게임전시회를 통한 브랜드 경험이 방문객의 트랜스포테이션, 전시회 충성도 및 구매의도에 미치는 영향

논문상세정보
' 게임전시회를 통한 브랜드 경험이 방문객의 트랜스포테이션, 전시회 충성도 및 구매의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • brand experience
  • consumer innovativeness
  • involvement
  • transportation
  • 관여도
  • 브랜드경험
  • 소비작 혁신성
  • 전시회 충성도
  • 제품 구매 의도
  • 트랜스포테이션
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,135 0

0.0%

' 게임전시회를 통한 브랜드 경험이 방문객의 트랜스포테이션, 전시회 충성도 및 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 확장된 기술수용 모델을 적용한 스마트폰 외식정보서비스 사용자의 수용태도에 관한 연구
    김용일 호텔경영학연구 23 (5) : 275 ~ 289 [2014]
  • 호텔기업 브랜드 개성에 따른 고객 브랜드 평가 및 충성도와의 관계 연구
    박정하 호텔관광연구 8 (3) : 213 ~ 224 [2006]
  • 키오스크 서비스 이용자의 지각된 관계혜택이 만족과 충성도에 미치는 영향: 소비자 혁신성과 합리성의 조절효과를 중심으로
    정성광 마케팅관리연구 18 (2) : 47 ~ 72 [2013]
  • 컨벤션의 이미지, 지각된 서비스질, 관여도, 지각된 가치가 고객만족과 고객충성도에 미치는 영향
    이미란 주현식 관광레저연구 17 (2) : 61 ~ 78 [2005]
  • 컨벤션센터 브랜드 경험이 브랜드 애착과 구전의도 및재방문의도에 미치는 영향: 고객 관여도의 조절 효과
    황진수 호텔경영학연구 23 (4) : 113 ~ 127 [2014]
  • 컨벤션목적지 브랜드경험이 장소애착성 및 충성도에 미치는 영향
    김기현 호텔경영학연구 23 (2) : 151 ~ 166 [2014]
  • 증강현실 콘텐츠 기반 수업이 학업성취, 학습흥미, 몰입에 미치는 효과
    노경희 한국콘텐츠학회 논문지 10 (2) : 1 ~ 13 [2010]
  • 제품관여도에 의한 와인시장세분화
    정유경 한국식생활문화학회지 21 (6) : 614 ~ 622 [2006]
  • 전시회 참관객의 참가 동기에 따른 시장세분화 연구: 2011 서울모터쇼를 중심으로
    김대관 관광레저연구 25 (3) : 271 ~ 287 [2013]
  • 전시컨벤션 인터넷 광고에 대한 태도에 따른 참가 만족도 및 충성도에 미치는 영향
    전영주 무역전시연구 7 (1) : 71 ~ 87 [2012]
  • 인터넷 패션쇼핑몰에서 소비자혁신성, 쇼핑몰속성, 소비자만족이 충성도에 미치는 영향
    박신영 한국의류학회지 34 (5) : 765 ~ 774 [2010]
  • 신제품 수용에 미치는 소비자의 혁신성과조절초점의 효과연구
    이병관 조은현 광고학연구 20 (1) : 121 ~ 137 [2009]
  • 소비자의 인터넷쇼핑 행동에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    박재진 광고학연구 15 (3) : 289 ~ 315 [2004]
  • 소비자의 기능적, 쾌락적 및 사회적 혁신성이 구매의도에 미치는 영향: 지각된 사용성과 성능의 매개효과
    유순근 마케팅관리연구 17 (3) : 45 ~ 68 [2012]
  • 브랜드의 총체적 체험이 소비자-브랜드의 정서적 유대관계에 미치는 영향
    이지은 아시아마케팅저널 12 (2) : 53 ~ 81 [2010]
  • 브랜드 경험, 브랜드 애착, 브랜드 충성도의 관계 - 커피전문점을 중심으로 -
    김영국 관광학연구 36 (8) : 249 ~ 267 [2012]
  • 몰입형 게임화에 따른 효과적 체험마케팅 연구 - 번트 슈미트(Bernd Schmitt)의 5가지 전략적 체험모듈을 중심으로 -
    강아영 디지털디자인학연구 13 (3) : 687 ~ 695 [2013]
  • 모터쇼 관람객의 이용과 충족에 관한 연구 : 2008 부산국제모터쇼 관람객을 중심으로
    이지행 고려대학교 [2009]
  • 레저, 스포츠 편: 여가스포츠 참여자의 참여 동기와 관여도, 몰입경험 및 지속적 참여의도의 관계
    임태성 한국사회체육학회지 34 (2) : 1567 ~ 1580 [2008]
  • 기업이 운영하는 스포츠팀에 대한 기업 내부구성원들의 만족도 및 관여도와 조직몰입의 관계 연구
    오자왕 한국스포츠산업경영학회지 12 (3) : 91 ~ 102 [2007]
  • 국내 전시 컨벤션의 관계편익요인이 만족 및 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    장혜진 이벤트컨벤션연구 5 (1) : 1 ~ 18 [2009]
  • 게임에서의 ‘영웅 스토리텔링’ 모델화 연구
    배주영 한국콘텐츠학회 논문지 6 (4) : 109 ~ 116 [2006]
  • 게임스토리에 나타난 영웅의 모험의 12가지 단계 분석
    노창현 한국콘텐츠학회논문지 6 (11) : 104 ~ 109 [2006]
  • 가상현실 커뮤니케이션의 특성과 그 체험의 양상: 몰입 과정과 몰입 조건에 대한 수용자 연구
    박명진 언론정보연구 41 (1) : 29 ~ 60 [2004]
  • Why do you cruise? exploring the motivations for taking cruise holidays, and the construction of a cruising motivation scale
    Hung K Tourism Management 32 (2) : 386 ~ 393 [2011]
  • Whence consumer loyalty?
    Oliver, R. L. Journal of Marketing 63 (1) : 33 ~ 44 [2010]
  • Understanding media enjoyment: The role of transportation into narrative worlds
    Green, M. C. Communication Theory 14 (4) : 311 ~ 327 [2004]
  • Understanding Relationship Marketing Outcomes an Integration of Relational Benefits and Relationship Quality
    Hennig-Thurau T. Journal of Service Research 4 (3) : 230 ~ 247 [2002]
  • Transportation into narrative worlds: implications for entertainment media influences on tobacco use
    Green, M. C. Addiction 108 (2) : 477 ~ 484 [2012]
  • The role of narratives in consumer information processing
    Adaval, R. Journal of Consumer Psychology 7 (3) : 207 ~ 245 [1998]
  • The role of immersion and narrative in mediated presence: The virtual hospital experience
    Gorini, A. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 14 (3) : 99 ~ 105 [2011]
  • The role of Transportation in the persuasiveness of Public Narratives
    Brock Green Green, M. C. Journal of personality and social psychology 79 (5) : 701 ~ 721 [2000]
  • The effect of positive and negative movie alcohol portrayals on transportation and attitude toward the movie
    Koordeman, R. Alcoholism 38 (7) : 2073 ~ 2079 [2014]
  • The Effects of brand name suggestiveness on advertising recall
    Keller K. L. Journal of Marketing 62 (1) : 48 ~ 57 [1998]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological bulletin 103 (3) : 411 ~ 434 [1988]
  • Serious Game의 체험요소가 사회문제 교육에 미치는 효과
    이상희 게임산업저널 16 (1) : 99 ~ 104 [2007]
  • Openness to Absorbing and Self-Altering Experiences (Absorption), a Trait Related to Hypnotic Susceptibility
    Tellegen, A. Journal of Abnormal Psychology 83 (3) : 268 ~ 277 [1974]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1995]
  • New product adoption and diffusion
    Rogers, E. M. Journal of consumer Research 2 (4) : 290 ~ 301 [1976]
  • Narrative versus nonnarrative: The role of identification, transportation, and emotion in reducing health disparities
    Murphy, S. T. Journal of Communication 63 (1) : 116 ~ 137 [2013]
  • Narrative transportation in concept tests for really new products: The moderating effect of reader–protagonist similarity
    Hende, E. A. Journal of Product Innovation Management 29 (1) : 157 ~ 170 [2012]
  • Multivariate Data Analysis, 7th ed
    Hair, J. F. Pearson Prentice Hall [2009]
  • Media engagement and advertising: Transportation, matching, transference and intrusion
    Wang, J. Journal of Consumer Psychology 19 (3) : 546 ~ 555 [2009]
  • Measuring the involvement construct
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Consumer Research 12 (3) : 341 ~ 352 [1985]
  • Measuring consumer innovativeness
    Goldsmith, R. E. Journal of the Academy of Marketing Science 19 (3) : 209 ~ 221 [1991]
  • Imagine yourself in the product : Mental simulation, narrative transportation, and persuasion
    Escalas, J. E. Journal of Advertising 33 (2) : 37 ~ 48 [2004]
  • Flow-the psychology of optimal experience
    Csikszentmihalyi, M. Harper & Row [1990]
  • Exploring behavioral expressions of player experience in digital games
    Van den hoogen, W. M. Proceedings of the workshop on Facial and Bodily Expression for Control and Adaptation of Games, ECAG : 11 ~ 19 [2008]
  • Experiential marketing
    Schmitt, B. Journal of Marketing Management 15 (1) : 53 ~ 67 [1999]
  • Experiencing products in the virtual world: the role of goal and imagery in influencing attitudes versus purchase intentions
    Schlosser, A. E. Journal of Consumer Research 30 (2) : 184 ~ 198 [2003]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of marketing research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Enhancing online brand experience: An application of congruity theory
    Lee, S. J. International Journal of Hospitality Management 40 (1) : 49 ~ 58 [2014]
  • Destination brand experience and visitor behavior: Testing a scale in the tourism context
    Barnes, S. J. Annals of Tourism Research 48 (1) : 121 ~ 139 [2014]
  • Design benefits, emotional responses, and brand engagement
    Franzak, F. Journal of Product & Brand Management 23 (1) : 16 ~ 23 [2014]
  • Brand Experience : What is it? How is it Measured? Does it Affect Loyalty?
    Brakus, J. J. Journal of marketing 73 (3) : 52 ~ 68 [2009]
  • A model of playfulness and flow in virtual reality interactions
    Reid, D. Presence 13 (4) : 451 ~ 462 [2004]
  • A Study of Customer Segmentation Based on Brand Experience in The Luxury Restaurant Segment
    황진수 관광레저연구 24 (7) : 203 ~ 217 [2012]