플로우(flow)경험에 따른 소셜미디어의 상호작용성이 지속적 이용의도에 미치는 영향

논문상세정보
' 플로우(flow)경험에 따른 소셜미디어의 상호작용성이 지속적 이용의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • decisionstageoftraveler
  • flow experience
  • intention to use
  • interactivity
  • social media
  • 상호 작용성
  • 소셜 미디어
  • 의사결정 단계
  • 지속적 이용의도
  • 플로우(flow)경험
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
11,691 2

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' 플로우(flow)경험에 따른 소셜미디어의 상호작용성이 지속적 이용의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 확장 Triandis 모델을 적용한 국내관광 소비자의 소셜 미디어 커뮤니티 몰입의 영향요인
    정희진 관광학연구 35 (7) : 103 ~ 122 [2011]
  • 플로우(flow)경험의 구성요소, 만족도, 그리고 행동의도 간 구조적 관계
    윤설민 관광연구 26 (6) : 227 ~ 246 [2012]
  • 플로우(Flow)이론을 적용한 테마파크 방문객 만족도 평가 연구 -미로공원을 대상으로-
    김영남 관광학연구 36 (5) : 135 ~ 155 [2012]
  • 컴퓨터 매개 커뮤니케이션으로서의 트위터: 향후 연구의 방향과 과제
    이은주 언론정보연구 48 (1) : 29 ~ 58 [2011]
  • 인터넷쇼핑몰 서비스품질이 소비감정과 플로우 경험에 미치는 영향에 관한 연구 – PAD 모형을 활용한 Flow 이론 정교화 관점에서 -
    이승인 소비자학연구 24 (1) : 1 ~ 29 [2013]
  • 인터넷 관광정보에 대한 자용자의 지각, 태도, 그리고 정보탐색노력
    정철 관광학연구 34 (5) : 265 ~ 286 [2010]
  • 웹페이지의 상호작용성과 이용자 관여도가 정보처리와 정서적 반응에 끼치는 효과
    김은미 한국언론학보 52 (4) : 250 ~ 277 [2008]
  • 온라인 커뮤니티에서 사회적 영향이 플로우(flow), 지각된 유용성, 이용의도에 미치는 영향: 싸이월드를 중심으로
    유일 정보시스템연구 17 (2) : 113 ~ 135 [2008]
  • 온라인 여행커뮤니티 이용동기와 플로우(flow) 경험 및 지속적 이용의도에 관한 연구 - 전문 여행커뮤니티 ‘태사랑’을 대상으로 -
    허지현 관광연구 28 (2) : 161 ~ 181 [2013]
  • 온라인 소비자행동에서 플로우(Flow)연구에 대한 비판적 검토
    박철 소비자학연구 19 (2) : 65 ~ 92 [2008]
  • 온라인 구전 관광정보의 구전효과
    양성수 최병길 허향진 관광학연구 32 (2) : 109 ~ 130 [2008]
  • 스마트폰 게임센서에 따른 상호작용성과 플로우, 태도 그리고 이용의도에 관한 연구
    이현지 한국방송학보 26 (1) : 126 ~ 166 [2012]
  • 사회적 실재감이 온라인 커뮤니티 지속사용의도에 미치는 영향
    김광모 한국콘텐츠학회 논문지 14 (2) : 131 ~ 145 [2014]
  • 사용자간 상호작용성(User-to-User Interactivity)의 측정을 위한 척도 개발과 검증:온라인 브랜드 커뮤니티를 대상으로
    황장선 광고학연구 22 (4) : 203 ~ 230 [2011]
  • 박사
  • 관광정보 웹사이트의 플로우(flow)경험과 영향
    박상현 한양대학교 [2003]
  • 관광 정보원천 전환행동을 위한 소셜미디어 이용에 관한 연구 -마이그레이션 이론 관점에서-
    박상철 관광학연구 36 (7) : 115 ~ 138 [2012]
  • Vacationers and eWom: Who posts, and why, where, and what?
    Bronner, F. Journal of Travel Research 50 (1) : 15 ~ 26 [2011]
  • Users of the world, unite! The challengers and opportunities of social media
    Kaplan, M. A. Business Horizons 53 : 59 ~ 68 [2010]
  • User-switching behavior in social network sites: A model perspective with drill-down analyses
    Wu, Y. Computers in Human Behavior 33 : 92 ~ 103 [2014]
  • User switching of information technology: A theoretical synthesis and empirical test
    Bhattacherjee, A. Information & Management 49 : 327 ~ 333 [2012]
  • User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models
    Davis, F. Management Science 35 (8) : 982 ~ 1003 [1989]
  • Theorizing interactivity`s effects
    Sundar, S. S. The Information Society 20 : 385 ~ 389 [2004]
  • The relationship between white-water rafting experience formation and customer reaction: A flow theory perspectives
    Wu, Hsi-jui. C. Tourism Management 32 : 317 ~ 325 [2011]
  • The influence of social presence on consumer`s perceptions of the interactivity of web sites
    Cui, N. Journal of Interactive Advertising 11 (1) : 36 ~ 49 [2010]
  • The impact of online reviews on hotel booking intentions and perception of trust
    Sparks, A. B. Tourism Management 32 : 1310 ~ 1323 [2011]
  • Sources of Challenge for adventure tourists: Scale development and validation
    Tsaur, S. Tourism Management 38 : 85 ~ 93 [2013]
  • Role of social media in online travel information search
    Xiang, Z. Tourism Management 31 : 179 ~ 188 [2010]
  • Representation of the online tourism domain in search engines
    Xiang, Z. Journal of Travel Research 47 (2) : 137 ~ 150 [2008]
  • Predicting the intention to use consumer-generated media for travel planning
    Ayeh, K. J. Tourism Management 35 : 132 ~ 143 [2013]
  • Play, flow, and the online search experience
    Mathwick, C. Journal of Consumer Research 31 (2) : 324 ~ 332 [2004]
  • Marketing in hypermedia computer-mediated environment: Conceptual foundations
    Hoffman, L. D. Journal of Marketing 60 : 50 ~ 68 [1996]
  • Managing a hotel`s image on TripAdvisor
    O`connor, P. Journal of Hospitality Marketing & Management 19 : 754 ~ 772 [2010]
  • Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions
    Ryan, M. R. Contemporary Educational Psychology 25 : 54 ~ 67 [2000]
  • Interactivity-as-product and interactivity-as-process
    Jennifer, S. The Information Society 20 : 391 ~ 394 [2004]
  • Interactivity, information processing, and learning on the World Wide Web
    Tremayne, M. Science Communication 23 : 111 ~ 134 [2001]
  • Interactive advertising and presence : A framework
    Lombard, M. Journal of Interactive Advertising 1 (2) : 56 ~ 65 [2001]
  • Intentions to use social media in organizing and taking vacation trips
    Parra-López, E. Computers in Human Behavior 27 : 640 ~ 654 [2011]
  • Information sources for travel decisions: Toward a source process model
    Bieger, T. Journal of Travel Research 42 : 357 ~ 371 [2004]
  • How endogenous motivations influence user intentions: Beyond the dichotomy of extrinsic and intrinsic user motivations
    Malhotra, Y. Journal of Management Information Systems 25 (1) : 267 ~ 299 [2008]
  • Exploring user acceptance of 3D virtual worlds in travel and tourism marketing
    Haung, C. Tourism Management 36 : 490 ~ 501 [2013]
  • Expanding the functional information search model
    Vogt, A. C. Annals of Tourism Research 25 (3) : 551 ~ 578 [1998]
  • Electronic word of mouth in hospitality and tourism management
    Litvin, W. S. Tourism Management 29 : 458 ~ 468 [2008]
  • Effects of extrinsic and intrinsic motivators on using utilitarian, hedonic and dual-purposed information systems: A meta-analysis
    Wu, J. Journal of the Association for Information Systems 13 (3) : 153 ~ 191 [2013]
  • Differences in consumer –generated media adoption and use: Across-national perspectives
    Gretzel, U. Journal of Hospitality & Leisure Marketing 17 (1) : 99 ~ 120 [2008]
  • Determinants of perceived web-site interactivity
    Song, J. Journal of Marketing 72 : 99 ~ 113 [2008]
  • Destination image representation on the web: Content analysis of Macau travel related web-sites
    Choi, S. Tourism Management 28 : 118 ~ 129 [2007]
  • Customer reviews of hotel experiences through consumer generated media(CGM)
    Jeong, M. Journal of Hospitality & Leisure Marketing 17 (1) : 121 ~ 138 [2008]
  • A four-part model of cyber-interactivity: Some cyber-places are more interactive than others
    McMillan, J. S. New Media Society 4 (2) : 271 ~ 291 [2002]