙의 기능 부담량
    이상억 어학연구 26 : 441 ~ 467 [1990]
  • 한글 안 가르치는 교실, 한글 모르는 교실
  • 한글 맞춤법 교육의 체계화 방안 - 문법 교육과 맞춤법 교육의 관계 정립을 위한 시론
    민현식 국어교육연구 21 (21) : 7 ~ 75 [2008]
  • 한국어읽기검사(KOLRA)
    배소영 학지사 [2015]
  • 한국 비언어 지능검사-2(K-CTONI-2)
    박혜원 마인드프레스 [2014]
  • 학습장애 이론과 실제
    김애화 학지사 [2012]
  • 학습장애 분야 국내 중재연구 고찰
    유영미 특수아동교육연구 15 (3) : 45 ~ 65 [2013]
  • 박사
  • 학습동기, 귀인성향, 학습시간과의 학업성적과의 관계 및 변인들이 후성취기대에 미치는 영향
    권형자 중앙대학교 대학원 [1992]
  • 초등학생 겹받침 오류 빈도, 유형 및 사용 양상 -6학년 일기문 자료를 중심으로-
    김명광 학습자중심교과교육연구 14 (4) : 107 ~ 126 [2014]
  • 초등학교 학생의 철자 특성 연구: 철자 발달 패턴 및 오류 유형 분석
    김애화 초등교육연구 22 (4) : 85 ~ 113 [2009]
  • 초등학교 철자부진학생과 일반학생의 철자 특성 비교 연구
    김애화 특수교육학연구 45 (1) : 203 ~ 223 [2010]
  • 초기문해 교수방법에 대한 교수자 집단 간의 이론적 경향성 및 파닉스 지식 비교 연구
    양민화 특수교육 13 (3) : 301 ~ 315 [2014]
  • 증거기반 실제를 위한국내 쓰기 학습장애 중재연구 질 분석
    이예다나 특수아동교육연구 16 (2) : 477 ~ 500 [2014]
  • 자기점검전략이 쓰기학습장애 학생의 철자쓰기능력에 미치는 효과
    백은정 학습장애연구 9 (1) : 67 ~ 88 [2012]
  • 자기교정을 활용한 철자쓰기중재가 쓰기부진학생의 철자쓰기능력에 미치는 영향
    문향은 학습장애연구 7 (3) : 123 ~ 152 [2010]
  • 읽기부진 아동의 문법형태소 사용력
    배소영 언어치료연구 21 (1) : 17 ~ 37 [2012]
  • 음운론적 유형과 형태론적 유형의 초기 철자발달
    양민화 Communication Sciences and Disorders 19 (1) : 120 ~ 131 [2014]
  • 웹기반 쓰기와 스마트 미디어를 활용한 모바일 기반 영어쓰기의 비교 연구
    김재경 한국정보기술학회논문지 10 (12) : 197 ~ 204 [2012]
  • 박사
  • 쓰기부진 학생의 철자쓰기 특성과 중재에 관한 이론적 접근
    최승숙 특수아동교육연구 12 (1) : 47 ~ 66 [2010]
  • 스마트 환경에서 매체활용 국어수업실태에 대한 학생과 교사의 인식 연구- 쓰기 수업을 중심으로 -
    장은섭 국어교육연구 54 (54) : 277 ~ 314 [2014]
  • 문자발달과정을 설명하는 범언어적인 이론과 문자간 철자발달의 비교연구 Review
    양민화 특수교육학연구 41 (3) : 163 ~ 186 [2006]
  • When to self-correct spelling words : A systematic replication
    Alber, S. R. Journal of Behavioral Education 13 (1) : 1 ~ 24 [2004]
  • The strength of children’s knowledge of the role of root morphemes in the spelling of derived words
    Deacon, D. Child Lang 32 : 375 ~ 389 [2005]
  • The role of mechanics in composing of elementary school students : A new methodalogical approach
    Graham, S. Journal of Educational Psychology 89 (1) : 170 ~ 182 [1997]
  • Structural equation modeling of relations among developmental skills and writing skills in primary and intermediate grade writers
    Abbott, R. Journal of Educational Psychology 85 : 478 ~ 508 [1993]
  • Spelling rule usage among students with learning disabilities and normally achieving students
    Bailet, L. L. Journal of Learning Disabilities 23 : 121 ~ 128 [1990]
  • Spelling development : Fine-tuning strategy-use and capitalising on the connections between words
    Devonshire, V. Learning and Instruction 20 : 361 ~ 371 [2010]
  • Spelling checkers and students with learning disabilities : performance comparisons and impact on spelling
    MacArthur, C. A. The Journal of Special Education 30 (1) : 35 ~ 57 [1996]
  • Spelling and reading development : The effect of teaching children multiple levels of representation in their orthography
    Devonshire, V. Learning and Instruction 25 : 85 ~ 94 [2013]
  • Phonological awareness and literacy skills in Korean : An examination of the unique role of body-coda units
    Kim, Y. S. Applied Psycholinguistics 28 (1) : 69 ~ 94 [2007]
  • Morphological Spelling Strategies : Developmental Stages and Processes
    Nunes, T. Developmental Psychology 33 (4) : 637 ~ 649 [1997]
  • Linguistic pattern analysis of misspellings of typically developing writers in grades 1-9. Journal of Speech, Language
    Bahr, R. H. and Hearing Research 55 : 1587 ~ 1599 [2012]
  • Leraning disabilities: Theories, diagnosis, and teaching strategies
    Lerner, J. W. HoughtonMiffin [2000]
  • Intrinsic intellectuality : Its relations to social class, intelligence, and achievement
    Llyod, J. Journal of Persnality and Social Psychology 46 : 646 ~ 654 [1984]
  • Implicit and explicit instruction of spelling rules
    Kemper, M, J. Learning and Individual Differences 22 : 639 ~ 649 [2012]
  • Graphosyllabic analysis helps adolescent struggling readers read and spell words
    Bhattacharya, A. Journal of Learning Disabilities 37 : 331 ~ 348 [2004]
  • Enhancing spelling performance in students with learning disabilities
    Nies, K. A. Journal of Behavioral Education 15 (3) : 163 ~ 170 [2006]
  • Do beez buzz? Rule-based and frequency-based knowledge in learning to spell plural-s
    Kemp, N. Child Development 74 : 63 ~ 74 [2003]
  • Cat in the hat or cat in the cap? An investigation of the developmental trajectories of phonological awareness for Korean children
    Kim, Y. S. Journal of Research in Reading 31 (4) : 359 ~ 378 [2008]
  • A synthesis of spelling and reading interventions and their effects on the spelling outcomes of students with LD
    Wanzek. K. Journal of Learning Disabilities 39 : 528 ~ 543 [2006]