인문,사회과학편 : 프로야구구단의 공익연계마케팅(CRM) 속성요인과 구단이미지, 모기업 이미지의 구조적 관계

' 인문,사회과학편 : 프로야구구단의 공익연계마케팅(CRM) 속성요인과 구단이미지, 모기업 이미지의 구조적 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • cause-related marketing
  • crmattributes
  • koreanprofessionalbaseballleague
  • parent company image
  • team image
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 인문,사회과학편 : 프로야구구단의 공익연계마케팅(CRM) 속성요인과 구단이미지, 모기업 이미지의 구조적 관계' 의 참고문헌

  • 프로야구단의 사회공헌활동과 구단이미지, 고객충성도와의 구조적 관계
    박준홍 한국여성체육학회지 25 (4) : 69 ~ 82 [2011]
  • 프로야구단 팀 충성도에 영향을 미치는 기업이미지에 관한 실증적 연구
    박상일 한국스포츠산업경영학회지 12 (1) : 15 ~ 25 [2007]
  • 프로야구 소비자의 인지된 사회공헌활동과 구단 이미지, 구단에 대한 태도, 재관람의도의 구조적 관계
    김기탁 한국체육학회지 50 (3) : 373 ~ 384 [2011]
  • 프로야구 구단의 사회공헌활동인식, 구단평판, 팀 충성도의 관계: 팀 동일시 수준의 조절효과
    김일광 한국체육학회지 49 (5) : 235 ~ 249 [2010]
  • 프로야구 구단의 공익연계 마케팅이 구단 이미지와 팀 충성도에 미치는 영향
    이재덕 한국스포츠산업경영학회지 10 (4) : 57 ~ 69 [2005]
  • 프로야구 구단-소비자의 사회공헌활동 적합성과 팀 동일시, 관계품질(신뢰, 몰입), 팀 충성도와의 구조적 관계
    김욱기 한국체육학회지 50 (5) : 235 ~ 250 [2011]
  • 프로스포츠구단 운영이 기업의 브랜드자산에 미치는 영향에 관한 연구
    임기태 체육과학연구 15 (3) : 69 ~ 80 [2004]
  • 프로농구단의 사회공헌활동에 대한 연고지역 주민의 태도와 팀이미지, 팀동일시, 팀충성도와의 관계
    유용상 한국체육학회지 47 (4) : 187 ~ 199 [2008]
  • 프로농구 구단-관중관계성과 구단태도, 구단이미지 그리고 모기업 브랜드자산의 구조적 관계
    김세윤 한국체육학회지 52 (3) : 267 ~ 283 [2013]
  • 지역민의 기업 연고 형태 인식과 지역 관심도에 따른 사회공헌 활동의 효과 연구
    조수영 홍보학연구 14 (2) : 145 ~ 181 [2010]
  • 스포츠용품 브랜드의 글로벌성이 공익연계마케팅을 통한 브랜드이미지 형성에 미치는 영향: 자민족 중심주의의 조절효과
    백우열 한국체육학회지 53 (3) : 371 ~ 387 [2014]
  • 스포츠용품 기업의 브랜드 글로벌성이 다차원적 공익연계마케팅을 통한 브랜드 이미지 형성에 미치는 영향
    백우열 한국스포츠학회 12 (2) : 271 ~ 283 [2014]
  • 스포츠를 통한 기업의 사회적 책임활동과 기업 및 소비자요인의 관계분석
    김민철 체육과학연구 23 (1) : 136 ~ 154 [2012]
  • 기업의 사회공헌활동 뉴스보도 유형이 기업이미지에 미치는 영향
    유지수 광고학연구 19 (2) : 43 ~ 78 [2008]
  • 기업 이미지와 공익 연계 마케팅 간 적합성이 기업과 공익 연계 마케팅에 대한 태도에 미치는 영향
    민동원 광고학연구 21 (3) : 7 ~ 25 [2010]
  • 국내 프로 농구 리그의 타이틀 스폰서십 참여에 따른 이미지 전이 효과 분석
    박찬혁 한국체육학회지 43 (3) : 505 ~ 518 [2004]
  • 공익연계 광고메시지가 소비자의 의사결정 과정에 미치는 영향-상표친숙도와 공익적 특성의 매개역할을 중심으로
    조형오 광고학연구 49 : 231 ~ 249 [2000]
  • When is honesty the best policy? The effect of stated company intent on consumer skepticism
    Forehand, M. R. Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 349 ~ 335 [2003]
  • The pyramid of corporate social responsibility : Toward the moral management of organizational stakeholders
    Caroll, A. B. Business Horizons 34 : 39 ~ 48 [1991]
  • The psychology of interpersonal relations
    Heider, F. Wiley [1958]
  • The influence of cause-related marketing on consumer choice:Does one good turn deserve another?
    Barone, M. J. Journal of the Academy of Marketing Science 28 (2) : 248 ~ 262 [2000]
  • The impact of cause-related marketing(CRM)in spectator sport
    Kim, K. Journal of Management & Organization 16 (4) : 515 ~ 527 [2010]
  • The impact of cause branding on consumer reactions to products: Does product/cause "fit" really matter?
    Hamlin, R. P. Journal of Marketing Management 20 (7/8) : 663 ~ [2004]
  • The Impact of Perceived Corporate Social Responsibility On Consumer Behavior
    Becker-Olsen, K. L. Journal of Business Research 59 : 46 ~ 53 [2005]
  • Social cognition
    Fiske, S. T. McGraw Hill Book Company [1991]
  • Selected effects of price and charitable donations
    Holmers, J. H. Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing 1 (4) : 67 ~ 83 [1993]
  • Principles of Marketing
    Kotler, P. Prentice Hall [1999]
  • On the prevalence and impact of vague quantifiers in the advertising of cause-related marketing(CRM)
    Pracejus, J. W. Journal of Advertising 32 : 19 ~ 28 [2003]
  • IPA 기법을 활용한 프로야구 구단의 사회공헌활동에 대한중요도-만족도 분석
    이정학 체육과학연구 22 (2) : 1986 ~ 1998 [2011]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of marketing Research 18 : 39 ~ 50 [1981]
  • Effects of Sport Brand-Cause Fit and Consumers' Social Involvement on Cause-Related Marketing
    백우열 한국체육과학회지 22 (5) : 679 ~ 691 [2013]
  • Consumer responses to corporate social responsibility (CSR) initiatives: examining the role of brand-cause fit in cause-related marketing
    Nan, X. Journal of Advertising 36 (2) : 63 ~ 74 [2007]
  • Consumer response to retailer use of CRM: Is more fit better?
    Barone, M. J. Journal of Retailing 83 (4) : 437 ~ 445 [2007]
  • Consumer perceptions of organizations that use cause related marketing
    Ross, J. K. Journal of the Academy of Marketing Science 20 (1) : 93 ~ 97 [1992]
  • Consumer attitudes toward cause-related marketing campaigns
    Roy, D. R. Journal of Business Research 57 : 635 ~ 640 [2003]
  • Conscience raising
    Rigney, M. Advertising Age 62 (35) : 19 ~ [1991]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity'
    Keller K. L. Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 22 [1993]
  • Company Advertising with a Social Dimension, The Role of Noneconomic Criteria
    Drumwright, M. E. Journal of Marketing 60 (2) : 71 ~ 87 [1996]
  • Charitable Programs and the Retailer : Do They Mix?
    Ellen, P. S. Journal of Retailing 76 (3) : 393 ~ 406 [2000]
  • Causes and Effects
    Cone C. L. Harvard Business Review 81 (7) : 95 ~ 101 [2003]
  • Causerelated marketing : A coalignment of marketing strategy and corporate philanthropy
    Varadarajan, P. R. The Journal of Marketing 52 (3) : 58 ~ 74 [1988]
  • Cause-related marketing : The effects of purchase quantity and firm donation amount on consumer inferences and participation intentions
    Folse, J. A. Journal of Retailing 86 (4) : 295 ~ 309 [2010]
  • Cause-related marketing
    Adkins, R. Butterworth Heinemann [2002]
  • Building Brand Image Through Event Sponsorship : The Role of Image Transfer
    Gwinner, K. P. Journal of Advertising 28 (4) : 47 ~ 57 [1999]
  • Brand sprit: How cause related marketing builds brand
    Pringle, H. John Willy & Sons [1999]
  • Attitudinal balance and cause-related marketing: An empirical application of balance theory
    Basil, Z. D. Journal of Consumer Psychology 16 (4) : 391 ~ 403 [2006]
  • Amos 18.0 구조방정식모형 분석
    김계수 한나래출판사 [2008]
  • A framework for understanding cause-related sport marketing programs
    Lachowetz, T. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship 4 (4) : 313 ~ 333 [2003]
  • 2013년 기업 사회공헌 실태조사 결과