서비스 제공자 공감능력의 영향요인과 결과요인에 관한 연구

김유경 2015년
' 서비스 제공자 공감능력의 영향요인과 결과요인에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • co-worker)
  • cognitive empathy
  • emotional empathy
  • job stress
  • self-soothing ability
  • social support(supervisor support
  • 감정적 공감
  • 동료지원)
  • 사회적 지원(상사지원
  • 인지적 공감
  • 자기위로능력
  • 직무스트레스
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,642 0

0.0%

' 서비스 제공자 공감능력의 영향요인과 결과요인에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 판매원의 인지적, 정서적 공감이 감정부조화와 친소비자 행동에미치는 영향
    김상희 마케팅연구 21 (2) : 115 ~ 147 [2006]
  • 판매원의 감정부조화와 심리적·행동적반응의 관계:감정지능과 사회적지원의 조절효과를 중심으로
    김상희 경영학연구 37 (4) : 989 ~ 1038 [2008]
  • 특급 호텔 조리사의 심리적 임파워먼트가 직무스트레스, 직무만족 및 조직몰입에 미치는 영향
    윤혜현 정효선 한천수 호텔경영학연구 18 (4) : 287 ~ 305 [2009]
  • 청소년의 대상관계수준과 공감능력간의 관계에서 자기위로능력과 지각된 사회적 지지의 매개효과
    김슬애 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 26 (2) : 503 ~ 524 [2014]
  • 박사
  • 박사
  • 외식산업 여성 종사원이 인식하는 사회적 지원과소진의 인과관계 연구 : 결혼유무의 조절효과를 중심으로
    김영중 외식경영연구 17 (3) : 77 ~ 99 [2014]
  • 아동의 인지적·정서적 공감 능력과 사회적 행동 간의 관계
    김혜리 한국심리학회지: 발달 26 (1) : 255 ~ 275 [2013]
  • 소비자행복 척도의 개발 및 타당화
    남승규 한국심리학회지: 소비자·광고 13 (3) : 403 ~ 420 [2012]
  • 사회적 지원 인식과 직무스트레스 및 조직에 대한 태도의 관계 -항공 서비스 산업에의 시사점-
    이월란 한국항공경영학회지 10 (3) : 221 ~ 242 [2012]
  • 대학의 교양강좌를 이용한 공감교육 프로그램이의사소통 및 인간관계와 치료적 요인 지각에 미치는 효과
    구자경 상담학연구 7 (1) : 11 ~ 26 [2006]
  • 대학생의 자아노출과 공감능력이 스트레스 지각정도 및 대처전략에 미치는 영향
    장해순 커뮤니케이션학 연구 21 (3) : 5 ~ 28 [2013]
  • 공감능력과 심리적 안녕감의 관계에서 친사회적 행동의매개효과
    이미화 조한익 청소년학연구 17 (11) : 139 ~ 158 [2010]
  • 개별성-관계성과 자기위로능력관계에서자의식의 조절효과
    한기연 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 15 (1) : 75 ~ 89 [2003]
  • 감정노동자의 감정부조화와 직무스트레스 관계에서 자기위로 능력의 조절 효과: 콜센터 상담원을 중심으로
    김지현 김현정 進路敎育硏究 26 (1) : 159 ~ 173 [2013]
  • personal Selling: An Interactive Approach
    Marks, R. B. Allyn and Bacon [1988]
  • Transitional Object and Their Relationship to Self-soothing Mechanism in Latency Aged children California School of Professional Psychology
    Moser, M. L [1991]
  • Toward effective counseling and psychotherapy
    Truax, C. B. Aldine [1967]
  • Toward a Further Understanding of the Relationships between Perceptions of Support and Work Attitudes
    Ng, T. W. H Group &Organization Management 33 (3) : 243 ~ 268 [2008]
  • The role of Social Support in Coping with Organizational Stress
    Beehr, T. A. Human Stress and Cognition in Organizations : An Integrated Perspective 37 : 5 ~ 398 [1985]
  • The consequences of emotional labor effects on work stress, job satisfaction, and well-being
    Pugliesi, Karen Motivation and Emotion 23 (2) : 125 ~ 154 [1999]
  • The Relations of Regulation and Emotionality to Children’s Situational Empathy-Related Responding
    Guthrie, Ivanna K. Motivation and Emotion 21 (1) : 87 ~ 108 [1997]
  • The Personality of a Top Salesperson
    Greenberg, J. Nation’s Business : 30 ~ 32 [1983]
  • The Necessary and Sufficient Condition of Therapeutic Personality Change
    Rogers, C. R. Journal of Consulting Psychology 21 : 95 ~ 103 [1957]
  • The Internet and Health Communication:Experience and Expectations
    Preece, J. Sage Publications Inc : 237 ~ 260 [2001]
  • The Interaction of Job Stress and Social Support : A Strong Inference Investigation
    Seers, A. Academy of Management Journal 26 (2) : 273 ~ 284 [1987]
  • The Elements of Counceling
    Meier, S. T. Brooks/Cole, Cengage Learning [2008]
  • The Effects of Empathy on Salesperson Effectiveness
    Dawson, JR. Psychology & Marketing 9 (4) : 297 ~ 311 [1992]
  • The 1982Interpersonal Circle : A Taxonomy for Complementarity in Human Transactions
    Kiesler, Donald J. Psychological Review 90 : 185 ~ 214 [1983]
  • Teacher job satisfaction and motivation to leave the teaching profession : Relations with school context, feeling of belonging, and emotional exhaustion
    Skaalvik, E. M. Teaching and Teacher Education 27 : 1029 ~ 1038 [2011]
  • Sympathy Reconfigured : Some Reflections on Sympathy, Empathy, and the Discovery of Values
    Black, D. M. International Journal of Psycho-Analysis 85 : 579 ~ 596 [2004]
  • Successful Communication
    Lawson, K. Wiley [2009]
  • Structural Equation Modeling in Recommended Two-Step Approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Stress, appraisal, and coping
    Lazarus, R. S. Springer Publishing Company [1984]
  • Stress Social Support, and the buffering hypothesis
    Cohen, Sheldon Psychological Bulletin 98 (2) : 310 ~ 357 [1985]
  • Sources of social support and burnout : A meta-analytic test of the conservation of resources model
    Halbesleben, J. R. B. Journal of Applied Psychology 91 (5) : 1134 ~ 1145 [2006]
  • Social support as a moderator of life stress
    Cobb, S. Psychosomatic Medicine 38 : 300 ~ 314 [1976]
  • Question-negotiation and Information Seeking in Libraries
    Taylor, R. S. College and Research Libraries 29 : 178 ~ 194 [1968]
  • Predictors of Empathy in Health Science Students
    Brown, Ted Journal of Allied Health 40 (3) : 143 ~ 149 [2011]
  • Predictive Value of the Empathy Test in Automobile Salesmanship
    Tobolski, F. P Journal of Applied Psychology 36 : 310 ~ 311 [1952]
  • Predicting Sales Success Myths and Reality
    Greenberg, J. Personnel Journal : 621 ~ 627 [1976]
  • Positive Events and social Support as Buffers of Life change Stress
    Cohen, Sheldon Journal of Applied Social Psychology 13 (2) : 99 ~ 126 [1983]
  • Personality and Salesforce Selection in the Pharmaceutical Industry
    Sager, J. K. Industrial Marketing Management 15 : 319 ~ 324 [1986]
  • Patterns of Empathy in Online Communication, Conference on Human Factors in Computing Systems
    Pfeil, U Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, San Jose, California : 919 ~ 928 [2007]
  • Moderating Effect of Social Support on the Stress-Burnout Relationship
    Etzion, D. Journal of Applied Psychology 69 (4) : 615 ~ 622 [1984]
  • Measuring individual differences in empathy : Evidence for a multidimensional approach
    Davis, M. H. Journal of Personality and Social Psychology 44 : 113 ~ 126 [1983]
  • Interpersonal communication competence: Scale development and test of a self-efficacy model
    Rubin, R. B. Paper Presented at the 77th Annual Meeting of the Speech Communication Association : 1 ~ 24 [1991]
  • Identifying Successful Salesman by Personality and Personal Characteristics
    Lamont, L. M. Journal of Marketing Research 14 : 517 ~ 529 [1977]
  • IT 부서 종사자의 정서고갈, 직무만족 및 이직의도의 관계: 조직공정성과 사회적지원의 역할
    노미진 경영학연구 43 (1) : 145 ~ 167 [2014]
  • Handbook of emotions
    Eisenberg, N. Guilford Press : 677 ~ 691 [2000]
  • Fundamentals of Selling
    Futrell, C. Richard D. Irwin [1988]
  • Empathic Listening : Reports on the Experience of Being Heard
    Myers, S. Journal of Humanistic Psychology 40 : 148 ~ 173 [2000]
  • Empathic : An Unappreciated Way of Being
    Rogers, R. The Counseling Psychologist 5 : 2 ~ 10 [1975]
  • Effects of Stressful Life Events on Individual Performance Effectiveness and Work Adjustment Process Within Organizational Settings : a Research Model
    Bhagat Academy of Management Review 8 : 660 ~ 671 [1983]
  • Effect of Race on Organizational Experiences, Job Performance Evaluations and Career Outcomes
    Grennhaus, J. H. The Academy of Management Journal 33 (1) : 64 ~ 86 [1990]
  • Development of a Self-report Measure of Soothing Receptivity
    Glassman, E. J. York University [1989]
  • Bringing Emotional Intelligence to the Workplace
  • Adaptive Selling : Conceptualization, Measurement and Monological Validity
    Spiro, R. Journal of Marketing Research 27 : 61 ~ 69 [1990]
  • A multidimensional approach to individual differences in empathy
    Davis, M. H. JSAS Catalog of Selected Document in Psychology 10 : 85 ~ 103 [1980]