영상의 후각적 생생함이 향 제시를 통한 실감향상에 미치는 효과

논문상세정보
' 영상의 후각적 생생함이 향 제시를 통한 실감향상에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • olfactory experience
  • olfactory vividness
  • reality improvement
  • scents
  • video reality
  • 실감향상
  • 영상 실감
  • 후각적 경험
  • 후각적 생생함
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 영상의 후각적 생생함이 향 제시를 통한 실감향상에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 향과 색의 어울림이 영상 실감과 몰입감에 미치는 효과
    이국희 방송공학회 논문지 19 (6) : 877 ~ 895 [2014]
  • 영상의 색온도와 향의 감성적 일치가 영상실감 향상에 미치는 효과
    이국희 한국HCI학회 논문지 10 (1) : 29 ~ 41 [2015]
  • 영상실감을 위한 후각정보에 대한 사용자 지각과 영상분류
    이국희 한국HCI학회 논문지 8 (2) : 9 ~ 19 [2013]
  • 영상실감을 위한 유사성 기반 대표냄새 사용의 제안
    이국희 감성과학 17 (1) : 39 ~ 52 [2014]
  • 시청자의 후각정보 수용 특성에 따른 영상분류와 실감증대를 위한 제안
    이국희 감성과학 16 (2) : 207 ~ 220 [2013]
  • The Effects of Progressive Levels of Interactivity and Vividness in Web Marketing Sites
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  • Television watching, leisure time physical activity, and the genetic predisposition in relation to body mass index in women and men/clinical perspective
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  • Television viewing time and reduced life expectancy: a life table analysis
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  • Stressful life events and television viewing
    Anderson, D. R. Communication Research 23 : 243 ~ 260 [1996]
  • Personalized and mobile digital TV applications
    Chorianopoulos, K. Multimedia Tools and Applications 36 : 1 ~ 10 [2008]
  • Odor intensity and color lightness are correlated sensory dimensions
    Kemp, S. E. The American Journal of Psychology 110 : 35 ~ 46 [1997]
  • Interplay of olfaction and vision in fruit foraging of spider monkeys
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  • Interactivity and vividness effects on social presence and involvement with a web-based advertisement
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  • Evolutionary radiation of visual and olfactory brain systems in primates, bats and insectivores
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  • Effects of message framing, vividness congruency and statistical framing on responses to charity advertising
    Chang, C. T. International Journal of Advertising 29 : 195 ~ 220 [2010]
  • Does watching TV make us happy?
    Frey, B. S Journal of Economic Psychology 28 : 283 ~ 313 [2007]
  • Detecting and explaining vividness effects in attitudinal judgments
    Kisielius, J. Journal of Marketing Research 21 : 54 ~ 64 [1984]
  • Cross-modal correspondence between vision and olfaction : The color of smells
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