기업의 사회적 책임, 무책임, 그리고 기업성과

' 기업의 사회적 책임, 무책임, 그리고 기업성과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • corporatescandals
  • corporatesocialirresponsibility(csir)
  • corporatesocialresponsibility(csr)
  • empirical study
  • firm value
  • kejiindex
  • keji지수
  • 기업가치
  • 기업의 사건 사고
  • 기업의 사회적 무책임(csir)
  • 기업의 사회적 책임 (csr)
  • 실증분석
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,534 3

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' 기업의 사회적 책임, 무책임, 그리고 기업성과' 의 참고문헌

  • 환경경영과 기업가치
    김창수 재무연구 23 (2) : 121 ~ 158 [2010]
  • 이해관계자 관점에서 본 기업의 외부적 CSR 활동과 종업원 및 주주의 이익
    김동주 인적자원관리연구 16 : 29 ~ 48 [2009]
  • 윤리경영과 기업가치 간의 관계에 관한 실증분석
    위평량 국제지역연구 10 (1) : 450 ~ 475 [2006]
  • 우리나라기업의 윤리경영이 기업가치 및 재무적성과에 미치는 영향
    오근혜 금융지식연구 10 (3) : 3 ~ 27 [2012]
  • 내생성과 다기간 문제를 고려한 기업의 사회적책임의 세부활동과 기업가치와의 관계
    이광윤 회계정보연구 30 (4) : 115 ~ 145 [2012]
  • 내생성(Endogeneity) 문제를 통제한 환경경영과 기업가치 간의 관계에 관한 연구
    박경서 재무연구 25 (2) : 293 ~ 324 [2012]
  • 기업의 환경성과와 재무성과의 관계
    박헌준 경영학연구 33 (5) : 1461 ~ 1487 [2004]
  • 기업의 사회적 책임활동이 기업 재무성과에 미치는 영향- CSR 활동의 실행동기(motive)와 몰입(commitment)의 조절효과를 중심으로 -
    천미림 경영학연구 42 (5) : 1159 ~ 1185 [2013]
  • 기업의 사회적 책임(CSR)과 재무성과와의 관계
    장지인 대한경영학회지 23 (2) : 633 ~ 648 [2010]
  • 기업의 사회적 책임 활동과 재무적 성과에 관한 통합적 고찰
    김영식 위정범 한국경영학회 통합학술대회발표논문집 : 1 ~ 38 [2010]
  • 기업의 사회적 책임 활동과 기업가치 관련성에 관한 연구
    이재목 세무회계연구 35 (35) : 27 ~ 55 [2012]
  • 기업의 사회적 책임 활동과 기업가치
    김창수 한국증권학회지 38 (4) : 507 ~ 545 [2009]
  • 기업의 사회적 성과와 재무적 성과의 관련성
    조성표 경영연구 24 (4) : 121 ~ 156 [2009]
  • 기업의 비재무적 정보가 기업 가치에 미치는 영향-회계가치 모형을 이용한 기업의 사회적책임을 중심으로-
    황호찬 회계정보연구 27 (3) : 215 ~ 236 [2009]
  • 기업규모에 따른 CSR활동과 기업가치에 대한 실증분석
    나영 회계저널 20 (5) : 125 ~ 160 [2011]
  • 기부금 지출이 기업가치에 미치는 영향 - 기업의 소유구조를 중심으로
    최원욱 경영학연구 38 (6) : 1415 ~ 1443 [2009]
  • 경제정의 지수를 통해 살펴본 기업의 사회적 성과와 경제적 성과간의 관계
    홍길표 한국학술정보 : 1 ~ 236 [2008]
  • Why would corporations behave in socially responsible ways? An institutional theory of corporate social responsibility
    Campbell, J. L. Academy of Management Review 32 (3) : 946 ~ 967 [2007]
  • When Principles Pay : Corporate Social Responsibility and the Bottom Line
    Heal, G. Columbia University Press [2008]
  • What We Know and don't Know about Corporate Social Responsibility
    Aguinis, H. Journal of Management 38 (4) : 932 ~ 968 [2012]
  • Understanding attributions of corporate social irresponsibility
    Lange, D. Academy of Management Review 37 (2) : 300 ~ 326 [2012]
  • Toward an Integrative Theory of Business and Society : A Research Strategy for Corporate Social Performance
    Swanson, D. L. Academy of Management Review 24 : 506 ~ 521 [1999]
  • The sustainability liability: Potential negative effects of ethicality on product preference
    Luchs, M. G Journal of Marketing 74 : 18 ~ 31 [2010]
  • The social responsibility of business is to increase its profits
    Friedman, M. The New York Times Magazine [1970]
  • The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stake-holders
    Carroll, A. B. Business Horizons 34 : 39 ~ 48 [1991]
  • The Stakeholder Theory of the Corporation:Concepts, Evidence, and Implications
    Donaldson, T. Academy of Management Review 20 (1) : 65 ~ 91 [1995]
  • The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility
    Kurucz, E. C. Oxford University Press : 83 ~ 112 [2008]
  • The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility
    Oosterhout, J. van. Oxford University Press : 197 ~ 223 [2008]
  • The Corporate Socal Performance-financial Performance Link
    Waddock, S. A. Strategic Management Journal 18 (4) : 303 ~ 319 [1997]
  • The Antecedents of Corporate Social and Environmental Irresponsibility
    Wu, J. Corporate Social Responsibility and Environmental Management 21 : 286 ~ 300 [2014]
  • Strategic management: A stakeholder approach
    Freeman, R. E. Prentice-Hall [2010]
  • Strategic Environmental Disclosure: Evidence from the DOE's Voluntary Greenhouse Gas Registry
    Kim, E. H. Journal of Environmental Economics and Management 61 (3) : 311 ~ 326 [2011]
  • Stakeholder Pressure on MNEs and the Transfer of Socially Irresponsible Practices to Subsidiaries
    Surroca, J. Academy of Management Journal 56 (2) : 549 ~ 572 [2013]
  • On the Determinants of Corporate Social Responsibility : International Evidence on the Financial Industry
    Chih, H. L. Journal of Business Ethics 93 (1) : 115 ~ 135 [2010]
  • Management : Competing in the New Era(5th Eds. )
    Bateman, T. S. McGraw-Hill/Irwin [2002]
  • Imitate or Differentiate? Evaluating the Validity of Corporate Social Responsibility Ratings
  • HowWell do Social Ratings Actually Measure Corporate Social Responsibility?
    Chatterji, A. K. Journal of Economics & Management Strategy 18 (1) : 125 ~ 169 [2008]
  • How corporate social re sponsibility is defined: An analysis of 37 definitions
    Dahlsrud, A. Corporate Social Responsibility and Environmental Management 15 : 1 ~ 13 [2008]
  • How Can Corporate Social Responsibility Activities Create Value for Stakeholders? A Systematic Review
    Peloza, J. Journal of the Academy of Marketing Science 39 (1) : 117 ~ 135 [2011]
  • Greenwash : Corporate Environmental Disclosure Under threat of Aaudit
    Lyon, T. P. Journal of Economics &Management Strategy 20 (1) : 3 ~ 41 [2011]
  • Global Sustainable Investment Review
    Global Sustainable Investment Alliance
  • Embedded Premium Promotion : Why it Works and How to Make it More Effective
    Arora, N. Marketing Science 26 (4) : 514 ~ 531 [2007]
  • Doing Good Deeds in Times of Need : A Strategic Perspective on Corporate Disaster Donations
    Muller, A. Strategic Management Journal 32 (9) : 911 ~ 929 [2011]
  • Does Social Performance Really Lead to Fnancial Performance? Accounting for Endogeneity
    Garcia-Castro, R. Journal of Business Ethics 92 (1) : 107 ~ 126 [2010]
  • Corporate social and financial performance ; A meta-analysis
    Orlitzky, M. Organization Studies 24 : 403 ~ 441 [2003]
  • Corporate Social Responsibility for Irresponsibility
    Kotchen, M. The B.E. Journal of Economic Analysis and Policy 12 (1) [2012]
  • Corporate Social Responsibility Reputation Effects on MBA Job Choice
  • Corporate Social Responsibility : A Critical Approach
    Freeman, R. E. Business Horizons 34 (4) : 92 ~ 99 [1991]
  • Corporate Social Performance and Stock Returns:UK Evidence from Disaggregate Measures
    Brammer, S. Financial Management 35 (3) : 97 ~ 116 [2008]
  • CSR Rating Agencies : What is their Global Impact?
    Scalet, S. Journal of Business Ethics 94 : 69 ~ 88 [2010]
  • Being good while being bad: Social responsibility and the international diversification of US firms
    Strike, V. M. Journal of International Business Studies 37 : 850 ~ 862 [2006]